[ M ] Podłączenie tempomatu
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 lis 2021, 13:47
- Przebieg: 125000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Witam.
Proszę o podpowiedź.
Mam Fiata linea 2008 1.4 8v i chciałbym zamontować tempomat. Mogę kupić przełącznik zespolony z tempomatem od 1.4 tjet 16v. Elektromechanik mówi że przełącznik będzie pasował ale nie wie czy będzie go aut obsługiwalo.
Z innej firmy wycenili mi tempomat na 1500 z centralką ale to trochę za dużo jak na razie.
Jak rozgryzc ten temat?
Proszę o podpowiedź.
Mam Fiata linea 2008 1.4 8v i chciałbym zamontować tempomat. Mogę kupić przełącznik zespolony z tempomatem od 1.4 tjet 16v. Elektromechanik mówi że przełącznik będzie pasował ale nie wie czy będzie go aut obsługiwalo.
Z innej firmy wycenili mi tempomat na 1500 z centralką ale to trochę za dużo jak na razie.
Jak rozgryzc ten temat?
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Jest tak jak radzi Mario - przeczytaj wątek masz 99% informacji. Mwas super dokładnie wszystko opisał.
Od siebie w ramach uzupełnienia dodam że jak chcesz mieć pająka jak w oryginale to będziesz musiał załatwić sobie wtyczkę 18 piniwa z BC Pandy zamiast 12 piniwej i pozamieniać piny. Bez tego też da radę - wszystko zależy jakim esteta technologicznym jesteś .
No ale widzę że to mech będzie robił więc pewnie ogarnia sprawe
Od siebie w ramach uzupełnienia dodam że jak chcesz mieć pająka jak w oryginale to będziesz musiał załatwić sobie wtyczkę 18 piniwa z BC Pandy zamiast 12 piniwej i pozamieniać piny. Bez tego też da radę - wszystko zależy jakim esteta technologicznym jesteś .
No ale widzę że to mech będzie robił więc pewnie ogarnia sprawe
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
No cześć Wpadłeś do nas tylko po rozwiązanie kwestii tempomatu, czy na dłużej ?
Będzie pasował i wszystko będzie działało i auto będzie go obsługiwało, tylko:
1) Tak jak pisał karollino - potrzebna będzie zmiana wtyczki do przełącznika zespolonego, bo wersja bez tempomatu jest krótsza, ma mniej pinów. Dodatkowo, będziesz potrzebował nowej "zaślepki" w obudowie kolumny kierownicy - takiej z dwoma otworami na dwie manetki
2) Może się okazać, że ta manetka ma jeszcze jakieś dodatkowe funkcje, jak np. sterowanie automaycznymi światłami i wycieraczkami, wtedy te funkcje na pewno nie będą działały, ale pytanie jak będą wtedy działały funkcje "standardowe"
Nie wiem co to za firma i co za centralkę oni chcą tam montować, ale jest to totalnie bez sensu, bo tak na prawdę wszystko potrzebne do tempomatu już masz, wystarczy tylko to odpowiednio podłączyć. Czytałeś w ogóle ten temat od początku, czy "na rympał" klepnąłeś posta licząc, że ktoś Ci opisze wszystko od samego początku ? Tak jak koledzy piszą - wszystko jest bardzo dokładnie opisane tylko trzeba zacząć od pierwszej strony
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- sta1416
- klubowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
- Przebieg: 191
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Mam trochę inne pytanie, przekopałem się przez temat i nie znalazłem
1. Czy w razie braku diody w liczniku, można ją wlutować na płytkę licznika i będzie wtedy dostępna z poziomu testu?
2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :D W elarnie mam wydruki na zasadzie złącze F E itd, i tym się posiłkowałem przy montażu innych elementów.
P. S. Ma ktoś namiar na manetkę tempomatu do Punto 2 FL
1. Czy w razie braku diody w liczniku, można ją wlutować na płytkę licznika i będzie wtedy dostępna z poziomu testu?
2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :D W elarnie mam wydruki na zasadzie złącze F E itd, i tym się posiłkowałem przy montażu innych elementów.
P. S. Ma ktoś namiar na manetkę tempomatu do Punto 2 FL
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
ad2. zasilanie możesz pociągnąć z bezpiecznika na którym jest napięcie po zapłonie, można kupić takie jakby złodziejki i wpinasz tam bezpiecznik od oryginalnego obwodu i dodajesz bezpiecznik do tempomatu. aczkolwiek ja już z 5 lat jeżdże z prowizorką czyli kablem wetkniętym w gniazdo bezpiecznika i dociśnięte bezpiecznikiem my zazwyczaj urzywaliśmy manetki z alfy, można to zgrabnie wkomponowaćsta1416 pisze: ↑26 kwie 2023, 11:06 Mam trochę inne pytanie, przekopałem się przez temat i nie znalazłem
1. Czy w razie braku diody w liczniku, można ją wlutować na płytkę licznika i będzie wtedy dostępna z poziomu testu?
2. Które złącze w body odpowiada za zasilanie tempomatu? Bo sam opis czarna kostka jest lakoniczny, tym bardziej że mam dwie :D W elarnie mam wydruki na zasadzie złącze F E itd, i tym się posiłkowałem przy montażu innych elementów.
P. S. Ma ktoś namiar na manetkę tempomatu do Punto 2 FL
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
- sta1416
- klubowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
- Przebieg: 191
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Dzięki, mniej więcej o to mi chodziło. A masz może fotkę jak ta wtyczka jest wpięta w body kompa? Jak montowałem gniazdko 12v w bagażniku, podświetlenie daszków, el. lustra to nie wyciągałem body tylko wypinałem odpowiednią kostkę, więc chcę się zorientować w przestrzeni. U mnie w Doblo jest chyba więcej miejsca i spokojnie mogę operować rękami wokół body bez jego odkręcania.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Niestety nie mam, ale na pierwszej stronie Prezes pokazał jak dobrać się do kompa z tyłu. Może coś połapiesz.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
To jeszcze ja dodam coś od siebie
Interesująca nas wtyczka jest oznaczona jako F i znajduje się na samej górze na schemacie a w rzeczywistości, na samej górze Bodycomputera z tyłu, umieszczona jest poprzecznie i odblokowuje się ją, standardowo, taką wajchą, którą z resztą widać na fotkach w postach, które były umieszczone wcześniej
Nie wiem jak u Ciebie wyglądają "zegary", czy widnieje na nich w ogóle piktogram tempomatu. Jeśli tak, to jest spora szansa, że wystarczy dodać diodę, chociaż nie wiem, czy w układach "wykastrowanych" z kontrolki tempomatu, nie będzie brakowało jeszcze czegoś "po drodze", typu jakieś oporniki, kondensatory itp. Jeśli z kolei nie ma w ogóle piktogramu tempomatu, to raczej nie liczyłbym na takie rozwiązanie
Zasilanie tempomatu jest brane ze złączki, która jest z tyłu Bodycompa. W Linei jest tylko jedna czarna wtyczka umieszczona z tyłu, wyszedłem więc z założenia, że nie będę jej dokładniej opisywał gdyż wszyscy będą wiedzieli, o którą chodzi Ale tak dla ścisłości, poniżej schemat wtyczek w Bodycomputerze, zarówno z tyłu jak i z przodu:
Interesująca nas wtyczka jest oznaczona jako F i znajduje się na samej górze na schemacie a w rzeczywistości, na samej górze Bodycomputera z tyłu, umieszczona jest poprzecznie i odblokowuje się ją, standardowo, taką wajchą, którą z resztą widać na fotkach w postach, które były umieszczone wcześniej
W tym temacie niestety nie pomogę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- sta1416
- klubowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
- Przebieg: 191
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Dziękuje za schemat, teraz wiem jak go podpiąć pod schematy z Doblo. Czyli jest to złącze F jest złączem skrzynki bezpieczników, a nie typowo body kompa.
Mam ikonę kontrolki, nie mam diody. Ogarnąłem sobie już zegary z diodą tempomatu i dużym wyświetlaczem.
Manetkę już ogarnąłem
Mam ikonę kontrolki, nie mam diody. Ogarnąłem sobie już zegary z diodą tempomatu i dużym wyświetlaczem.
Manetkę już ogarnąłem
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 gru 2015, 20:55
- Przebieg: 166000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Panowie jest ktoś z Warszawy albo okolic i chciałby się podjąć montażu? Nigdy nic takiego nie robiłem stąd wolę sam nie pchać rąk bo jeszcze więcej zepsuje niż sobie poprawie.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Mam krótkie pytanie - czy piny z wtyczki Punto2 będą pasowały do nas, do założenia tempomatu?
konkretnie z tej aukcji - https://allegro.pl/oferta/55195817-wtyc ... 2682529034
konkretnie z tej aukcji - https://allegro.pl/oferta/55195817-wtyc ... 2682529034
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Wydaje mi się, że powinny pasować bo na zdjęciach wtyczki wyglądają podobnie, jak w T-Jet
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
mwas- czy ten post jest aktualny czy trzymać się wersji z pierwszej strony tego wątku???mwas pisze: ↑26 cze 2013, 10:031.3 multijet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 20 na pomarańczowysmak56 pisze:Czyli według stanu na dziś: 1.3 multijet zasilanie 12 V (pomarańczowy) podłączyć pod żółty manetki (obecnie PIN 20)?
1.4 tJet - zasilanie +12V podać na żółty przewód manetki, a połączenie pinu nr 85 na pomarańczowy
Jednym słowem mówiąc: zamienić ze sobą miejscami przewody pomarańczowy i żółty w podłączeniu manetki z resztą instalacji Jeśli ktoś ma na tym połączeniu kostkę, to cała operacja będzie tylko formalnością
W zwykłych 8V dzisiaj dokładnie sprawdzę, czy zaobserwowana przez Was przypadłość występuje.
Przy okazji - zakupiłem wtyczki z Punto II 1,3jtd (trudno było od kolegów zdobyć info o samych pinach) - są identyczne jak w t-jet, gdyby ktoś chciał kupować. Mam tym sposobem kilkadziesiąt pinów, jakby co;)