Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Produktywne wizjonerstwo na pewno jest gorsze od bezproduktywnej krytyki producenta ponieważ tak samo nic nie wnosi do realnej diagnozy i przyczyny rozwiązania problemu który może być rozwiązane jedynie przez przekonstruowanie tego awaryjnego agregatu t-jet znajdującego się w lineii,życzę żeby to nie był rozrząd
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
pogromcaslaskiej pisze: ↑12 lut 2024, 20:25 Produktywne wizjonerstwo na pewno jest gorsze od bezproduktywnej krytyki producenta ponieważ tak samo nic nie wnosi
WTF?
Motorek4612 - ja miałem przykręcone 40Nm+117st wiec sporo więcej niż w tej tabelce a pościło po 2 m-cach.. Przyczyna leży na pewno w zwiększonych oporach lub szarpaniu/biciu czegoś , nie wiem czego, ale muszę mieć czas na obserwację bez stresu, tzn. chcę tą śrubę dokręcić dużo mocniej, ale żeby nie urwać - szukam granicy, może ktoś zna takową?
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
U mnie pierwszy przeskok miał miejsce, gdy wyjeżdżałem z tunelu na S2. Przy 4 tys obrotów poczułem szarpnięcie dokładnie w tym samym momencie, gdy załączył się kompresor od klimy.
Widocznie najlepszym sposobem byłoby przyspawanie koła do śruby
Duże ilości kleju niestety też nie dają rady utrzymać tego koła na miejscu
Widocznie najlepszym sposobem byłoby przyspawanie koła do śruby
Duże ilości kleju niestety też nie dają rady utrzymać tego koła na miejscu
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
leszek1234, nie wiem jak Ci podawali w tym serwisie Fiata te wartości dokręcania tej śruby... ale mi oficjalny eLearn podaje taką procedurę:
1) Przede wszystkim - koniecznie nowa śruba
2) Musi zostać założone narzędzie na to kółko - blokada
3) Przy założonej blokadzie (zblokowanym kółku) dokręcamy, najpierw wstępnie pomiędzy 1.9 a 2.1 daNm (czyli pomiędzy 19 a 21 Nm) a następnie jedno dokręcenie 107 st i potem kolejne o 113 st
W załączeniu opis procedury wymiany tego kółeczka
1) Przede wszystkim - koniecznie nowa śruba
2) Musi zostać założone narzędzie na to kółko - blokada
3) Przy założonej blokadzie (zblokowanym kółku) dokręcamy, najpierw wstępnie pomiędzy 1.9 a 2.1 daNm (czyli pomiędzy 19 a 21 Nm) a następnie jedno dokręcenie 107 st i potem kolejne o 113 st
W załączeniu opis procedury wymiany tego kółeczka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Widzę Leszku , że dotarłes do tych samych informacji co ja , tylko że ja źle odczytałem Nie było to wyraźne więc przyjąłem , że kąt dokręcania to 107÷ 113 . ... Pozdrawiam
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
tam jest "od do" (zakres sił i kąta) a nie +mwas pisze: ↑13 lut 2024, 20:12 leszek1234, nie wiem jak Ci podawali w tym serwisie Fiata te wartości dokręcania tej śruby... ale mi oficjalny eLearn podaje taką procedurę:
1) Przede wszystkim - koniecznie nowa śruba
2) Musi zostać założone narzędzie na to kółko - blokada
3) Przy założonej blokadzie (zblokowanym kółku) dokręcamy, najpierw wstępnie pomiędzy 1.9 a 2.1 daNm (czyli pomiędzy 19 a 21 Nm) a następnie jedno dokręcenie 107 st i potem kolejne o 113 st
W załączeniu opis procedury wymiany tego kółeczka
Ja miałem nowe kółko, nową śrubę, klej i dokręcone 40Nm+117st. (stałem i patrzyłem). I tak urwało po 2 miesiacach.. Teraz stoję u mechanika i się okaże co i jak. Kazałem teraz dokręcić na chama
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Leszek, no właśnie zakres jest podany tylko przy wstępnym przykręceniu, od 19 do 21 Nm, natomiast dalej są dwa właściwe dokręcenia, tam jest znak + Najpierw 107st a potem 113st Jeśli miałeś wcześniej dokręcone jedynie "na raz", to się nie dziwię, że puściło
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tak to wygląda .... , więc od - do , czy plus ?
Maćku , dotarłeś do oryginału i wiesz już napewno ?
Maćku , dotarłeś do oryginału i wiesz już napewno ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
ale jak porównamy z ePer t-jet BravoII to są te same wartości i jest tylko jeden znak+, pozostałe to zakresy siły i kąta. Wiec to chyba błąd w druku bo zbyt duża zbieżność i tak na logikę. Ale teraz wiem dlaczego serwis przykręcił mi z siłą 40Nm - przeczytali, że 1,9+2,1 i wyszło 4 Oni tam z kolei mieli + w sile bo kąt zrobili jeden. Kurde, normalne jaja jak można takie niejasności w tak kluczowej sprawie w druku robić To jak to ma być w końcu???
Ja przed chwilą odebrałem auto po naprawie, mechanik trochę wygładził czoło wału i dał klej pomiędzy powierzchnie czoła wału i kółka, co mi się nie podoba :pomyśli Twierdzi, że przykręcił tak mocno, że miał poczucie, że jak jeszcze pociągnie to urwie... No zobaczę.
Ja przed chwilą odebrałem auto po naprawie, mechanik trochę wygładził czoło wału i dał klej pomiędzy powierzchnie czoła wału i kółka, co mi się nie podoba :pomyśli Twierdzi, że przykręcił tak mocno, że miał poczucie, że jak jeszcze pociągnie to urwie... No zobaczę.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
No właśnie , ciekawe co tam w końcu jest .... Tymbardziej , że Bravo 2 zdaje się ma pojedyńcze koło pasowe na kole zębatym wału - wspomaganie jest chyba elektryczne ...
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Chłopaki, zerknijcie w PDFkę którą załączyłem dwa posty temu, w niej ostatnia tabelka, kolumna "Value (daNm)" - jest tam ewidentnie podane w taki sposób:
1.9 ÷ 2.1 + 107° + 113°
Ta PDFka, to wyciąg bezpośrednio z eLearn, raczej nie podejrzewałbym tam błędu w tak kluczowej kwestii ale z ciekawości sprawdzę jeszcze jak to wygląda w tym samym silniku w Grande Punto, bo eLearn'a do niego też posiadam
zibi186, zdjęcie, które umieściłeś jest tak słabej jakości, że tam za bardzo nic nie widać a szczególnie różnicy, czy jest to ÷, czy może +
1.9 ÷ 2.1 + 107° + 113°
Ta PDFka, to wyciąg bezpośrednio z eLearn, raczej nie podejrzewałbym tam błędu w tak kluczowej kwestii ale z ciekawości sprawdzę jeszcze jak to wygląda w tym samym silniku w Grande Punto, bo eLearn'a do niego też posiadam
zibi186, zdjęcie, które umieściłeś jest tak słabej jakości, że tam za bardzo nic nie widać a szczególnie różnicy, czy jest to ÷, czy może +
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
No to z niecierpliwością czekam na porównanie , bo to by był prawdziwy przewrót w temacie
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
I dlatego właśnie nie było pewności .Skoro potwierdzasz , to temat chyba zamknięty Pozdrawiammwas pisze: ↑14 lut 2024, 14:48 Chłopaki, zerknijcie w PDFkę którą załączyłem dwa posty temu, w niej ostatnia tabelka, kolumna "Value (daNm)" - jest tam ewidentnie podane w taki sposób:
1.9 ÷ 2.1 + 107° + 113°
zibi186, zdjęcie, które umieściłeś jest tak słabej jakości, że tam za bardzo nic nie widać a szczególnie różnicy, czy jest to ÷, czy może +
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
No temat jednak nie do końca jest zamknięty...
Sprawdziłem eLearn od GP, ale niestety nie ma tam T-Jet'a Ale jest 1.4 16v no i tam podany jest najpier moment z tolerancją a potem kąt dokręcenie i on również jest podany z tolerancją. Ale, żeby rozwiać wątpliwości, znalazłem w czeluściach mojego dysku eLearn do Bravo Tutaj już jest T-Jet, no i podane wartości są dokładnie takie, jak pisałem, z tym że... kąt dokręcenia jest również podany z tolerancją, czyli dokładnie tak: 19 Nm ÷ 21 Nm + 107° ÷ 113° I tutaj powstaje pytanie: czy w eLearn do Linei jest błąd, czy w Linea jest wyjątkowa i rzeczywiście w Linei dokręca się na dwa razy ?
Sprawdziłem eLearn od GP, ale niestety nie ma tam T-Jet'a Ale jest 1.4 16v no i tam podany jest najpier moment z tolerancją a potem kąt dokręcenie i on również jest podany z tolerancją. Ale, żeby rozwiać wątpliwości, znalazłem w czeluściach mojego dysku eLearn do Bravo Tutaj już jest T-Jet, no i podane wartości są dokładnie takie, jak pisałem, z tym że... kąt dokręcenia jest również podany z tolerancją, czyli dokładnie tak: 19 Nm ÷ 21 Nm + 107° ÷ 113° I tutaj powstaje pytanie: czy w eLearn do Linei jest błąd, czy w Linea jest wyjątkowa i rzeczywiście w Linei dokręca się na dwa razy ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
dziwna zbieżność wartości kątów z Bravo, sugerująca jednak błąd dot. Linei
No dobra,widzę, znów wyszło niewyraźnie ale jest tam tylko jeden +
No dobra,widzę, znów wyszło niewyraźnie ale jest tam tylko jeden +
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.