Znaczy chodzi Ci o te blaszki po których ślizga się klocek? Je się czymś smaruje? Kiedyś gdzieś widziałem, że to czymś pryskali, tylko nie wiem czy te blaszki czy część jarzma w której siedzi ta blaszka?!Szczypior pisze: ↑14 kwie 2020, 16:54 Pływaki to może są ale w wodzie. To są prowadnice zacisku. Czy tarcze do wymiany to nawet mechanik że szklana kula nie jest wstanie stwierdzić po zdjęciu, więc nie słuchaj że tarcze do wymiany. Ściągnij koło, zacisk, wyczyść jarzmo, miejsce w którym styka się klocek często tam się zapieka, robi się rdza, nalot i wtedy płynnie nie chodzi klocek. Na smaruj prowadnice i zmierz grubość tarczy, wtedy się okaże czy jest do wymiany.
Nie smaruje kremem Nivea ani niczym innym tylko specjalnym smarem do tłoczków, wysokotemp
Klocki hamulcowe
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Klocki hamulcowe
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Klocki hamulcowe
Blaszki z wierzchu - chodzi o poslizg klocka . Musi przesuwać się swobodnie w prowadzeniu . Ale kolega Szczypior miał na myśli smarowanie sworzni - prowadnic zacisku - jak się domyślam
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Klocki hamulcowe
Blaszek na górze i dole po których się przesuwa klocek nie smaruj bo będzie cały pył i bród kleił się i będzie gorzej się przesuwać . Tam powinno być sucho i czysto.
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Klocki hamulcowe
Jarzma, blaszek klocków się nie smaruje. Ale miejsce styku właśnie tych blaszek z jarzmem często kroduje, robi się taki nalot i wtedy klocek nie przesuwa się swobodnie.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Klocki hamulcowe
To jakim smarem prześladować to miejsce styku blaszki z jarzmem? Dodatkowo całe tamto miejsce oczyścić że rdzy?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Klocki hamulcowe
Odkręć jarzmo i oczyść szczotką drucianą na wiertarce. Możesz to pomalować lakierem epoksydowym, zatrzyma na jakiś czas korozję i dosyć dobrze znosi wysokie temperatury (Boll). Jakoś nie jestem fanem smaru w tym miejscu bo brud się wszędzie wciśnie i zostaje, a fabrycznie jest tam sucho.
Blaszki czasem są w zestawie z nowymi klockami. Jeśli nie, stare można oczyścić w benzynie i użyć ponownie, pod warunkiem że się nie pokrzywiły, albo klocek się na nich nie odgniótł. Nie drap ich niczym ostrym.
Klocek hamulcowy ma sprężyście i bez większego oporu wskakiwać na swoje miejsce.
Do prowadnic ja używam smaru do montażu cylinderków hamulcowych forch lub ate bremszylinderpaste. Nie wiem co tam daje fabryka, ale smar musi być obojętny dla gumy, bo na jednej prowadnicy jest gumowy pierścień. Ma on tendencję do zacierania się. Można go dokupić z całym zestawem naprawczym, który ma też gumowe osłonki prowadnic, gumki do tłoczka i osłonę odpowietrznika.
Blaszki czasem są w zestawie z nowymi klockami. Jeśli nie, stare można oczyścić w benzynie i użyć ponownie, pod warunkiem że się nie pokrzywiły, albo klocek się na nich nie odgniótł. Nie drap ich niczym ostrym.
Klocek hamulcowy ma sprężyście i bez większego oporu wskakiwać na swoje miejsce.
Do prowadnic ja używam smaru do montażu cylinderków hamulcowych forch lub ate bremszylinderpaste. Nie wiem co tam daje fabryka, ale smar musi być obojętny dla gumy, bo na jednej prowadnicy jest gumowy pierścień. Ma on tendencję do zacierania się. Można go dokupić z całym zestawem naprawczym, który ma też gumowe osłonki prowadnic, gumki do tłoczka i osłonę odpowietrznika.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Klocki hamulcowe
Wszystko Kuzyn_z_Sosnowca powiedział. Rób co pisałem wcześniej
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Klocki hamulcowe
Jestem bardzo ciekaw tych klocków . Napisz później co miałeś przed i jakieś porównanie nowych i starych. Ja mam tarcze ATE jestem z nich zadowolony i do tego klocki ATE ceramic przed nimi miałem zwykle ATE które były super brzytwa a te ceramic to do dupy są w porównaniu do zwykłych ATE jedyny plus to że felgi są czyste na tych ceramic poza tym koniec zalet...
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Klocki hamulcowe
Właśnie robię z hamulcami, tarcze wymiary 8 i 7 mam minus rant z 1mm. Do wymiany?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Klocki hamulcowe
Po pierwsze podłóż pod suwmiarke z obu stron tarczy np po 20gr, zmierz i odejmij ich grubość. Po drugie znajdź sobie jaki wymiar mają fabryczne tarcze i jaka jest dopuszczalna, minimalna grubość.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Klocki hamulcowe
Oglądałem materiał Profesora Krisa
I mówi on w nim o jakiejś paście/kleju do zacisku, tak aby przytrzymał klocek przy sobie... Ktoś coś poleci?
I mówi on w nim o jakiejś paście/kleju do zacisku, tak aby przytrzymał klocek przy sobie... Ktoś coś poleci?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Klocki hamulcowe
Alvaro, zabrałeś się za wymianę tak trochę po omacku. Na forum masz prawie wszystko opisane i obfotografowane https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =93&t=2426. Jak się z tym zapoznasz będzie Tobie łatwiej. A prowadnice klocków powinny się świecić (fot 10). Grubość tarcz podaje się mierząc po zewnętrznych płaszczyznach a nie każdą z osobna .
Te wymiary są do 1.3 mj. Jakie ma 1.4 nie wiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *