Przekładnia kierownicza, maglownica

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 137
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON » 12 lip 2018, 9:54

Ostatnio odkryłem że na postoju ruszając szybko kierownicą prawo-lewo słychać głośne stuki. Drążki i końcówki nie mają luzu. Dźwięk ewidentnie z przekładni :róż . Jak jest w waszych autach czy też stuka ?
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Morfus
Posty: 67
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 62000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: Morfus » 12 lip 2018, 10:31

Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 137
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON » 12 lip 2018, 10:37

Morfus pisze:
12 lip 2018, 10:31
Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Phenix
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: Phenix » 12 lip 2018, 10:39

U mnie też stuka ale nie muszę szybko ruszać, nawet jak wolniej ruszam to słychać jedno puknięcie i syczenie. Jak dam w lewo jest to i muszę dać w prawo żeby drugi raz usłyszeć ten dźwięk, i nie trzeba do końca kręcić kierownicą.

Morfus
Posty: 67
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 62000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: Morfus » 12 lip 2018, 10:39

EGON pisze:
12 lip 2018, 10:37
Morfus pisze:
12 lip 2018, 10:31
Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo
Nic nie słychać. A masz wyczuwalny luz w układzie zanim usłyszysz stuk?

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 137
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON » 12 lip 2018, 11:28

Morfus pisze:
12 lip 2018, 10:39
EGON pisze:
12 lip 2018, 10:37
Morfus pisze:
12 lip 2018, 10:31
Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo
Nic nie słychać. A masz wyczuwalny luz w układzie zanim usłyszysz stuk?
Nie ma żadnego luzu, ma krzykach też ani drgnie.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 120
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: slawek007 » 13 lip 2018, 7:14

A może łożyska na kolumnach z amortyzatorami. To jest częsta przyczyna stuków przy skręcaniu. Może ktoś kręcić kierownicą a Ty przyłóż rękę do sprężyny w pobliżu łożyska, będziesz widział czy kręci się płynnie czy są skoki.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 137
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON » 13 lip 2018, 9:16

slawek007 pisze:
13 lip 2018, 7:14
A może łożyska na kolumnach z amortyzatorami. To jest częsta przyczyna stuków przy skręcaniu. Może ktoś kręcić kierownicą a Ty przyłóż rękę do sprężyny w pobliżu łożyska, będziesz widział czy kręci się płynnie czy są skoki.
Łożyska mam nowe stuka ewidentnie przekładnia muszę sprawdzić jej luz po zdjęciu osłon drążka ewentualnie podreguluje jeśli da się dojść do śruby regulacyjnej bez demontażu przekładni.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6476
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 13 lip 2018, 20:33

Sprawdź też krzyżak na kolumnie, w kabinie przy podłodze. Trochę masz za niski przebieg na problemy z przekładnią.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 137
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON » wczoraj, 16:53

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
13 lip 2018, 20:33
Sprawdź też krzyżak na kolumnie, w kabinie przy podłodze. Trochę masz za niski przebieg na problemy z przekładnią.
To nie kwestia przebiegu tylko stanu dróg gdzie kto jeździ :) a T-jet ma koła 16 to też szybciej się zużyje.
Lancia Kappa 2.0 20VT 220KM, Linea 1.4 T-Jet 2007

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości