Jak chcesz to dam Ci gumkę z mojego starego ostatnio się bawiłem i ciągłemalvaro pisze:Witam!
Podczas zmiany kół na letnie ujrzałem taki oto obrazek.
Czy wymiana jest w miarę prosta czy raczej udać się do mechanika (ponowne ustawienie zbieżności)?
Co to w ogóle jest i gdzie dostać tą część?
Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Pozdrawiam wszystkich
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
widać w 2009 już poprawili , bo ja w ogóle nie wymieniałem;)duskap pisze:Panie... W pierwszych Lineach wymieniano łączniku z przodu w ilościach hurtowych. U mnie 4 razy. Dopóki nie wyszła poprawiona częśćFiacik pisze:W niektórych modelach aut krótki żywot łącznika stabilizatora należał do wyjątkowo ,,upierdliwych" dolegliwości , ale tylko do czasu, aż producent się nie zorientował ,że psuje mu to dobrą opinię o całym aucie [...].
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Poprawili dużo niedoróbek chyba od września 2008 (tzw. faza 1). Moja Linea jest lipiec, więc faza 0.leszek1234 pisze:widać w 2009 już poprawili , bo ja w ogóle nie wymieniałem;)duskap pisze:Panie... W pierwszych Lineach wymieniano łączniku z przodu w ilościach hurtowych. U mnie 4 razy. Dopóki nie wyszła poprawiona częśćFiacik pisze:W niektórych modelach aut krótki żywot łącznika stabilizatora należał do wyjątkowo ,,upierdliwych" dolegliwości , ale tylko do czasu, aż producent się nie zorientował ,że psuje mu to dobrą opinię o całym aucie [...].
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Potwierdza to opinię , że nie ma co się spieszyć z zakupem wchodzącego na rynek, nowego modelu auta. Z ewentualnym zakupem Tipo też bym odczekał ze 2 lata;)
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
To dotyczy każdego nowego modelu. Wszystkie mają przez pierwszy okres produkcyjny niedomagania. Od Fiatów, przez VW, Mercedesy i wszystkie inne marki bez wyjątku.leszek1234 pisze:Potwierdza to opinię , że nie ma co się spieszyć z zakupem wchodzącego na rynek, nowego modelu auta. Z ewentualnym zakupem Tipo też bym odczekał ze 2 lata;)
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Święta racja tylko, że takich aut jak "kiedyś" już się nie produkuje, poszczególne modele kilka lat i następne, nie ma kiedy "wyleczyć" chorób "wieku dziecięcego" .
Pozdrawiam. Adam.
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
To nic, że jest szybka zmiana modelowa. Zawsze pierwszy rocznik jest mniej dopracowany niż kolejne. W każdym aucie, każda marka. Nie znam takiej, gdzie tak nie było. Najnowsze Mercedesy też wtopy zaliczają. Najlepiej kupować auto 2 lata po wypuszczeniu modelu. Albo... od razu bez czekania tak jak moja Linea ale i tak ją lubięadamson pisze:Święta racja tylko, że takich aut jak "kiedyś" już się nie produkuje, poszczególne modele kilka lat i następne, nie ma kiedy "wyleczyć" chorób "wieku dziecięcego" .
Pozdrawiam. Adam.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Okej Ale chłopaki piszą że to część integralna i samej "gumki" nie założę namarcin24 pisze:Jak chcesz to dam Ci gumkę z mojego starego ostatnio się bawiłem i ciągłemalvaro pisze:Witam!
Podczas zmiany kół na letnie ujrzałem taki oto obrazek.
Czy wymiana jest w miarę prosta czy raczej udać się do mechanika (ponowne ustawienie zbieżności)?
Co to w ogóle jest i gdzie dostać tą część?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Generalnie tak jest kupujesz cały łącznik, ale tak naprawdę rozebrać można wszystko na prawie wszystko. Ja zdjąłem gumę ze starego który wymieniłem bo już stukał, i naprawdę jak ktoś będzie naprawdę uparty to wymieni samą gumę, ale pytanie czy warto?
Pozdrawiam wszystkich
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Nie no spoko, zamówilem już 2szt. z MaxGeara, zobaczymy :-) stary wytrzymał 73 tysiace i nie stuka, drugi jeszcze dobry.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Przyszly mi łączniki z Maxgeara... Niestety z plastikową osłonką głowicy.
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
przetrzymają poprzednikialvaro pisze:Przyszly mi łączniki z Maxgeara... Niestety z plastikową osłonką głowicy.
-
- klubowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
- Przebieg: 118200
- Silnik: 1.4 8V+lpg
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: TSA
- Podziękował: 1 raz
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
Lemforder jak montowałem u siebie też.alvaro pisze:Przyszly mi łączniki z Maxgeara... Niestety z plastikową osłonką głowicy.
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
- Kontakt:
Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić
ryszardo_ pisze: ↑30 kwie 2016, 2:30 Piszę jako ciekawostkę.
U mnie około dwa lata temu z przodu coś stukało i nie mogłem zlokalizować przyczyny nawet na stacji diagnostycznej, ale gdy po jakimś czasie były większe stuki i bardzo mnie to wkurzało, więc zacząłem dociekać z synem co to może być i okazało się, że jest to lewy łącznik stabilizatora miał luz w przegubie na dole przy kole.
Po wymontowaniu okazało się, że jest to łącznik z plastikową miseczką, a że była sobota a nie miałem nowego łącznika na wymianę to postanowiłem, że ten luz zlikwiduję tymczasowo poprzez wbicie 4 cienkich krótkich gwoździków na krzyż pomiędzy główkę a plastikową miseczkę, aby jeździć do chwili otrzymania nowego łącznika i po takiej naprawie zamontowałem go do samochodu.
Oczywiście od razu w internecie zamówiłem nowy łącznik, który otrzymałem już we wtorek po 3 dniach i leży w garażu do dzisiejszego dnia.
Gdyż do dziś jeżdżę na tak naprawionym łączniku na którym przejechałem już ponad 20 tys i nadal nic jeszcze nie stuka.
Naprawy tego łącznika sam zrobiłem w 2014r, gdy miałem przebieg ok. 80tys., miało to być na krótki okres, aż kupię nowy łączni i miałem go na dniach wymienić na nowy, a tu niespodzianka.
Dobre zrobiłem "druciarstwo" , że dopiero teraz w V.2018r wymieniłem go na nowy łącznik, gdzie mam dziś przejechane 123tys, co oznacza, że na tym naprawionym łączniku przejechałem jeszcze 4 lata i ok. 43tys
A luz na nim był minimalny, ale już dochodziły stuki i postanowiłem wymienić na nowy.
A tak był naprawiony, zdjęcie zrobione wczoraj z wymontowanego łącznika stabilizatora.
Jest to pierwsza wymiana tego łącznika od kupna samochodu w sumie na nim przejechałem 123tys.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.