Wymiana paska rozrządu

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 105
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Phenix » 02 sie 2018, 11:59

Jak robisz to sam to wymień tylko pasek jak robisz to u mechanika to bym wymienił komplet, bo policzy Cię normalnie jak za wymianę całego rozrządu. A dlaczego całość bo żadne uszczelnienie pompy nie lubi jak "stoi", pompa plus napinacz to koszt ok 200zł. Znam ludzi co wymieniają tylko pasek i napinacz a pompe wtedy jak cieknie, jeden na pompie zrobił 250tyś (mój teść) i jeszcze mu działa a drugi rok po wymianie rozrządu wymienił pompę i pasek bo pompa mu rozszczelniła się a mechanik stwierdził że pasek po takim czasie (rok czasu ) nadaje sie do wymiany i dwa razy płacił za wymiane i kupił 2 paski w sumie to drożej niż jak by to zrobił przy jeden operacji. A mam znajomego co uważa że pasek po 7 latach nadaje się do wymiany a jeśli szczeli pasek i zrobi Ci kuku w silniku to co ?. Wszystko zależy od Ciebie , czy chcesz tanio?, czy dobrze zrobić? Każdy ma swoją teorię, ale jak pompą Ci padnie, lub napinacz czy pasek pęknie czy coś później wyjdzie bo nie wymieniłeś bo ktoś ci doradził źle to Ty będziesz miał problem, to Ty będziesz musiał dwa razy płacić a nie doradca z forum czy mechanik. Dlatego sam zdecyduj. Ps. Zdarza się że nowe pompy się rozszczelniają czy paski pękają... wada fabryczna, zły montaż to też weź pod uwagę.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5878
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: mwas » 04 sie 2018, 14:50

Moje zdanie jest takie: przy wymianie rozrządu bezwzględnie należy wymienić pasek, rolkę oraz pompę. Pozostałe paski (wspomagania i osprzętu) to inny temat :ink Jeśli te paski są również zużyte (sparciałe itd) to jak najbardziej wypadałoby je wymienić, ale is stan można ocenić bo jakieś dojście tam jest :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Szczypior » 04 sie 2018, 15:21

Jaki jest koszt rolek że się zastanawiacie czy wymieniać i nie którzy doradzają aby je zostawić? Chyba szukanie oszczędności nie tam gdzie trzeba

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 775
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: skory85 » 04 sie 2018, 21:19

Po rabacie w sklepie za wszystko co napisał Maciej zapłaciłem ok 270 zł. Czyli pompa wody rolka pasek oraz oring kompozytowy na rurę płynu wychodząca z silnika. On był w granicy 50 zł. Mechanik mówił, że jest zbędny a jednak się przydał i dał mi rację co do zakupów. 😋🤣😜
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Szczypior » 04 sie 2018, 22:30

Więc nad czym się zastanawiać?

albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 124
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: albert120 » 06 sie 2018, 18:08

Dziękuję za wszystkie rady ,prawdopodobnie wymienię komplet .
Ostateczną decyzje podejmę po konsultacji z mechanikiem.

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Szczypior » 06 sie 2018, 20:27

albert120 pisze:Dziękuję za wszystkie rady ,prawdopodobnie wymienię komplet .
Ostateczną decyzje podejmę po konsultacji z mechanikiem.
Pamiętaj, że nie ważne co Ci mechanik powie nie weźmie odpowiedzialności jak rozrząd strzeli, chyba że da Ci to na piśmie.

Skoro i tak ostateczna decyzje podejmiesz po rozmowie z mechanikiem to po co te wszystkie pytania.

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2160
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 100333
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: adamson » 06 sie 2018, 21:29

mwas pisze:
04 sie 2018, 14:50
Moje zdanie jest takie: przy wymianie rozrządu bezwzględnie należy wymienić pasek, rolkę oraz pompę. Pozostałe paski (wspomagania i osprzętu) to inny temat :ink Jeśli te paski są również zużyte (sparciałe itd) to jak najbardziej wypadałoby je wymienić, ale is stan można ocenić bo jakieś dojście tam jest :ink
No i przy okazji wymiany pompy można wymienić płyn chłodniczy :ink.
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1037
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 81000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana paska rozrządu

Post autor: Sebek » 30 sie 2018, 21:08

Dzisiaj przy przebiegu 77.400 km, Wymieniłem olej silnika i kompletny rozrząd INA rolka w zestawie firmy LITENS made in Canada. Paski PK 3 i 5 Contitech. Uszczelniacze i napinacz paska alternatora są OK i nie było potrzeby wymiany.
Turki włożyli na pierwszy montaż rolkę prowadzącą DAYCO, reszta gratów pompa i paski to oryginały FPT. Pasek 5 PK po prawie 6 latach niemal jak nowy :zdiwiony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

ODPOWIEDZ