[M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
[M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
Demontaż podsufitki zacząłem od zdjęcia daszków przeciwsłonecznych
Po odkręceniu śrubki zdjąć zaślepkę (czerwona linia), następnie cały daszek przesunąć dość mocno w kierunku lusterka środkowego (zarówno lewy jak i prawy daszek przesuwamy w kierunku lusterka środkowego). Daszek (o ile podświetlane ma lusterko) będzie zaczepiony jeszcze kabelkiem - odpinamy.
lampkę zdejmujemy ciągnąc ją ku dołowi (tam gdzie trzymam palcami)
lampka wisi na dwóch kablach, które odpinamy
lusterko zdejmujemy przesuwając mocowaniem lusterka ku górze szyby (jak czerwona strzałka)
lampkę tylną podważamy np. śrubokrętem płaskim w miejscu jak na zdjęciu
druga strona wypadnie już sama
odpinamy przewód
zdejmujemy zaślepki od uchwytu (klamki). Nie są na żadnych śrubkach, tylko na wcisk (zawleczka je blokuje plastikowa)
podważamy zawleczkę ku górze i wysuwamy całość z podsufitki
zdejmujemy uchwyty. Nie pomylcie tylnych z przednią, bo nie założycie z powrotem. Tylne klamki różnią się detalem od przedniej (zaznaczone strzałką)
podważamy zaślepki wkrętów mocujących uchwyty
Bierzemy się za środkowy słupek. Odciągamy czarną część słupka zgodnie z kierunkiem czerwonej strzałki. Po prostu rwiemy ją, trzyma się tylko na kołkach. Po odciągnięciu tej czarnej części słupka, ukaże się nam dół jasnej części słupka. W miejscu zaznaczenia niebieską strzałką znajduje się wkręt (taki jak przy daszku przeciwsłonecznym) trzymający jasną część słupka od dołu
Odpinamy pas ze środkowego słupka. Regulację wysokości położenia pasa, zdejmujemy pociągając za ten guziczek w kierunku jak czerwona strzałka, łatwo schodzi. Tak samo jak zaślepka śruby mocującej pas. Odginamy zaślepkę od góry, jak niebieska strzałka. Następnie odkręcamy śrubę mocującą pas (21, bądź 22 klucz). Po odkręceniu śruby uważajcie na cieniutką podkładkę, która łatwo może zniknąć w czeluściach auta.
ściągamy uszczelki, zaczynając ją zrywać od środka, złapać jak ja złapałem na foto, bo inaczej możecie podrzeć uszczelkę, łapiąc za część zewnętrzną. Gdy już odchylicie ja całkowicie od auta, to już z górki idzie to ściąganie jej. Uszczelkę odsuwamy tak, by "uwolnić" słupki - środkowe, przednie i tylne. Teraz można zerwać środkowy słupek. Trzyma się dość solidnie na metalowych blaszkach, robiących za kołki rozporowe.
rwiemy słupki przednie zaczynając od góry, śmiało nie bać się dźwięków łamanego plastiku. Można je wyjąć całkowicie, ale jak kto się nie czuje na siłach, to zerwać je na tyle, by uwolnić podsufitkę
tylne słupki rwiemy od miejsca gdzie trzymam jak na foto, jak poluzujecie, to dwoma rękoma równomiernie odciągamy od góry słupek w kierunku "do siebie". Schodzi łatwo.
na koniec zostają do wyciągnięcia z podsufitki 2 kołeczki rozporowe. Po ich wyciągnięciu podsufitka trzyma się jeszcze na rzepie, który znajduje się mniej więcej 10 cm od tylnego światełka na suficie (kierując się ku przodowi auta). Polecam odchylić oparcia przednich foteli max do tyłu, by podsufitka opadła na tyle, by dostać się do karoserii.
tak wygląda dach przed moim wygłuszeniem
a tak po wygłuszeniu
[youtube][/youtube]
a tu jaki jest efekt wygłuszenia
Po odkręceniu śrubki zdjąć zaślepkę (czerwona linia), następnie cały daszek przesunąć dość mocno w kierunku lusterka środkowego (zarówno lewy jak i prawy daszek przesuwamy w kierunku lusterka środkowego). Daszek (o ile podświetlane ma lusterko) będzie zaczepiony jeszcze kabelkiem - odpinamy.
lampkę zdejmujemy ciągnąc ją ku dołowi (tam gdzie trzymam palcami)
lampka wisi na dwóch kablach, które odpinamy
lusterko zdejmujemy przesuwając mocowaniem lusterka ku górze szyby (jak czerwona strzałka)
lampkę tylną podważamy np. śrubokrętem płaskim w miejscu jak na zdjęciu
druga strona wypadnie już sama
odpinamy przewód
zdejmujemy zaślepki od uchwytu (klamki). Nie są na żadnych śrubkach, tylko na wcisk (zawleczka je blokuje plastikowa)
podważamy zawleczkę ku górze i wysuwamy całość z podsufitki
zdejmujemy uchwyty. Nie pomylcie tylnych z przednią, bo nie założycie z powrotem. Tylne klamki różnią się detalem od przedniej (zaznaczone strzałką)
podważamy zaślepki wkrętów mocujących uchwyty
Bierzemy się za środkowy słupek. Odciągamy czarną część słupka zgodnie z kierunkiem czerwonej strzałki. Po prostu rwiemy ją, trzyma się tylko na kołkach. Po odciągnięciu tej czarnej części słupka, ukaże się nam dół jasnej części słupka. W miejscu zaznaczenia niebieską strzałką znajduje się wkręt (taki jak przy daszku przeciwsłonecznym) trzymający jasną część słupka od dołu
Odpinamy pas ze środkowego słupka. Regulację wysokości położenia pasa, zdejmujemy pociągając za ten guziczek w kierunku jak czerwona strzałka, łatwo schodzi. Tak samo jak zaślepka śruby mocującej pas. Odginamy zaślepkę od góry, jak niebieska strzałka. Następnie odkręcamy śrubę mocującą pas (21, bądź 22 klucz). Po odkręceniu śruby uważajcie na cieniutką podkładkę, która łatwo może zniknąć w czeluściach auta.
ściągamy uszczelki, zaczynając ją zrywać od środka, złapać jak ja złapałem na foto, bo inaczej możecie podrzeć uszczelkę, łapiąc za część zewnętrzną. Gdy już odchylicie ja całkowicie od auta, to już z górki idzie to ściąganie jej. Uszczelkę odsuwamy tak, by "uwolnić" słupki - środkowe, przednie i tylne. Teraz można zerwać środkowy słupek. Trzyma się dość solidnie na metalowych blaszkach, robiących za kołki rozporowe.
rwiemy słupki przednie zaczynając od góry, śmiało nie bać się dźwięków łamanego plastiku. Można je wyjąć całkowicie, ale jak kto się nie czuje na siłach, to zerwać je na tyle, by uwolnić podsufitkę
tylne słupki rwiemy od miejsca gdzie trzymam jak na foto, jak poluzujecie, to dwoma rękoma równomiernie odciągamy od góry słupek w kierunku "do siebie". Schodzi łatwo.
na koniec zostają do wyciągnięcia z podsufitki 2 kołeczki rozporowe. Po ich wyciągnięciu podsufitka trzyma się jeszcze na rzepie, który znajduje się mniej więcej 10 cm od tylnego światełka na suficie (kierując się ku przodowi auta). Polecam odchylić oparcia przednich foteli max do tyłu, by podsufitka opadła na tyle, by dostać się do karoserii.
tak wygląda dach przed moim wygłuszeniem
a tak po wygłuszeniu
[youtube][/youtube]
a tu jaki jest efekt wygłuszenia
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: [M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
Podłączam się do wyrazów uznania
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: [M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
Jarek; jestem pod dużym wrażeniem . Gratulacje i jak najbardziej zasłużone!
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
daro70 zrobiło się zdecydowanie ciszej w aucie. Odsłuch audio też dużo na + ! Teraz hałas biegnący od spodu auta jakby skomasował się jeszcze bardziej, bo to już chyba ostatni nie wygłuszony element w aucie (nadkola i podłoga).
Dołączam jeszcze kilka fotek z burdelu jaki miał miejsce w aucie podczas wygłuszania
Dołączam jeszcze kilka fotek z burdelu jaki miał miejsce w aucie podczas wygłuszania
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
Pewnie już tyle co T-Jet
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
Całe szczęście, że masz wyższą kategorię prawa jazdy, bo jak dołożysz wygłuszenie podłogi i bagażnika, to przekroczysz 3,5 thelletic pisze:Pewnie już tyle co T-Jet
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
I będę musiał tachograf założyć
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
No nie ma to tamto... lubisz modzić auto, to założyszhelletic pisze:I będę musiał tachograf założyć
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
Na koniec OT, dodam tylko, że i zawieszenia nie będę musiał modzić, bo sprężyny same się zglebują
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [M] Wygłuszanie dachu (demontaż podsufitki)
I będziesz miał GANGSTA STAJL !helletic pisze:Na koniec OT, dodam tylko, że i zawieszenia nie będę musiał modzić, bo sprężyny same się zglebują
Dobra, koniec tego , bo trochę popłynęliśmy
Ogólnie - gratuluje dobrze wykonanej roboty - jak to z resztą zwykle bywa u helletic'a
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM