Dymi po odpaleniu

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 601
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Dymi po odpaleniu

Post autor: Szczypior » 22 paź 2018, 20:50

Po odpaleniu kopci na siwo kilka minut , dym gryzacy w oczy .
Egr i inne czujniki czyszczone. Oleju ani płynu przez 2tyś km nie ubyło nic .
Jeszcze trzy miesiące temu ledwo było widać teraz jak z parowozu i dłużej . Po nagrzaniu przestają całkiem .

Podejrzewam wtryski bo dwa na zimnym mają korekty nawet -4 i 4 ale mówią że na to się nie patrzy tylko na ciepłym a wtedy są w normie .

Zastanawia mnie jeszcze przepływka. Możecie sprawdzić u siebie jak macie rzeczywista masę powietrza? U mnie jest 2x taka jak oczekiwana.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 104000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: michalexc » 22 paź 2018, 21:54

Kabel specjalnie kupiłeś? Planuję się podpiąć w najbliższym czasie, ale muszę coś kupić lub sprawdzić czy działa jeden który dostałem. Wtedy podzielę się wynikami

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 601
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: Szczypior » 22 paź 2018, 22:14

Kabli mam kilka od dawna. Z innymi autami używałem już dużo wcześniej elma

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4430
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: smak56 » 23 paź 2018, 16:07

Szczypior pisze:
22 paź 2018, 20:50
Możecie sprawdzić u siebie jak macie rzeczywista masę powietrza? U mnie jest 2x taka jak oczekiwana.
Moje są takie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 601
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: Szczypior » 23 paź 2018, 22:21

Skoro na wolny masz takie same wartości masy powietrza to ciekawe czy mam przepływke walnieta czy jakąś nieszczelność skoro masa powietrza jest 2x taka?
Według eperu pasuje Bosch
https://motoszef.pl/przeplywomierz-bosc ... 980,a.aspx
Ale na aucie mam ten droższy .

Tylko czy to przez to dymi .

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4430
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: smak56 » 23 paź 2018, 23:15

Szczypior pisze:
23 paź 2018, 22:21
Według eperu pasuje Bosch
Uściślę informacje na temat przepływomierza: Fiat nr katalogowy 55 183 650 (to Bosch 0 281 002 792; cena ok. 600 zł) w Linei do 06.2007 r. Fiat 51 782 034 i 55 206 757 (to Bosch 0 281 002 980; cena ok. 300 zł) w Linei od 07.2007 (ceny z roku 2012)
Szczypior pisze:
23 paź 2018, 22:21
Tylko czy to przez to dymi .
Odepnij przepływomierz i zobacz.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 601
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: Szczypior » 24 paź 2018, 2:26

Po odpieciu nadal dymi , w ogóle nie ma różnicy podczas jazdy czy z czy z odpietym .

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 601
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: Szczypior » 25 paź 2018, 13:03

Map sensor może mieć wpływ na dymienie?

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 601
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: Szczypior » 27 paź 2018, 10:53

Po odpaleniu otwarcie egr macie 2% ?
Czy temperatura turbiny i paliwa jest taka sama jak płynu chłodzącego przed odpalaniem?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4430
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: smak56 » 27 paź 2018, 11:37

Szczypior pisze:
27 paź 2018, 10:53
Po odpaleniu otwarcie egr macie 2% ?
Tak. Przy 2000 obr/min jest około 41-44 %
Szczypior pisze:
27 paź 2018, 10:53
Czy temperatura turbiny i paliwa jest taka sama jak płynu chłodzącego przed odpalaniem?
Nie. Mam na odczytach różne parametry; np. paliwo 15˚C, turbina 23˚C. Paliwo 22˚C, turbina 38˚C.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 601
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: Szczypior » 27 paź 2018, 13:14

Dzięki .
Czyli wszystko tak jak u mnie .
Nie wiem jak to ugryźć dymienia.
Tak to dzisiaj wyglądało
https://drive.google.com/folderview?id= ... IWj0UK0Vh8

Jak myślisz może to problem z kompresją?
Orientujesz się czy na forum jest jakiś spec od silników fiata ?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4430
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: smak56 » 27 paź 2018, 15:09

Szczypior pisze:
27 paź 2018, 13:14
Dzięki .
Orientujesz się czy na forum jest jakiś spec od silników fiata ?
Raczej nie. Uczymy się sami.
Widzę, że robisz zdjęcia odczytów z laptopa. Też tak robiłem, ale jest lepszy sposób (nauczył mnie mwas). Naciśnij klawisz Prt Sc. To co na ekranie pojawi się w schowku Microsoft Word.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 601
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: Szczypior » 27 paź 2018, 17:17

Może ktoś jeszcze będzie miał jakiś pomysł . Chodzi mi po głowie kompresja

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 601
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: Szczypior » 27 paź 2018, 18:35

Dorzuciłem logi z jazdy do dysku google.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4430
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Dymi po odpaleniu

Post autor: smak56 » 27 paź 2018, 23:21

Szczypior pisze:
27 paź 2018, 18:35
Dorzuciłem logi z jazdy do dysku google.
Nie jestem specem od odczytu, ale przyjrzałem się bliżej pracy EGR-a (bo chyba o niego chodzi w 3-cim zestawieniu %?). Na wolnych obrotach pokazuje otwarcie, gdy u mnie zawsze jest 2%. Są momenty, że dodajesz gazu a zawór się zamyka (poz. 63-64). Raz przy 4000 tys/obr jest otwarty by po kilku sekundach się zamknął (2%) poz 75-76;. Końcówka to odpuszczony gaz i zawór się zamknął - ale w kilku przypadkach się otworzył poz 65-66; 68-69; 70-73; 82-84? Myślę, że to może być Twój problem. I nie chodzi tu o mechanikę, a raczej o elektrykę EGR-a (ta górna część z wtyczką). Ale to tylko moje gdybanie, musisz zapytać kogoś mądrzejszego (serwis egr?). Wrzuć w google tam są spece (warsztaty - zadzwoń).
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ