[ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
W zeszłym roku po zlocie musiałem już drugi raz wymienić opornik termiczny. Wentylator raz działał na wszystkich biegach raz nie. Jeśli już zadziałał to strasznie grzał się ten duży zielony rezystor łącznie z wtyczką, aż topiła się izolacja na kablu brązowym.
Wymiana opornika załatwiła sprawę i skończyło się przegrzewanie. Dzisiaj zamówione dwa na zapas.
Wymiana opornika załatwiła sprawę i skończyło się przegrzewanie. Dzisiaj zamówione dwa na zapas.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Mnie też wentylator zaczął działać tylko na czwartym biegu. Opornik kupiony i dzisiaj chciałem go wymienić , ale stanąłem już na wyjęciu schowka. Nie potrafię odpiąć spowalniacza, a nie chciałbym go urwać. Większość fotorelacji na tym wątku już nie istnieje (brak zdjęć).
Czy ma ktoś jeszcze swoją fotorelacje i mógłby ją na nowo wstawić lub jakoś opisać jak odpiąć ten spowalniacz. Przydały by się zdjęcia abym w innym punkcie nie utknął.
Z góry dziękuje.
Czy ma ktoś jeszcze swoją fotorelacje i mógłby ją na nowo wstawić lub jakoś opisać jak odpiąć ten spowalniacz. Przydały by się zdjęcia abym w innym punkcie nie utknął.
Z góry dziękuje.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Ale do tego opornika jest dojście od dołu, nie trzeba demontować schowkaArek pisze: ↑18 wrz 2018, 14:29 Mnie też wentylator zaczął działać tylko na czwartym biegu. Opornik kupiony i dzisiaj chciałem go wymienić , ale stanąłem już na wyjęciu schowka. Nie potrafię odpiąć spowalniacza, a nie chciałbym go urwać. Większość fotorelacji na tym wątku już nie istnieje (brak zdjęć).
Czy ma ktoś jeszcze swoją fotorelacje i mógłby ją na nowo wstawić lub jakoś opisać jak odpiąć ten spowalniacz. Przydały by się zdjęcia abym w innym punkcie nie utknął.
Z góry dziękuje.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Mam tylko coś takiego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Wykorzystam zdjęcie wstawione przez Saip.
Opornik który wymieniamy (wstawiamy obok ) to ten czerwony?
Opornik który wymieniamy (wstawiamy obok ) to ten czerwony?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Tak, ten czerwony
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Rafcio , pisałem o tym gdzieś wcześniej w tym wątku - miałem identycznie . jeśli raz działa a raz nie , to opornik w/g mnie nie jest winien . jego uszkodzenie wykluczyło by możliwość zadzialania pozostałych trzech biegów . w moim wypadku przyczyna leżała w słabym styku w kostce . poprawiłem ten styk czyszcząc go a następnie cienkimi szczypcami przekrecając delikatnie bolce o kąt ok 10° wzdłuż ich osi . całość działa bez zarzutu juz kolejny rok na oryginalnym oporniku PozdrawiamRafcio pisze: ↑11 lut 2018, 18:50 W zeszłym roku po zlocie musiałem już drugi raz wymienić opornik termiczny. Wentylator raz działał na wszystkich biegach raz nie. Jeśli już zadziałał to strasznie grzał się ten duży zielony rezystor łącznie z wtyczką, aż topiła się izolacja na kablu brązowym.
Wymiana opornika załatwiła sprawę i skończyło się przegrzewanie. Dzisiaj zamówione dwa na zapas.
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Ja dzisiaj w końcu znalazłem czas na wymianę opornika. jednak przyczyna leży po stronie styków w kostce. Wyczyściłem i na razie wszystko działa. Oby jak najdłużejzibi186 pisze: ↑18 wrz 2018, 22:56Rafcio , pisałem o tym gdzieś wcześniej w tym wątku - miałem identycznie . jeśli raz działa a raz nie , to opornik w/g mnie nie jest winien . jego uszkodzenie wykluczyło by możliwość zadzialania pozostałych trzech biegów . w moim wypadku przyczyna leżała w słabym styku w kostce . poprawiłem ten styk czyszcząc go a następnie cienkimi szczypcami przekrecając delikatnie bolce o kąt ok 10° wzdłuż ich osi . całość działa bez zarzutu juz kolejny rok na oryginalnym oporniku PozdrawiamRafcio pisze: ↑11 lut 2018, 18:50 W zeszłym roku po zlocie musiałem już drugi raz wymienić opornik termiczny. Wentylator raz działał na wszystkich biegach raz nie. Jeśli już zadziałał to strasznie grzał się ten duży zielony rezystor łącznie z wtyczką, aż topiła się izolacja na kablu brązowym.
Wymiana opornika załatwiła sprawę i skończyło się przegrzewanie. Dzisiaj zamówione dwa na zapas.
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 maja 2018, 10:19
- Przebieg: 88000
- Silnik: 1.4TJ
- Rocznik: 2011
- Podziękował: 4 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Hej.
Mam problem z wyjęciem opornika
Odpialem wiazke, odkrecilem srubke zabezpieczająca. Została mi misja odgiecia tych łopatek zabezpieczających i przesunięcia rezystora żeby go wyjąć. Rozumiem że musimy to zrobić w jednym ruchu. Poodginalem trochę te łopatki idzie je nacisnąć palcem. Ale dalej nie mogę wyciągnąć ustrojstwa.
Jak dobrze zrozumiałem łopatki sciagamy do siebie, a nie rozpychamy do zewnątrz? W sumie to już próbuje w dwie strony. Ma ktoś jakieś zdjęcia na którym by mógł zaznaczyć, ewentualnie jakieś złote rady? Bo walczę już z ustrojstwem dłuższą, dłuższą chwilę i myślę powoli o wyjeździe w Bieszczady(z nawiewem tylko na 4tym biegu)
Mam problem z wyjęciem opornika
Odpialem wiazke, odkrecilem srubke zabezpieczająca. Została mi misja odgiecia tych łopatek zabezpieczających i przesunięcia rezystora żeby go wyjąć. Rozumiem że musimy to zrobić w jednym ruchu. Poodginalem trochę te łopatki idzie je nacisnąć palcem. Ale dalej nie mogę wyciągnąć ustrojstwa.
Jak dobrze zrozumiałem łopatki sciagamy do siebie, a nie rozpychamy do zewnątrz? W sumie to już próbuje w dwie strony. Ma ktoś jakieś zdjęcia na którym by mógł zaznaczyć, ewentualnie jakieś złote rady? Bo walczę już z ustrojstwem dłuższą, dłuższą chwilę i myślę powoli o wyjeździe w Bieszczady(z nawiewem tylko na 4tym biegu)
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 maja 2018, 10:19
- Przebieg: 88000
- Silnik: 1.4TJ
- Rocznik: 2011
- Podziękował: 4 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Udało się. Niepotrzebnie odpinalem wiązke
Teraz pytanko. Bo widzę duży rozrzut cenowy na allegro od 23 zł do 300zl, po ile kupowaliscie rezystor?
Teraz pytanko. Bo widzę duży rozrzut cenowy na allegro od 23 zł do 300zl, po ile kupowaliscie rezystor?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Jeśli dobrze zrozumiałem dziala Ci tylko 4 Ty bieg . Czy pozostałe biegi nie działały nawet po ruszeniu złączką ? Bo być może też masz tylko słaby styk w gnieździe i nie trzeba zaraz wymieniac całego opornika ? U mnie nadal dziala fabryczny
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 maja 2018, 10:19
- Przebieg: 88000
- Silnik: 1.4TJ
- Rocznik: 2011
- Podziękował: 4 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Tak. Działa tylko 4ty
Popsikalem sprayem "kontakt" po stykach i też nie pomogło. Sprawdzę jeszcze później, poruszam nim na innym biegu niż 4ty. Ale jak patrzę na zdjęcie tego mojego to nie wygląda najlepiej :(
EDIT: sprawdziłem w przerwie LM i faktycznie, po poruszeniu działa. Co teraz najlepiej z tym fantem zrobić?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Dobrze byłoby przestudiować wątek Ale w drodze wyjątku powtórzę Ci , co ja zrobiłem u siebie : po wyczyszczeniu nalotu na stykach wziąłem cieńkie szczypce i delikatnie łapiąc nimi za kolejne bolce we wtyczce przekręcalem je wzdłuż ich osi o kąt ok 10 stopni - dla poprawienia styku . Jak pisalem wczesniej sprawdza się to do dzisiaj bez konieczności powtórnego kombinowania Pozdrawiam
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 maja 2018, 10:19
- Przebieg: 88000
- Silnik: 1.4TJ
- Rocznik: 2011
- Podziękował: 4 razy
Re: [ M ] Nie działający wentylator, wymiana opornika
Przestudiowalem cały, 2 razy. Inaczej do teraz bym rezystor wyjmowalzibi186 pisze: ↑09 kwie 2019, 23:19 Dobrze byłoby przestudiować wątek Ale w drodze wyjątku powtórzę Ci , co ja zrobiłem u siebie : po wyczyszczeniu nalotu na stykach wziąłem cieńkie szczypce i delikatnie łapiąc nimi za kolejne bolce we wtyczce przekręcalem je wzdłuż ich osi o kąt ok 10 stopni - dla poprawienia styku . Jak pisalem wczesniej sprawdza się to do dzisiaj bez konieczności powtórnego kombinowania Pozdrawiam
Pobawię się szczypcami, myślałem że ktoś coś jeszcze na coś wpadł (no i nie pamiętałem kto był autorem patentu z przekręcaniem styków)
Dzięki za pomoc