Dołożenie Blue & Me - teoria
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Nie liczyłbym, że jakakolwiek dodatkowa wiązka będzie pociągnięta do lampki i na 99% nie ma tam przewodów od mikrofonu
Sprawdziłem na schematach i jest tak, jak sądziłem - sterowanie z kierownicy realizowane jest rezystancyjnie, i w Linei i w Grande Punto, natomiast zastanawiają mnie dodatkowe połączenia jakie są na schemacie. Jest to podświetlenie przycisków i o dziwo na schemacie od GP tego nie ma Wydaje mi się, że przyciski powinny działać, ale z naciskiem na wydaje mi się. Niżej załączam schematy elektryczne z Linei i z GP. Z dorwaniem oryginalnej wiązki możesz mieć problem Z ePera wynika, że jest to element całej wiązki elektrycznej, która znajduje się z przodu auta i odpowiada za masę inncyh funcji, więc żeby zrobić to oryginalne, to trzeba by rozbebeszyć cały przód (kokpit) A cena tej całej wiązki w ASO to ok 800 PLN Więc pewnie trzeba będzie tutaj ten fragment łączący dorobić własnymi siłami Trzymam kciuki za powodzenie akcji
Sprawdziłem na schematach i jest tak, jak sądziłem - sterowanie z kierownicy realizowane jest rezystancyjnie, i w Linei i w Grande Punto, natomiast zastanawiają mnie dodatkowe połączenia jakie są na schemacie. Jest to podświetlenie przycisków i o dziwo na schemacie od GP tego nie ma Wydaje mi się, że przyciski powinny działać, ale z naciskiem na wydaje mi się. Niżej załączam schematy elektryczne z Linei i z GP. Z dorwaniem oryginalnej wiązki możesz mieć problem Z ePera wynika, że jest to element całej wiązki elektrycznej, która znajduje się z przodu auta i odpowiada za masę inncyh funcji, więc żeby zrobić to oryginalne, to trzeba by rozbebeszyć cały przód (kokpit) A cena tej całej wiązki w ASO to ok 800 PLN Więc pewnie trzeba będzie tutaj ten fragment łączący dorobić własnymi siłami Trzymam kciuki za powodzenie akcji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Na schemacie rzeczywiście jest połączenie z zegarami, ale z tego co się orientowałem, to nie ma podziału na zegary z B&M i bez B&M
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Zapytalem bo kiedys na aukcji oglądałem zestaw i bylo napisane kompletny. A w zestawie zegary.
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
wyświetlacz mam najbardziej wypasiony z dostępnych więc tu nie mam tak dużych obaw jak do połączenia b&m z radiem, oraz o to czy przyciski będą pasować... Najpierw na spokojnie obejrzę dostępny moduł i wiązkę.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Ja bym nie chciał siać defetyzmu, albo zniechęcać .. ale moim skromnym zdaniem nie opłaca się dokładać we własnym zakresie B&M poza fabryką.
To są koszty, mnóstwo niewiadomych, a nawet jak się uda to to B&M niewiele wnosi, w porównaniu do wymiany fabrycznego radia na takie które ma wszystkie funkcje B&M.
No ale co kto lubi.
To są koszty, mnóstwo niewiadomych, a nawet jak się uda to to B&M niewiele wnosi, w porównaniu do wymiany fabrycznego radia na takie które ma wszystkie funkcje B&M.
No ale co kto lubi.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Myślę, że zegary niekoniecznie. Tak jak pisze Maciek, chyba jednak wiązka gra tu podstawową rolę. Na wyświetlaczu pokazywany jest wykonawca i tytuł utworu.emmer pisze:A zegary nie powinny byc w tym komplecie?
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Zgadza się, tylko że w "podstawowej" wersji, z radiem bez B&M wyświetlacz na zegarach również wyświetla informacje z radia, jak komunikaty RDS ze stacji radiowej czy informację o aktualnie odtwarzanej ścieżce z CD Wnioskuję więc, że to połączenie zegarów mamy już zrealizowane Zauważcie na schemacie, że z zegarami połączony jest Body Computer a nie bezpośrednio moduł B&Msmak56 pisze:Na wyświetlaczu pokazywany jest wykonawca i tytuł utworu.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Myślę podobnie odnośnie połączenia radio zegary - zakładam tam jedną wiązka do obsługi wszystkiego bo produkcja różnych odmian wiązek to zwiększenie kosztów produkcji i możliwość pomyłki o co w fabryce w Turcji zakładam nie jest trudno . Co do kosztów to mam nadzieje się zamknąć z tematem w kwocie 180 PLNów licząc używkę moduł centralny, mikrofon, wyjście USB, przyciski na kierę.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Nooo, to teraz mnie zaskoczyłeś! Bo (nie jestem pewien) u mnie wyświetlacz NIE pokazuje danych z radia. Ale sprawdzę i ewentualnie potwierdzę.mwas pisze: z radiem bez B&M wyświetlacz na zegarach również wyświetla informacje z radia, jak komunikaty RDS ze stacji radiowej czy informację o aktualnie odtwarzanej ścieżce z CD Wnioskuję więc, że to połączenie zegarów mamy już zrealizowane
smak56
* * * *
* * * *
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Pokazuje smak56 ....pokazuje , przynajmniej u mniesmak56 pisze:Nooo, to teraz mnie zaskoczyłeś! Bo (nie jestem pewien) u mnie wyświetlacz NIE pokazuje danych z radia. Ale sprawdzę i ewentualnie potwierdzę.mwas pisze: z radiem bez B&M wyświetlacz na zegarach również wyświetla informacje z radia, jak komunikaty RDS ze stacji radiowej czy informację o aktualnie odtwarzanej ścieżce z CD Wnioskuję więc, że to połączenie zegarów mamy już zrealizowane
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
No i miałem rację! Wyświetlacz nie pokazywał danych radia i CD! Nie pokazywał..... bo był wyłączony na poziomie komputera!!! Pięć lat ........ Teraz jest Macieksmak56 pisze: u mnie wyświetlacz NIE pokazuje danych z radia.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Hehe, lepiej późno niż wcale Dla potomnych: w MENU komputera jest ustawienie Zob. Radio Jeśli jest ustawione na "wyłączone" (tak jak miał to smak56) to wyświetlacz zamiast informacji z radia pokaże nam datę i godzinę
Stefan, cieszę się, że mogłem pomóc
Stefan, cieszę się, że mogłem pomóc
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
W końcu trafiłem odpowiednią centralkę B&M muszę jeszcze zdobyć wtyczkę i obudowę , postaram się zrobić jakiegoś manuala z montażu. Mam nadzieje że pójdzie gładko. Jeśli macie jakieś nowe informacje na temat montażu proszę o info , może jakieś zrzuty ekranu jak powinny wyglądać ustawienia dla osiowania proxi.
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Dołożenie Blue & Me - teoria
Nie wiem na jakim jesteście etapie, ale mogę jedynie podsunąć myśl po swoich doświadczeniach z poszukiwaniem modułu do sterowania z kierownicy niefabrycznym radiem - otóż o ile ten od Grande Punto nie zadziałał w ogóle, o tyle zadziałał ten od Bravo z 2007 roku - może z przyciskami na kierownicy będzie tak samo i bez problemu zadziałają te od Bravo?