Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 119
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: marek_gh »

Witam.

Mam problem z moim autkiem.(Linea 1,4 2007 85000km)
Na biegu jałowym, jak przy zimnym silniku wszystko w porządku,od momentu kiedy silnik osiąga temperaturę
pracy zaczynają się okresowe szarpania samochodem podczas zmiany biegów-jak zauważyłem w dolnych prędkościach obrotowych.
W serwisie podpinany komputer ,wszystkie parametry w porządku- brak błędów.
Rozrząd i świece wymieniane latem zeszłego roku.
Myślałem,że coś nie tak z paliwem.Zmiana stacji,preparat-uzdatniacz paliwa nie daje rezultatu.
Co można sprawdzić. Czy uszkodzenia cewki ,świec wykaże komputer?
A jeszcze jedno ,przed tą usterką ,będąc w dłuższej trasie ,schodząc z 3500-4000 obr ,miałem pulsowanie kontrolki (symbol silnika-żółta)
po chwili znikało-co dziwne komputer w serwisie nie wykazał błędu.
Proszę o podpowiedź.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: helletic »

Sprawdź przewody wysokiego napięcia. Spryskaj je wodą tak by były mokre, po czym przyłóż odizolowany przewód na dwóch końcach: jedna strona do masy, a drugą przesuwaj po przewodzie wysokiego napięcia (na pracującym silniku). Najlepiej rób to w jakimś lekko przyciemnionym miejscu. Jak zobaczysz iskrę przeskakującą między odizolowanym przewodem, a przewodem wysokiego napięcia, to znaczy, że ów kabel jest do wymiany. Ja stawiam na przewód wysokiego napięcia, gdyż w moim poprzednim aucie objawy były identyczne, a po wymianie kabli wszystko było OK.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Adamek1982

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: Adamek1982 »

to sprzedaj i kup inna Linea


Takich podpowiedzi nie potrzebujemy
Kuzyn
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 403 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: mwas »

Kolego Adamek1982, takich rad to możesz udzielać gdzie indziej, ale nie tutaj :red
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: smak56 »

Myślę, że trop helletic-a jest słuszny (a przynajmniej coś rozjaśni). Dołożyć można do tego świece. Miałem kiedyś przebicie na świecy - pęknięty izolator. Nie było widać tego w gnieździe, dopiero po wykręceniu i sprawdzeniu "organoleptycznym" się okazało, że to złom.
smak56
* * * *
Obrazek
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 119
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: marek_gh »

Witam ponownie.
A czy cewkę i przewody z GRANDE PUNTO 1,4 można zastosować?
(chodzi mi tu o sprawdzenie)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To te same silniki, nie powinno być problemów.
piterrus
Nowy
Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:06
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: piterrus »

Marek_gh czy udało Ci się uporać z problemem bo u mnie także się pojawił ten sam. Dodatek do paliwa nie pomógł.
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 119
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: marek_gh »

Niestety ciągle walczę.Teraz jestem na etapie przewodów.No i zima ,nie mam garażu,czekam na ocieplenie.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: emmer »

zawory były kiedykolwiek sprawdzane?
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 119
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: marek_gh »

Nie były.Jestem laikiem ,zmiana temperatury pracy ,czyli na "ssaniu" i przy rozgrzanym silniku mają wpływ na pracę zaworów?W sumie sprawdzany był w serwisie.
peku
klubowicz
klubowicz
Posty: 32
Rejestracja: 19 lut 2013, 6:37
Przebieg: 101000
Silnik: 1.4 16V Turbo PB+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Tychy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: peku »

Jeżeli problemy występują z przewodami wysokiego napięcia to zazwyczaj najbardziej dokuczliwe są na zimnym silniku i w dni kiedy w powietrzu jest duża wilgotnośc . Miałem w porzednim aucie podobny problem (jak mocno przycisnąłem na pedał gazu z dolnych obrotów to zawsze było szarpnięcie jakby brakowało przez chwilę paliwa. Auto było zagazowane i najbardziej odczuwałem to własnie na LPG (jak się póżniej okazało dlatego że gaz jest bardzo wrażliwy na stan układu zapłonowego) , pojechałem do gazownika myśląc że problem leży po stronie reduktora ,ten natomiast w pierwszej kolejności wykręcil świece i okazało sie że jedna była osmolona na izolatorze. W pierwszej kolejności wymieniłem przewody ale ostatecznie okazało sie ze uszkodzony był aparat zapłonowy i dopiero po jego wymianie probem znikł na wieki. Mozesz jeszcze jak ktoś wyżej napisał delikatnie spryskać woda lub płynem do mycia okien przewody WN i aparat zapłonowy (jeśli wystepuje) podczas pracy na biegu jałowym i nasłuchiwać czy silnik nie zaczyna szarpać.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: emmer »

to że sprawdzany w ASO to raczej dobrze, ale znając tych fachmanów to wyniki trzeba brać z przymrużeniem oka. przebieg masz nieduży ale rocznikowo to już troche jest. jak pisali koledzy ja bym zacząl od najmniejszych kosztów, czyli sprawdzenie odmy i przepustnicy - nie pmoże -wymiany kabli - nie pomoże - wymiana świec (może trafiła sie jakaś wadliwa) - nie pomoże - sprawdzenie luzów zaworowych. dalej bedziemy myśleć.
marek_gh
klubowicz
klubowicz
Posty: 119
Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
Przebieg: 177100
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: marek_gh »

Witam.

W końcu mam rozwiązany ten problem,,banalny,przewody w/n.
Niestety został jeszcze problem kontrolki wtrysku(kilkukrotne mignięcie),który pojawia się przy obr.ok.3500-4000.
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku

Post autor: tojamarko »

Po wymianie oleju mam falujące obroty i szarpanie silnika.
Czytając ten wątek, poszedłem do garażu i spryskałem przewody WN i szok. Na wszystkich kablach przeskakiwały iskry, bardzo małe były te iskry, ale były. Domyślam się, że nie powinno być "żadnej" iskry (dosłownie żadnej).?

W jakich cenach są te kable WN?
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
ODPOWIEDZ