Będąc na zlocie, walczyliśmy w aucie kolegi skory85 z oświetleniem bagażnika. Generalnie, kolega na zlocie dowiedział się, że powinien mieć światło w bagażniku Szybkie sprawdzenie przy żarówce i okazało się, że napięcie jest podawane. Po zwarciu drugiego styku żarówki bezpośrednio z masą i... lampka zaświeciła Doszliśmy do wniosku, że widocznie padł przewód od masy więc najprościej będzie zastąpić tą masę i podłączyć przewód gdzieś w okolicy Jak pomyśleliśmy, tak zrobiliśmy no i było pięknie, ale... okazało się, że wtedy światło w bagażniku świeciło się non stop i nie reagowało na zamknięcie klapy Szybkie przestudiowanie eLearn'a i wszystko było jasne Światło w bagażniku sterowane jest poprzez podanie masy BEZPOŚREDNIO z zamka klapy bagażnika.
Rozebraliśmy więc zamek, tzn. wyciągnęliśmy go z klapy Naszym oczom ukazał się taki oto widok:
W zamku znajduje się microswitch z trzema przewodami. Jednym z nich podawana jest na stałe masa, która przekazywana jest, w zależności od położenia microswitcha, na drugi lub trzeci przewód. Jeden z tych przewodów połączony jest bezpośrednio z lampką w bagażniku, natomiast drugi poprowadzony jest do bodykomputera - to ten przewód odpowiada za wyświetlenie się komunikatu o otwartym bagażniku na desce rozdzielczej
Microswitch umieszczony jest tu:
Można go bez problemu wyciągnąć Ja użyłem do tęgo pęsety i odrobinę precyzji
Przewodem czarnym podawana jest masa, przewód brązowy idzie do lampki oświetlenia bagażnika Środkowy, szary, to informacja dla bodykomputera
Sprawdzenie przejścia miernikiem dało taki efekt: przy wciśniętym microswitchu, pomiędzy czarnym a szarym "przejscie" bezpośrednie (bez przeszkód, oporność znikoma), pomiędzy czarnym a brązowym - brak styku, czyli w takiej pozycji microswitcha wszystko działa prawidłowo. Natomiast przy wyciśniętym microswitchu, pomiędzy czarnym a szarym brak styku a pomiędzy czarnym a brązowym oporność około 50 ohm, no i tutaj właśnie był problem Najwidoczniej zaśniedziały styki wewnątrz lub coś podobnego Niestety, jest to tak mały element, że ciężko jest go rozebrać Wymienić - można, ale trzeba dorwać rozmiarowo identyczny. Natomiast, okazało się, że porządna kąpiel całego elementu w specyfikach "Kontakt S" i "Kontakt U" całkowicie załatwiło sprawę
Wystarczyło po wszystkim złożyć wszystko "do kupy" w kolejności odwrotnej i cieszyć się oświetlonym bagażnikiem
[ M ] Niedziałające światło bagażnika/brak informacji o otwartej klapie bagażnika - naprawa zamka (microswitch)
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
[ M ] Niedziałające światło bagażnika/brak informacji o otwartej klapie bagażnika - naprawa zamka (microswitch)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [ M ] Niedziałające światło bagażnika/brak informacji o otwartej klapie bagażnika - naprawa zamka (microswitch)
Pięknie to Macieju opisałeś nie jedno piwo za manualna oraz robotę Ci się należy
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw