Dla gwintu to bardzo dużo. Pływające i to jak najszybciej...
Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
A jakim cudem w ogóle udało się przykręcić te felgi ? My mamy rozstaw śrub 4x98, Grande Punto 4x100. Niby tylko 2 mm różnicy ale w takiej sytuacji w ogóle można te śruby wkręcić ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Niestety jak to mówili "gwint se drogę znajdzie" tylko piasty do ponownego gwintowania.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
tylko piasty do ponownego gwintowania
No to niewesoło... W takim przypadku rzeczywiście, jak najszybciej trzeba reagować, bo w każdej chwili może stać się tragedia Uczucie, kiedy wyprzedza nas nasze własne koło jest niezbyt fajne - wiem z doświadczenia z młodych lat
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Tak, dawałem śruby pływające. Da się również wkręcić zwykłe śruby ale to bardzo niebezpieczne, niech nikt czasami nie próbuje jeździć na zwykłych śrubach gdy zmienia rozstaw.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Ufff... to spoko W takim razie tylko wymiana dekielków na czerwone i "będzie Pan zadowolony"
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Otwory w felgach na śruby są większe niż średnica trzpienia śruby. Zdejmij sobie którąkolwiek alufelgę i zobacz jak duży luz mają śruby w otworze felgi.
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Może zanim ktoś kupi alusy od GP to niech przeczyta co zrobiłem żeby to jeździło bez problemów.
A więc tak:
1. Punkt pierwszy kupiłem proste alufelgi od GP za 850 zł. Proste czyli niepokrzywione.
2. Kupiłem śruby pływające. UWAGA, śruby orginalne mają 22mm długości, ale śruby pływające musiałem kupić o długości 26-27 mm, żeby wkręcały się w otwory w piaście na taką samą głębokość. Ja kupiłem takie https://www.olx.pl/oferta/sruby-plywaja ... p1OLL.html M12x1.25 długość gwintu 26mm, łeb stożek, twardość stali 10.9
16 x 6,50 szt. = 104 zł. Plus 16 zeta wysyłka. Łącznie 120 zł.
3. Najważniejszy punkt. Zdecydowanie najważniejszy. Otwór centrujący w feldze od GP wynosi 56,6mm. Do naszych Linek otwór centrujący musi wynosić 58,1mm bo taką mamy średnicę piasty. Trzeba więc roztoczyć/rozwiercić ten otwór w feldze i musi być to zrobione profesjonalnie. Jeśli otwór centrujący będzie źle roztoczony (nie idealnie w osi) to będzie bicie na kierownicy. Żadnych emerytowanych Edków którzy mają tokarkę z lat 60-tych w szopie.
Dodatkowo felgi w GP posiadają sfazowane wejście w otwór centrujacy (patrz fot.), nasze felgi nie mają czegoś takiego. Roztoczyli mi więc otwór do takiej średnicy żeby nie było tej fazy a następnie wstawili aluminiowy pierścień redukujący średnicę otworu do pożądanej wielkości 58,1mm. Żadnych plastikowych pierścieni centrujących, które można znaleźć na allegro, w grę wchodzi tylko aluminium Za to wszystko + wyważenie kół + montaż zapłaciłem 300 zł, a zrobiłem to tutaj: www.klinikarims.pl/ Pełna profeska, chłopaki wiedzą co robią. 4. ściąłem o kilka milimetrów szlifierką kątową te dwa wystające bolce z tarczy hamulcowej (patrz fot.), inaczej nie dałoby się założyć felgi. Felgi od GP mają płytsze otwory na te bolce i bez skrócenia bolców fizycznie nie da się założyć felg na piastę. Całkowity koszt operacji wyniósł 850 + 120 +300 = 1270 PLN plus sporo czasu na pomyślenie żeby czegoś nie schrzanić
Autko jeździ bez żadnego bicia na kierownicy, nic nie drży, buda nie wpada w żadne wibracje itp.
A więc tak:
1. Punkt pierwszy kupiłem proste alufelgi od GP za 850 zł. Proste czyli niepokrzywione.
2. Kupiłem śruby pływające. UWAGA, śruby orginalne mają 22mm długości, ale śruby pływające musiałem kupić o długości 26-27 mm, żeby wkręcały się w otwory w piaście na taką samą głębokość. Ja kupiłem takie https://www.olx.pl/oferta/sruby-plywaja ... p1OLL.html M12x1.25 długość gwintu 26mm, łeb stożek, twardość stali 10.9
16 x 6,50 szt. = 104 zł. Plus 16 zeta wysyłka. Łącznie 120 zł.
3. Najważniejszy punkt. Zdecydowanie najważniejszy. Otwór centrujący w feldze od GP wynosi 56,6mm. Do naszych Linek otwór centrujący musi wynosić 58,1mm bo taką mamy średnicę piasty. Trzeba więc roztoczyć/rozwiercić ten otwór w feldze i musi być to zrobione profesjonalnie. Jeśli otwór centrujący będzie źle roztoczony (nie idealnie w osi) to będzie bicie na kierownicy. Żadnych emerytowanych Edków którzy mają tokarkę z lat 60-tych w szopie.
Dodatkowo felgi w GP posiadają sfazowane wejście w otwór centrujacy (patrz fot.), nasze felgi nie mają czegoś takiego. Roztoczyli mi więc otwór do takiej średnicy żeby nie było tej fazy a następnie wstawili aluminiowy pierścień redukujący średnicę otworu do pożądanej wielkości 58,1mm. Żadnych plastikowych pierścieni centrujących, które można znaleźć na allegro, w grę wchodzi tylko aluminium Za to wszystko + wyważenie kół + montaż zapłaciłem 300 zł, a zrobiłem to tutaj: www.klinikarims.pl/ Pełna profeska, chłopaki wiedzą co robią. 4. ściąłem o kilka milimetrów szlifierką kątową te dwa wystające bolce z tarczy hamulcowej (patrz fot.), inaczej nie dałoby się założyć felgi. Felgi od GP mają płytsze otwory na te bolce i bez skrócenia bolców fizycznie nie da się założyć felg na piastę. Całkowity koszt operacji wyniósł 850 + 120 +300 = 1270 PLN plus sporo czasu na pomyślenie żeby czegoś nie schrzanić
Autko jeździ bez żadnego bicia na kierownicy, nic nie drży, buda nie wpada w żadne wibracje itp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2019, 11:22 przez RoboBat, łącznie zmieniany 1 raz.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Mega operacja... szacun !, że się zdecydowałeś na taką akcję ! Ja pozostaję przy swoich felgach od Bravo, które idealnie pasują bez żadnych kombinacji
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Felgi kupiłeś z oponami że podajesz cenę 1270zl za całość operacji?RoboBat pisze:Może zanim ktoś kupi alusy od GP to niech przeczyta co zrobiłem żeby to jeździło bez problemów.
A więc tak:
1. Punkt pierwszy kupiłem proste alufelgi od GP za 850 zł. Proste czyli niepokrzywione.
2. Kupiłem śruby pływające. UWAGA, śruby orginalne mają 22mm długości, ale śruby pływające musiałem kupić o długości 26-27 mm, żeby wkręcały się w otwory w piaście na taką samą głębokość. Ja kupiłem takie https://www.olx.pl/oferta/sruby-plywaja ... p1OLL.html M12x1.25 długość gwintu 26mm, łeb stożek, twardość stali 10.9
16 x 6,50 szt. = 104 zł. Plus 16 zeta wysyłka. Łącznie 120 zł.
3. Najważniejszy punkt. Zdecydowanie najważniejszy. Otwór centrujący w feldze od GP wynosi 56,6mm. Do naszych Linek otwór centrujący musi wynosić 58,1mm bo taką mamy średnicę piasty. Trzeba więc roztoczyć/rozwiercić ten otwór w feldze i musi być to zrobione profesjonalnie. Jeśli otwór centrujący będzie źle roztoczony (nie idealnie w osi) to będzie bicie na kierownicy. Żadnych emerytowanych Edków którzy mają tokarkę z lat 60-tych w szopie.
Dodatkowo felgi w GP posiadają sfazowane wejście w otwór centrujacy (patrz fot.), nasze felgi nie mają czegoś takiego. Roztoczyli mi więc otwór do takiej średnicy żeby nie było tej fazy a następnie wstawili aluminiowy pierścień redukujący średnicę otworu do pożądanej wielkości 58,1mm. Żadnych plastikowych pierścieni centrujących, które można znaleźć na allegro, w grę wchodzi tylko aluminium Za to wszystko + wyważenie felg + montaż zapłaciłem 300 zł, a zrobiłem to tutaj: www.klinikarims.pl/ Pełna profeska, chłopaki wiedzą co robią. 4. ściąłem o kilka milimetrów szlifierką kątową te dwa wystające bolce z tarczy hamulcowej (patrz fot.), inaczej nie dałoby się założyć felgi. Felgi od GP mają płytsze otwory na te bolce i bez skrócenia bolców fizycznie nie da się założyć felg na piastę. Całkowity koszt operacji wyniósł 850 + 120 +300 = 1270 PLN plus sporo czasu na pomyślenie żeby czegoś nie schrzanić
Autko jeździ bez żadnego bicia na kierownicy, nic nie drży, buda nie wpada w żadne wibracje itp.
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Ach no tak, do tego wszystkiego trzeba jeszcze doliczyć koszt opon
-
- klubowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: 17 gru 2018, 22:10
- Przebieg: 117000
- Silnik: 1.4 16v turbo
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Z tego wynika że trzeba kupić większe fele po prostu pasujące do linei i nie będzie takiego zachodu a ten czas poświęcić na wypicie drina lub piwa
Na rynku jest od zaj...... felg do linei
Na rynku jest od zaj...... felg do linei
Fiat 126 p granatowy 140 km
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
Daewoo Nubira sluzbowa 300 km
Fiat Siena 150 km
Fiat linea 120 km
Fiat linea 120 psi 20 km
Fiat linea 1.4 gaz 78 km granatowa Dynamic
Fiat linea 1.4 gaz 120 km srebrna Emotion
Parki się lepiej trzymają
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Ale mi się strasznie podobały w takim wzorze tylko że oryginalnych z Linei totalny brak odkąd zacząłem poszukiwania (~7 miesięcy).
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Wybieramy felgi aluminiowe do Linei
Dokładnie tak jak piszesz Ja kupiłem w 2014 roku nowe felgi aluminiowe polskiej firmy ATT dedykowane do Linei wraz z kompletem dobranych przez producenta śrub + śruby zabezpieczające przed kradzieżą + kryte wentyle za 1400zł.Bez pierścieni i dorabiania czegokolwiek .TERMINATOR pisze: ↑07 kwie 2019, 19:15 Z tego wynika że trzeba kupić większe fele po prostu pasujące do linei i nie będzie takiego zachodu a ten czas poświęcić na wypicie drina lub piwa
Na rynku jest od zaj...... felg do linei
I za te 1400zł miałem felgi N O W E !!!!! + 2 lata gwarancji + fakturę zakupu .
Ale przyznać trzeba , że za włożoną inwencję i wkład pracy należy się szacun
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta