Strona 1 z 8

Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 1:24
autor: Szczypior
-

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 7:44
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Nie ma dpf. Mógł się zapchać egr, lub popsuć jakiś czujnik.
Nie ma dwumasy.
Niekoniecznie, może tylko kabel masy.
Czujnik w gnieździe pasa, chyba jest na forum jak to naprawić.
Za 7tyś masz w PL rozbitki z cofniętym licznikiem.

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 8:40
autor: Szczypior
Dzięki.
A co do dynamiki?
Dlaczego jak sprawdzam vin na różnych stronach to wychodzi ze ma 84konie i euro 5 więc dpf?
Sprawdzałes vin?

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 10:24
autor: Sebek
Po lifcie mają 95 KM i DPF

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 10:26
autor: Szczypior
Sebek pisze:Po lifcie mają 95 KM i DPF
A dlaczego tak dziwnie pokazuje moc silnika?
Czy ktoś może sprawdzić z vin czy ma dpf?

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 11:39
autor: Fiacik
Przed liftingiem w 2013 r. miał 90KM , ale nawet jakby miał tylko 84 to i tak sporo jak na tak lekki samochód .Spokojnie wystarczy
do wyprzedzania .Diesle mają inną charakterystykę i dynamikę odczuć można dopiero powyżej 2000 obr/min ,najlepiej na 3 i 4 biegu
choć i na 5 -tym też nieźle przyspiesza tak do ok. 4500obr/min t.j ponad 160 km/godz.
Ja mam 95 KM i już od 2000 obr/min ładnie się zbiera - dla porównania u mnie jest 11 sekund od zera do 100-tki , a u zięcia w Rapidzie
( 1,2 TSI 110 KM )tylko 9,5 sekundy ale po wjechaniu na ekspresówkę z równa prędkością 70km/godz , Rapidka została aż do
150km/godz i gdybym miał 6 bieg to chyba by mnie doszedł dopiero gdzieś przy max szybkości t.j. ok. 180 km/godz bo tyle już
zaliczyłem .
Właściwie większość jazd jakie ostatnio odbywam to autostrada Słowacja , Austria , Niemcy i nie ma najmniejszego problemu
z wyprzedzaniem nawet 4 osoby i bagaż . Natomiast spalanie nieosiągalne przez innych średnio za 16000 ostatnich kilometrów
to tylko 5,4 litra/100km i to z klimą , a latem spada do 5,2 litra , a wlec się nie lubię . :ok)
DPF mam , ale jak dotąd ani raz nie załączyła się kontrolka od wypalania , a przejechałem na dzisiaj 72 000 km , dwumasu
nie mam , ale gdzieś czytałem , że pierwsze wersje tego silnika miały dwumas - myśle że w każdym serwisie fabrycznym
bez problemu to po VIN powiedzą .

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 12:17
autor: Szczypior
-

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 13:02
autor: Fiacik
Z tego co mi wiadomo to ten rocznik nie ma DPF , a co do wyprzedzania to jak z silnikiem jest wszystko o,key i ma te 90 KM
to bardzo mile się w trasie zdziwisz , miałem też Rovera 2,0 litra w benzynie , 140 KM i nie widzę różnicy .
Linea jest lekka jak na swoją wielkość - tylko 1200kg , a tej wielkości auta ważą naogół ok.1400 kg i stąd się bierze
dynamika . Przy takiej pojemności ( zaledwie 1248 ccm)nie można oczywiście zbyt wiele wymagać , ale normalna i zgodna
z przepisami jazda autostradowa to spoko 200Nm momentu robi swoją dobrą robotę . :ok)

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 14:44
autor: mwas
ePer, czyli oficjalny program Fiata dekoduje ten VIN tak:
Info_Linea.PNG
Wynika z tego, że auto jest z normą EURO4 i zostało wyprodukowane dokładnie 6 września 2007 roku, czyli same początki produkcji. Wtedy nie montowali tam DPFów, one pojawiły się dopiero, tak jak pisze Fiacik, w wersjach po face liftingu. Sprzęgło również jest zwykłe, bez dwumasy, dlatego koszt wymiany jest znośny, ale trzeba się liczyć z szybszym jego zużyciem. Jak w tym egzemplarzu wytrzymało 120 tyś km to i tak ładnie :ink
Co do tego check engine - najwidoczniej mechanik się nie zna i po prostu gada bzdury. W takiej sytuacji, pierwsze co powinno się zrobić, to podpiąć auto do komputera i odczytać błędy, tam powinno być podane co powoduje pojawienie się kontrolki check engine. Na upartego jesteś to w stanie zrobić samemu :ink Wszystkie niezbędne informacje jak to zrobić, znajdziesz tutaj na forum :ink
Kontrolka pasów to tak, jak pisał Kuzyn :ink Kwestia czujnika w klamrze od pasów, jest na to kilka rozwiązań :ink
Powiem tak: za takie pieniądze sam z chęcią rozważyłbym zakup tego auta :ink I to ze względu na silnik oraz wyposażenie - to jest wersja EMOTION, czyli najbogatsza a ten silniczek to na prawdę bardzo żwawa i oszczędna jednostka :luzak
Dokładam jeszcze pełny wypis wyposażenia z ePera:

POJ.CYLINDRÓW 1251 (CC1.3)
MOC 1.3 JTD 85KM (KW63)
KIEROWNICA STR.LEWA (GSX)
TYP NADWOZIA BN. 3 BRYŁOWA (TC3V)
LICZBA DRZWI 4 drzwi (NP4)
ZBIORNIK PALIWA DIESEL (CMBDS)
POZIOM WYPOSAŻENIA EMOTION (LL2)
(SSĄCY/TURBO) TURBO (A/TTRB)
EKOLOGIA LIM.CEE FASE 4 (ECOCF4)
HAMULCE TYLNE BĘBNOWE (FPTMB)
LICZBA ZAWORÓW 16 ZAWORÓW (VLE16)
MODEL ROKU BRAK (MYNO)
RODZAJ SKRZYNI B. SKRZYNIA MECHANICZNA (PCC510)
TYP ZASILANIA WTRYSK BEZPOŚREDNI (TAID)
WYPOSAŻENIE RYNKU WŁOCHY/EUROPA ŚRODKOWA (AM00)
2 LUSTERKA ZEWN.ELEKTR I PODGRZEW. Yes (041)
3 TYLNY PAS BEZP.ZE ZWIJACZEM Yes (273)
5 BIEGOWA SKRZYNKA BIEG. No (005)
6 BIEGOWA SKRZYNIA B. No (076)
ABS (P/BLOK.KÓŁ PRZY HAM.) Yes (009)
AIR-BAG PASAŻERA Yes (502)
AIR BAG BOCZNY OCHRONNY GŁOWY Yes (614)
AIR BAG KIEROWCY Yes (500)
AIR BAG PRZEDNI BOCZNY Yes (505)
AKUMULATOR O ZWIĘKSZONEJ MOCY No (782)
CONNECT (RADIONAW.TELEMAT) No (263)
CONVERGENCE C1 Z WYJŚCIEM MEDIA PLAYER Yes (4J3)
CONVERGENCE C1 Z WYJŚCIEM MEDIA PLAYER 2 No (4ZS)
CZUJNIK ANTY/UDERZ.SZYB No (52A)
CZUJNIK OBECNOŚCI KIEROWCY No (61B)
CZĘŚCIOWA KONSERWACJA Yes (928)
ELEKTR.PODNOŚNIK SZYB TYLNYCH Yes (023)
ELEKTRYCZNA BLOKADA DRZWI Yes (228)
ELEKTRYCZNY PODNOŚNIK SZYB PRZEDNICH Yes (028)
EURO 5 No (5SE)
INSTRUKCJA W J.HOLENDERSKIM No (5KA)
KANAŁY POWIETRZNE DLA SIEDZEŃ TYLNYCH Yes (693)
KIEROWNICA I GAŁKA ZM. BIEGÓW W SKÓRZE Yes (320)
KIT AFRYKA PŁD No (958)
KIT PLUS No (4GN)
KIT. ARABIA SAUDYJSKA No (4EV)
KIT CHROM Yes (4MQ)
KIT CHROM 2 Yes (4PK)
KIT DO INSTALACJI DVD/TV No (067)
KIT ELEGANT No (5BU)
KIT ESTETYCZNY 1 No (4UV)
KIT KOMFORT 1 No (890)
KLIMATYZACJA 1 No (025)
KLIMATYZATOR AUTOMATYCZNY Yes (140)
KOŁA ALU EXTRA SERIA 1 No (431)
KOŁA ALU EXTRA SERIA 2 Yes (432)
KOŁA STALOWE EXTRA SERIA 1 No (406)
KOŁA W STOPIE LEKKIM No (108)
KOŁO ZAPASOWE (DOJAZDOWE) No (803)
LAMPY P/MGIELNE Yes (097)
LISTWY DRZWI No (927)
LUSTERKA WST.ZEWN. ZE STER. MECHANICZNYM No (043)
NAGRZEWNICA OPCJONALNA Yes (906)
OBROTOMIERZ Yes (044)
OPONY Z CZUJNIKIEM CIŚNIENIA (RUN FLAT) No (447)
PASY BEZPIECZEŃSTWA PRZEDN.Z REG.WYSOKOŚCI Yes (198)
PERSONALIZACJA J.HOLENDERSKI No (4FX)
PERSONALIZACJA J.TURECKI No (4GB)
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO Yes (275)
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA PRZEDNIEGO Yes (132)
PRZYGOTOWANY DO MONT. RADIA No (082)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI AUSTRII No (548)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI BELGII No (538)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI FRANCJI No (537)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI HISZPANII No (574)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI HOLANDII No (540)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI NIEMIEC No (533)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI PORTUGALII No (356)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI SZWAJCARII No (542)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI SZWECJI/DANII No (549)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI UK - ANGLIA No (554)
PŁYTA CD MAPY NAWIGACJI WŁOCH No (530)
RADIO Z CD No (564)
RADIONAW. Z MATRYCĄ MAP,MP3,ZMIENIARKĄ CD,TEL,INTERNET,SIM,PAMIĘĆ No (904)
RADIO CD EXTRA SERIA 1 No (315)
RADIO Z CD i MP3 Yes (41A)
REGULACJA KIEROWNICY Yes (011)
SCHOWKI DODATKOWE Yes (658)
SIEDZENIA TYLNE DZIELONE Yes (195)
SIEDZENIE KIEROWCY Z REG. LĘDŹWIOWĄ ELEKTR. Yes (623)
SIEDZENIE KIEROWCY Z REG. WYSOKOŚCI Yes (450)
SIEDZENIE PRZEDNIE Z REGULACJĄ MECHANICZNĄ No (626)
SKRZYNIA BIEGÓW SELESPEED No (407)
SPECYFICZNE DLA RYNKÓW TROPIK LEKKI No (4MJ)
SPECYFICZNE KOŁPAKI KÓŁ No (878)
SPECYFICZNE DLA RYNKU HOLENDERSKIEGO No (611)
SPECYFICZNY DLA RYNKU MEKSYKU No (6DY)
SPECYFICZNY DLA RYNKU BELGII No (612)
STEROWANIE RADIEM/TELEFONEM Z KIEROWNICY No (709)
STEROWANIE Z KIEROWNICY No (245)
SYSTEM KONTOLI CIŚNIENIA W KOŁACH (TPMS) No (365)
TABLICZKA ASISTANCE "CIAO FIAT" No (6HQ)
TABLICZKA SPECYFICZNA No (556)
TRZECIE ŚWIATŁO STOP Yes (690)
TYLNA ZASŁONA P/SŁONECZNA Yes (103)
UNIWERS.ZACZEP FOTELIKA (ISOFIX) Yes (631)
URZĄDZ. P/ZAPAROWANIU SZYB No (385)
WSPOMAGANIE KIEROWNICY Yes (014)
WYCIERACZKA SZYBY TYLNEJ No (101)
WYPOSAŻENIE WEWN.SPECYFICZNE 1 No (5KW)
WYPOSAŻENIE RÓŻNE No (973)
WYPOSAŻENIE WEWN.SPECYFICZNE 2 No (5KX)
ZAGŁÓWEK TYLNY Yes (182)
ZAGŁÓWKI TYLNE SPECYFICZNE No (481)
ZAMEK CENTRALNY STEROWANY PILOTEM Yes (008)
ZARZĄDZANIE SKD No (SKD)
ZDERZAKI MALOWANE Yes (876)
ŚRUBY ZABEZP. KÓŁ No (5JM)

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 15:21
autor: Szczypior
Jesteście pewnie, że według vin nie ma dpf? Dzięki wszystkim za pomoc

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 15:31
autor: mwas
Tak, jesteśmy w 10000% pewni, że w tym egzemplarzu nie ma DPF bo one po prostu nie były wtedy montowane a tutaj jasno widać, że to auto z normą EURO4 :ink

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 15:36
autor: Tomek
Też chętnie bym ją kupił, nawet w ciemno, za tak śmieszną sumę.. Jakbyś się nie zdecydował to daj znać.

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 17:17
autor: Szczypior
Według tego eper moc jest 85km, no właśnie a nie powinno być 90koni?

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 03 lut 2018, 17:31
autor: mwas
Nie patrz na to, ePer podaje 85 km a katalogi i w rzeczywistości jest to 90 :ink Tak samo jak nasze benzyny 1.4 8V - wszędzie podają 77 km a ePer że jest to równie 80 km :ink

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

: 04 lut 2018, 22:51
autor: michalexc
Byłem sceptycznie nastawiony do tego silnika ,praktycznie byłem ustawiony na benzynowego T-Jeta.Mój egzemplarz pojechałem obejrzeć ze względu na wersję Emotion i tylko 92.000km przebiegu.Po wyjechaniu na dwu pasmową drogę w ramach jazdy próbnej już wiedziałem ,że go biorę.Pozytywnie zaskoczyła mnie elastyczność.Silnik robi swoje ,a w zasadzie moment obrotowy.Wiadomo ,że 1.9 czy 2.0 miałby zapas mocy ,ale to starcza w zupełności do sprawnego wyprzedzania i poruszania się do 140 km/h.U mnie też ładnie ciągnie już od 2000 obr.mimo tych 90 KM.Jedyne do czego musiałem się przyzwyczaić to krótka jedynka.Znasz historię auta to tym bardziej warto wziąść.Na pewno polubisz spalanie ,szczególnie w trasie i to nawet z pasażerami ;)