Hamulce bębnowe tylne
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Hamulce bębnowe tylne
Witam, czy ktoś z Was wymieniał te hamulce? Jeśli tak to po jakim przebiegu i jakie wybrać?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Hamulce bębnowe tylne
Wszystko masz tutaj, łącznie z filmem! http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=93&t=4589
smak56
* * * *
* * * *
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Hamulce bębnowe tylne
Ale kolega jeszcze pytał, jakie? Jakiej firmy polecamy
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Hamulce bębnowe tylne
To może ja dorzucę swoje trzy grosze Tak jak smak56 słusznie zauważył i wskazał TAK - robiliśmy już przy szczękach z tyłu Pierwsze, obszernie opisane na forum, kroki w tym temacie stawiał właśnie smak56 Znaleźć to można TU -> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=93&t=2569 I to właśnie na jego doświadczeniach bazowałem przy moim wideo-manualu, do którego link smak56 podał już wcześniej
Odnośnie tego kiedy wymienić - nie da się tak jednoznacznie tego stwierdzić po przebiegu. Wszystko zależy od sposobu jazdy i warunków, w jakich eksploatujemy auto Jeśli ktoś jeździ dużo dłuższych tras i hamuje mniej, to szczęki wystarczą na większy przebieg. Przy jeździe po mieście, gdzie co chwilę trzeba robić STOP, szczęki zużyją się szybciej. Ja swoje wymieniałem przy przebiegu ok 160 tyś. km. Najlepiej jest określić ich stan ściągając po prostu bęben i oceniając je organoleptycznie Warto jest robić to cyklicznie, tak jak robi to smak56 w swoim opisie Warto wtedy wszystko tam oczyścić i zakonserwować. Uniknie się wtedy tego, co ja zastałem u siebie, gdzie od 10ciu lat nikt tam nie zaglądał To co się tam działo, możecie obejrzeć na filmie i zdjęciach w wątku, do którego link podał już smak56. Tak więc zachęcam do cyklicznych przeglądów
A odnośnie firmy - ja wymieniałem tylko szczęki, bębny po przeszlifowaniu rantu wystarczą chyba do końca życia tego auta Szczęki wstawiłem firmy TRW.
Odnośnie tego kiedy wymienić - nie da się tak jednoznacznie tego stwierdzić po przebiegu. Wszystko zależy od sposobu jazdy i warunków, w jakich eksploatujemy auto Jeśli ktoś jeździ dużo dłuższych tras i hamuje mniej, to szczęki wystarczą na większy przebieg. Przy jeździe po mieście, gdzie co chwilę trzeba robić STOP, szczęki zużyją się szybciej. Ja swoje wymieniałem przy przebiegu ok 160 tyś. km. Najlepiej jest określić ich stan ściągając po prostu bęben i oceniając je organoleptycznie Warto jest robić to cyklicznie, tak jak robi to smak56 w swoim opisie Warto wtedy wszystko tam oczyścić i zakonserwować. Uniknie się wtedy tego, co ja zastałem u siebie, gdzie od 10ciu lat nikt tam nie zaglądał To co się tam działo, możecie obejrzeć na filmie i zdjęciach w wątku, do którego link podał już smak56. Tak więc zachęcam do cyklicznych przeglądów
A odnośnie firmy - ja wymieniałem tylko szczęki, bębny po przeszlifowaniu rantu wystarczą chyba do końca życia tego auta Szczęki wstawiłem firmy TRW.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Hamulce bębnowe tylne
Pokusiłem się o odkręcenie jednego kółka z tyłu i ściągnięcie bębna....oj nie było łatwo... Prałem młotem, w końcu po 30min z WD40 puściło (pewnie trzymał ten rant troszkę też, więc popuściłem ręczny na regulatorze). W środku taki wdoczek... Okladziny jeszcze troszkę jest więc popsikałem po sprężynach WD40, oczyściłem Textarem do hamulcow i przesmarowałem smarem sprężyny.
Pomimo tego że okladzina jest, jakoś źle mi ona wygląda, tak jakby ma w sobie takie przebarwienia/pory srebrzyste jakiegoś metalu... Też tak macie?
Pomimo tego że okladzina jest, jakoś źle mi ona wygląda, tak jakby ma w sobie takie przebarwienia/pory srebrzyste jakiegoś metalu... Też tak macie?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2018, 5:33 przez alvaro, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Hamulce bębnowe tylne
To normalne zjawisko, stalowy pył z bębna wciera się podczas hamowania w ferodę (okładzinę) szczęk, do tego trochę wilgoci i taki efekt.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Hamulce bębnowe tylne
Jest dobrze alvaro Okładziny jeszcze masz spoko, więc jeśli zakonserwowałeś wszystko w środku i podregulowałeś, to masz spokój na najbliższe dwa lata
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Hamulce bębnowe tylne
Ja tam przesadnym konserwatorem nie jestem (mam co robić koło domu ), na razie jedno koło tak tylko żeby było bez szlifowania rantu i innych rzeczy. Przekonserwuję za rok przy wymianie kółek i zrobię wszystko jak należy (już mi się po prostu nie chce), bo podejrzewam, że ferrody mi jeszcze wystarczą na 3 lata, gdyż mało używam hamulca
-
- klubowicz
- Posty: 183
- Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
- Przebieg: 152000
- Silnik: 1.4 8V +LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Hamulce bębnowe tylne
Ja swoje wymieniłem po 160 000 km. Okładzin już nie było. Problem wykryto jak zawitałem do ASO jak padł mi alternator i chciałem sprawdzić hamulec ręczny. Więc zakończyło się na dodatkowej opłacie za wymianę hamulców tylnych
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Hamulce bębnowe tylne
Witam wszystkich. Pojawił sie problem..mianowicie...podczas jazdy slychas szum..obcieranie z okolic tylnego prawego koła. Podczas hamowania..cisza. Zanim pojadę do mechaniora moze jakieś podpowiedzi z waszej strony?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Hamulce bębnowe tylne
Tam nie ma co podpowiadać tylko trzeba ściągnąć bęben i zobaczyć co się tam narobiło... Może szczęki się kończą i przycierają jakimś fragmentem o bęben, a może coś się stało z samoregulatorem i np zleciał i "lata" sobie radośnie po bębnie (ja tak miałem po źle wyregulowanych hamulcach po wymianie szczęk) a może to łożysko się kończy ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Hamulce bębnowe tylne
Zjechane łożysko słychać non stop, zwłaszcza na zakrętach (prawe, gdy skręcasz w lewo, a lewe, gdy skręcasz w prawo). Jak wspomniał mwas, ściągnąć bęben i zobaczyć co się skończyło. Tak, to sobie można wróżyć z kart
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress