Sprężyny

krupniok
Posty: 107
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: krupniok » 02 paź 2018, 23:31

:lacha A zasięg świateł 4m.

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Szczypior » 03 paź 2018, 13:26

Smak56 jakieś zakładał teraz ( jak dobrze zrozumiałem) i jest lepiej niż na tych od skody.

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: EGON » 03 paź 2018, 15:04

bukston pisze:
02 paź 2018, 18:40
Tak prezentuję się linka na świeżo po wrzuceniu sprężyn ze Skody Octavii.

Zobaczymy na ile opadnie, problemów z montażem mechanik też nie zgłaszał także jakaś alternatywa jest :)

EGON niestety obie sprężyny były bezużyteczne, połamane zwoje.

Szerokości Panowie :jazda
Dzięki za info, te sprężyny od octavii dla mnie nie przejdą wygląda to tragicznie i kolega ma jeszcze butle w bagażniku lpg.
Daj znać czy jak przejeżdżasz po progu zwalniającym nie ma łubudubu. I ciekawe ile teraz trzeba podnieść auto do góry cm zanim koło się oderwie.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6556
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 03 paź 2018, 18:19

Połowa ceny ASO, ale nadal drogo https://www.olx.pl/oferta/sprezyny-tyl- ... unKpP.html

Ja też jakiś czas jeździłem na sprężynach od Skody i nie byłem zadowolony z tego co widzę, jednak cena czyni cuda. Na szczęście udało mi się dokupić używkę i "wrócić na ziemię".
W moim przypadku tył szybko zaczął skrzypieć, potem na przeglądzie wyszło że tuleje złapały lekki luz. Nie mówię że to wina zmiany wysokości i przekręcenia tulejek, bo tego nie da się potwierdzić, ale nie jest to wykluczone.

bukston
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 02 wrz 2018, 18:04
Przebieg: 125000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: bukston » 03 paź 2018, 20:41

Hmm... zatem zbierając informacje dla potomnych :!

Jak widać na zdjęciu i po wypowiedziach kolegów samochód traci walory estetyczne oraz przypuszczalnie użytkowe (mowa o potencjalnym szybszym zużywaniu się części zawieszania nie przystosowanych do pracy przy takim wydłużeniu itp.) :pomysli

Sprężyny od Octavii zamiennikiem są ale kiepskim, można je nazwać bardziej częścią którą da się włożyć "do naszego auta" :pomysli (chyba, że jakimś cudem obniża się znacznie w co szczerze wątpię...)

Może jeszcze ktoś podzieli się swoimi uwagami w sprawie owych sprężyn jeśli miał okazje je użytkować przez jakiś czas.

Ja póki co planuje trochę na nich pojeździć (2-3 miesiące) i podzielę się spostrzeżeniami, może przez ten czas ktoś wpadnie na inny pomysł "obniżenia linki" w przyzwoitej cenie.

To taka opinia na świeżo po zapoznaniu się z Waszymi spostrzeżeniami i doświadczeniami oraz moim zdaniem :jazda :)

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: EGON » 04 paź 2018, 12:17

Tuleje belki tył przy takich sprężynach (od octavii) będą mocno skręcone i się posypią. Jak już ktoś założył te od skody powinien poluzować śrubę od tulejki belki gdy auto stoi już na kołach by tuleja wróciła do punktu zero i ponownie ją dokręcić śrubę.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: smak56 » 12 paź 2018, 23:25

EGON pisze:
28 wrz 2018, 14:54
Potrzebuje oryginalna sprężynę tylną z Linei by dobrać coś innego do niej bardziej pasującego niż od octavii. Może gdzieś ktoś ma starą nie pęknięta.
A jakich danych jeszcze potrzebujesz? Na stronie 19 masz wszystko czego możesz dowiedzieć się o sprężynie fabrycznej. :pomysli
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: smak56 » 12 paź 2018, 23:39

Szczypior pisze:
03 paź 2018, 13:26
Smak56 jakieś zakładał teraz ( jak dobrze zrozumiałem) i jest lepiej niż na tych od skody.
Tak jak piszesz. Założyłem sprężyny KYB RH 6406, które miały wymiary identyczne jak fabryczne (opis str. 20). Wygląd samochodu (wysokość) były dobre. Niestety, okazało się, że po obciążeniu auta, jest ono za miękkie. Po prostu zaczęło bujać tyłem (góra- dół), a na progach spowalniających - lekko dobijać. Inna charakterystyka (twardość) tej sprężyny. Po kilku dniach auto usiadło i zrobił się kozioł odwrotny, a światła trzeba było ustawić na 1.
Tak więc wróciłem do sprężyn KYB 5543 (Skoda) i po małej modyfikacji jest trochę lepiej (wygląd). Tłumienie jest bardzo porównywalne z przodem. Przejechałem 1000 km (S3 i 6) z pełnym obciążeniem i było dobrze. Tak zostanie.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: EGON » 14 paź 2018, 8:10

smak56 pisze:
12 paź 2018, 23:25
EGON pisze:
28 wrz 2018, 14:54
Potrzebuje oryginalna sprężynę tylną z Linei by dobrać coś innego do niej bardziej pasującego niż od octavii. Może gdzieś ktoś ma starą nie pęknięta.
A jakich danych jeszcze potrzebujesz? Na stronie 19 masz wszystko czego możesz dowiedzieć się o sprężynie fabrycznej. :pomysli
Głównie chodzi o kształt zakończeń.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: smak56 » 14 paź 2018, 11:59

EGON pisze:
14 paź 2018, 8:10
Głównie chodzi o kształt zakończeń.
Takie jak na :foto . Średnica 56,5 mm z obu stron i wchodzi w gumy :foto (lewa dół, prawa góra). Koncentruj uwagę na dolnej części sprężyny, u góry brakuje około 4 cm (pękła)
Inne dane i :foto str. 19.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2445
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: helletic » 20 paź 2018, 15:15

https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-e ... -1656.html
A co Wy na to :pomysli ? Po co kombinować ze sprężynami od Skody, czy inne historie, skoro można mieć coś dedykowanego?

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 379
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: pogromcaslaskiej » 20 paź 2018, 16:54

Lina nawet mogła by być twardsza,zależy ile twardsza? wygląd też by się poprawił

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2445
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 204000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: helletic » 20 paź 2018, 20:22

Twardość bardziej nadają amortyzatory. Sprężyny owszem także, ale w nieznacznym stopniu - bardziej ustalają prześwit auta. Na pewno wygląd by się poprawił i właściwości jezdne w zakrętach. Linea fabrycznie jest sztywna, w porównaniu z innymi autami. Każdy, kto ze mną jedzie, zwraca uwagę, że jest strasznie "wrażliwa" na nierówności. Jak zaznacza producent Eibach'a, warto mieć fabryczne amortyzatory w przynajmniej dobrym stanie. Pewnie się boi, że mogą kit'owe sprężyny wyjechać podczas dużego skoku amortyzatora. Co właściwie jest nie możliwe, jeżeli sprężyny obniżają auto tylko o 30 mm. Gdy miałem w swojej Linie gwint AP, to tam przy podniesionym aucie, tylne sprężyny mogłem bezproblemowo zdjąć z wahacza. Tam musiały być dedykowane amortyzatory.
Przymierzam się do remontu przedniego zawieszenia - nowe amortyzatory (fabryczne KYB), łożyska kolumn, gumy na wahaczach, bo zaczynają siadać, no i sprężyny. Tu pójdę w Eibach'a. Po pierwsze: zdecydowanie ładniej wygląda, gdy leży niżej. Po drugie, komfort jazdy zostanie zachowany. Po trzecie, nie wybulę za głupie sprężyny w ASO (4 sztuki) więcej, niż zarabiam, czy inaczej - ponad 1/3 wartości auta.
Jest jeszcze jedna alternatywa, którą może uda mi się zbadać w poniedziałek. Otóż w pobliskich mi miejscowościach znalazłem 2 punkty, które zajmują się tylko sprężynami do aut. Jeszcze tam nie byłem. Obadam temat i być może na zasadzie wydechu, znajdzie się fajny zamiennik za rozsądne pieniądze.

RoboBat
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
Przebieg: 107000
Silnik: 1.4 t-jet 120km
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Sprężyny

Post autor: RoboBat » 20 paź 2018, 20:38

helletic, dzięki za link. Jak mi padnie jakaś sprężyna to właduje sobie komplet od Eibacha. Obniżona Lina będzie wyglądać bardziej rasowo :)

ODPOWIEDZ