Akurat mamy różne jednostki a i olej miałem nieco gęstszy - 5w 40 pozdrawiamhelletic pisze: ↑25 lip 2020, 14:08 U mnie własnie Mobil 1 0W-40 okazał się super. Ale nie robię krótszych, jednorazowych odcinków poniżej 20 km. Jeżdżę w optimum obrotów silnika, nie piłuję, ale też nie zamulam (3000-3500 tys obr. i zmiana biegu). Zawsze odczekuję minimum minutę zanim ruszę. Zimą nawet kilka minut. Odmy czyszczę profilaktycznie 1 raz w roku na jesień i nie ma jakiegoś ogromu majonezu.
To tak odnośnie Mobila.
Selenia w ogóle się u mnie nie sprawdziła. Zatykała mi nagminnie odmy i szlamu było od groma.
Innych olei nie testowałem w Linei.
u1602, obroty silnika
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: u1602, obroty silnika
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: u1602, obroty silnika
To tylko potwierdza, że każda jednostka napędowa oraz każde warunki o jakich wspomniałeś wcześniej, mają mega wpływ na dobór oleju
Poza tym kolega lepio ma właśnie ten sam silnik, co moja Linea
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: u1602, obroty silnika
Ja akurat robię trasy nawet mam dolane trochę teraz oleju 5w50. Ok rozumiem że są oleje lepsze i gorsze ale są klasy jakości i leje SN . A co do tego czy to są jakiś pao czy hc i jakie mają dodatki to się aż tak nie zagłębiam. Nasze silniki fire jeździły kiedyś na 10w40 i "jakoś dawały radę" , dodali trochę elektroniki do starej konstrukcji by ją odmłodzić. Olej im lepszy tym lepiej nie ma co totalnego syfu lać i jeżeli wiadomo że olej " kastrator "powoduje odcinkę odmy majonezem po jakimś czasie to oczywiście należy unikać. Aczkolwiek zależy pewnie od silnika szwagier ma to w fordzie i problemów nie miał..a ciotka w polo i też nic. Chodzi mi o to, że może trzeba zlikwidować przyczynę problemów, czyli np może jakiś separator par oleju dołożyć i jaki by olej nie był nie dopuszczać by ten majonez docierał do przepustnicy..
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: u1602, obroty silnika
Mam stara fiestę i odma tam jest wprowadzona do obudowy filtra przed filtrem powietrza w tym układzie mimo zim i krótkich odcinków nigdy nie było problemu z zabrudzeniem przepustnicy. (Tak ogólnie miałem tam zamiast korka pochlaniacz płomieni wciskany w pokrywę zaworow -taką siateczkę i to wszystko się tam zbierało i ściekalo raczej z powrotem na klawiaturę.)
Więc może u nas można ten układ przerobić tak by ten syf tam nie trafiał po prostu. Może już kto to praktykował lub wężyk puścił luzem mb a ziemię, tylko czy w tym układzie przy odłączeniu tego nie zaburza się jakiś podciśnień itp to nie wiem..
Więc może u nas można ten układ przerobić tak by ten syf tam nie trafiał po prostu. Może już kto to praktykował lub wężyk puścił luzem mb a ziemię, tylko czy w tym układzie przy odłączeniu tego nie zaburza się jakiś podciśnień itp to nie wiem..
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: u1602, obroty silnika
Na temat separatora masz tutaj viewtopic.php?f=75&t=3371 i w innych miejscach.
smak56
* * * *
* * * *