mwas wydaje mi się że kolega mówi nam, że właśnie fabrycznie nie ma tej kontrolki. On ma wersję Active (zegary bez chromowanych ramek, wyświetlacz wielofunkcyjny najuboższy - tylko z godziną i kilometrami, no i osłona skrzynki bezpieczników czarna a nie szara/beżowa)
[ M ] Podłączenie tempomatu
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Akurat kolor osłony bezpieczników nie jest tutaj wyznacznikiem, bo ja też mam czarną a mam Dynamic'a Ale zegary właśnie już jak najbardziej Jeśli ma uboższą wersję, czyli ACTIVE, to niestety zegary stosowane w tej wersji z tym silnikiem fizycznie nie posiadają kontrolki tempomatu. Pozostaje więc albo się do tego przyzwyczaić, albo... podmienić zegary na takie z Dynamic'a A to jest do zrobieniakarollino pisze: ↑08 kwie 2019, 19:59 mwas wydaje mi się że kolega mówi nam, że właśnie fabrycznie nie ma tej kontrolki. On ma wersję Active (zegary bez chromowanych ramek, wyświetlacz wielofunkcyjny najuboższy - tylko z godziną i kilometrami, no i osłona skrzynki bezpieczników czarna a nie szara/beżowa)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 13 lut 2019, 15:21
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Odesa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
tak, nie ma tej kontrolki.karollino pisze: ↑08 kwie 2019, 19:59mwas wydaje mi się że kolega mówi nam, że właśnie fabrycznie nie ma tej kontrolki. On ma wersję Active (zegary bez chromowanych ramek, wyświetlacz wielofunkcyjny najuboższy - tylko z godziną i kilometrami, no i osłona skrzynki bezpieczników czarna a nie szara/beżowa)
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Tak naprawdę kontrolka do niczego nie jest potrzebna. Ja tempomatu w ogóle nie wyłączam (tzn. jego zasilania) bo niby po co? Dzięki temu poza trasami częściej po niego sięgam , zwłaszcza w terenie zabudowanym, bo wtedy nie walczy mi serce z rozumem ;)
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Też nie wyłączam.leszek1234 pisze: ↑14 kwie 2019, 9:49 Tak naprawdę kontrolka do niczego nie jest potrzebna. Ja tempomatu w ogóle nie wyłączam (tzn. jego zasilania) bo niby po co? Dzięki temu poza trasami częściej po niego sięgam , zwłaszcza w terenie zabudowanym, bo wtedy nie walczy mi serce z rozumem ;)
Dziś miałem taki przypadek (i chyba 2-3 razy już wcześniej zdażyło się), że po uruchomieniu silnika tempomat nie działał bo się nie włączył (kontrolka nie świeciła) i akurat w takich sytuacjach kontrolka jest bardzo przydatna!, ale można bez niej żyć .
Ale po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu tempomat zawsze się włączył bez problemu.
A ja tempomat staram ustawić na prętkość ok. 120 i więcej często wykorzystuje podczas wyprzedzania, gdyż na tempomacie Linea ma lepsze przyspieszenie.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Ja natomiast jak nie korzystam z tempomatu to go wyłączam. Dla mnie kontrolka świeci mocno i w nocy przeszkadza (czasami ją zasłaniam).
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o ustawieniu tempomatu. Po wyłączeniu silnika ustawienia się resetują
smak56
* * * *
* * * *
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Zgadza się, że tempomat po wyłączeniu silnika resetuje ustawienia i przy kolejnym uruchomieniu trzeba go ponownie ustawić.
Dlatego ja jak jest tylko taka możliwość to ustawiam go w okolicy 120 i szybciej, a potem jadę przepisowo i używam tempomatu tylko do wyprzedzania, bo jazda na tempomacie na drogach poza autostradą i szybkiego ruchu jest mało przydatne. Chyba, że jest mały ruch drogowy, to ustawiam go zgodnie z przepisami i jadę na tempomacie.
Dlaczego ok. 120?, bo czasami podczas wyprzedzania trzeba jechać szybciej niż zezwalają przepisy aby szybko ukończyć ten manewr.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Mam i ja ! Swoją drogą im czlowiek starszy . . . Szkoda gadać jakie błędy można popełniać Prezes oczywiście uratował sytuację i wszystko bangla Jeszcze raz dziękuję Macieju .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Mam T-Jeta. Wpadła mi do środka zaślepka przy próbie wyjęcia, ta żółta od pinu 61 w wtyczce ECU Jak to cholerstwo teraz wyciągnąć?
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Witaj w klubie tych co to przerabiali. Na 29 stronie miales podpowiedz jak tego uniknac:
"Jeszcze info dla osób które po rozebraniu wtyczki od centralki pod maską (ta do której trzeba wetknąć cztery piny) będą się zastanawiały jak pozbyć się tych blend (wszystko widoczne na zdjęciu tejże wtyczki na 1. stronie tematu). Do pierwszej blendy źle podszedłem i chciałem ją rozwiercić. Nie idźcie w moje ślady, bo wetkniecie ją do wtyczki (tak mi się stało) a samo rozwiercanie nie ma sensu gdyż blenda m długość ok. centymetra. Ja ją wyciągnąłem tak: zapalniczką podgrzałem kawałek drutu (ze spinacza) i gorący wetknąłem do blendy. Za drugim/trzecim razem wszedł on dość głęboko a po ostudzeniu siedział sztywno. Powoli, nie kręcąc spinaczem na boki, wyciągnąłem cztery zaślepki . W przypadku wpadnięcia jej do wtyczki, z jednej strony pchałem cienką igiełką a z drugiej działałem spinaczem "
Bez nerwow, spokojnie i sie uda
"Jeszcze info dla osób które po rozebraniu wtyczki od centralki pod maską (ta do której trzeba wetknąć cztery piny) będą się zastanawiały jak pozbyć się tych blend (wszystko widoczne na zdjęciu tejże wtyczki na 1. stronie tematu). Do pierwszej blendy źle podszedłem i chciałem ją rozwiercić. Nie idźcie w moje ślady, bo wetkniecie ją do wtyczki (tak mi się stało) a samo rozwiercanie nie ma sensu gdyż blenda m długość ok. centymetra. Ja ją wyciągnąłem tak: zapalniczką podgrzałem kawałek drutu (ze spinacza) i gorący wetknąłem do blendy. Za drugim/trzecim razem wszedł on dość głęboko a po ostudzeniu siedział sztywno. Powoli, nie kręcąc spinaczem na boki, wyciągnąłem cztery zaślepki . W przypadku wpadnięcia jej do wtyczki, z jednej strony pchałem cienką igiełką a z drugiej działałem spinaczem "
Bez nerwow, spokojnie i sie uda
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- RoboBat
- klubowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 06 cze 2018, 19:45
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.4 T-jet vl38 163KM
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ostrowiec św/ W-wa
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Dzięki, obciąłem na płasko końcówkę igły żeby się nie wbijala i wypchnalem zaślepkę. Wszystko działa. Zrobiłem wlasnie trasę nad morze i z tepomatem czlowiek sie tak nie męczy
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lut 2020, 19:45
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Witam jestem tu nowy i mam pytanie chciałem podłączyć tempomat mam t-jeta i jak rozebrałem wtyczkę od kompa to nie ma tam numerków 85,86,84i61 więc pod jakie numery się wpiąć proszę o pomoc.
Już sobie poradziłem można usunąć.
Już sobie poradziłem można usunąć.
-
- klubowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 sie 2019, 19:01
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Panowie proszę o pomoc
Aktywowałem kontrolkę tempomatu wchodząc w ) "Fiat", "Idea 1.4 8V" i potem zrobilem "CAN Setup / PROXI Alignment Procedure" i wyskoczyło mi po tym ABS sprawdź instrukcje i EBD sprawdż instrukcję tempomat i kontrolka wprawdzie działają ale jest problem natury takiej że przestał mi działać prędkościomierz wskazuje maksymalnie do 20 km/h czy ktoś spotkał się z takim problemem bo szczerze blady pot mnie teraz oblał.
Aktywowałem kontrolkę tempomatu wchodząc w ) "Fiat", "Idea 1.4 8V" i potem zrobilem "CAN Setup / PROXI Alignment Procedure" i wyskoczyło mi po tym ABS sprawdź instrukcje i EBD sprawdż instrukcję tempomat i kontrolka wprawdzie działają ale jest problem natury takiej że przestał mi działać prędkościomierz wskazuje maksymalnie do 20 km/h czy ktoś spotkał się z takim problemem bo szczerze blady pot mnie teraz oblał.
- THOR1
- klubowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 08 lip 2020, 16:18
- Przebieg: 201900
- Silnik: 1.6D
- Rocznik: 2010
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy