Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
-
- klubowicz
- Posty: 119
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Witam.
Mam problem z moim autkiem.(Linea 1,4 2007 85000km)
Na biegu jałowym, jak przy zimnym silniku wszystko w porządku,od momentu kiedy silnik osiąga temperaturę
pracy zaczynają się okresowe szarpania samochodem podczas zmiany biegów-jak zauważyłem w dolnych prędkościach obrotowych.
W serwisie podpinany komputer ,wszystkie parametry w porządku- brak błędów.
Rozrząd i świece wymieniane latem zeszłego roku.
Myślałem,że coś nie tak z paliwem.Zmiana stacji,preparat-uzdatniacz paliwa nie daje rezultatu.
Co można sprawdzić. Czy uszkodzenia cewki ,świec wykaże komputer?
A jeszcze jedno ,przed tą usterką ,będąc w dłuższej trasie ,schodząc z 3500-4000 obr ,miałem pulsowanie kontrolki (symbol silnika-żółta)
po chwili znikało-co dziwne komputer w serwisie nie wykazał błędu.
Proszę o podpowiedź.
Mam problem z moim autkiem.(Linea 1,4 2007 85000km)
Na biegu jałowym, jak przy zimnym silniku wszystko w porządku,od momentu kiedy silnik osiąga temperaturę
pracy zaczynają się okresowe szarpania samochodem podczas zmiany biegów-jak zauważyłem w dolnych prędkościach obrotowych.
W serwisie podpinany komputer ,wszystkie parametry w porządku- brak błędów.
Rozrząd i świece wymieniane latem zeszłego roku.
Myślałem,że coś nie tak z paliwem.Zmiana stacji,preparat-uzdatniacz paliwa nie daje rezultatu.
Co można sprawdzić. Czy uszkodzenia cewki ,świec wykaże komputer?
A jeszcze jedno ,przed tą usterką ,będąc w dłuższej trasie ,schodząc z 3500-4000 obr ,miałem pulsowanie kontrolki (symbol silnika-żółta)
po chwili znikało-co dziwne komputer w serwisie nie wykazał błędu.
Proszę o podpowiedź.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Sprawdź przewody wysokiego napięcia. Spryskaj je wodą tak by były mokre, po czym przyłóż odizolowany przewód na dwóch końcach: jedna strona do masy, a drugą przesuwaj po przewodzie wysokiego napięcia (na pracującym silniku). Najlepiej rób to w jakimś lekko przyciemnionym miejscu. Jak zobaczysz iskrę przeskakującą między odizolowanym przewodem, a przewodem wysokiego napięcia, to znaczy, że ów kabel jest do wymiany. Ja stawiam na przewód wysokiego napięcia, gdyż w moim poprzednim aucie objawy były identyczne, a po wymianie kabli wszystko było OK.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
to sprzedaj i kup inna Linea
Takich podpowiedzi nie potrzebujemy
Kuzyn
Takich podpowiedzi nie potrzebujemy
Kuzyn
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Kolego Adamek1982, takich rad to możesz udzielać gdzie indziej, ale nie tutaj
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Myślę, że trop helletic-a jest słuszny (a przynajmniej coś rozjaśni). Dołożyć można do tego świece. Miałem kiedyś przebicie na świecy - pęknięty izolator. Nie było widać tego w gnieździe, dopiero po wykręceniu i sprawdzeniu "organoleptycznym" się okazało, że to złom.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 119
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Witam ponownie.
A czy cewkę i przewody z GRANDE PUNTO 1,4 można zastosować?
(chodzi mi tu o sprawdzenie)
A czy cewkę i przewody z GRANDE PUNTO 1,4 można zastosować?
(chodzi mi tu o sprawdzenie)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- Nowy
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 gru 2012, 13:06
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Marek_gh czy udało Ci się uporać z problemem bo u mnie także się pojawił ten sam. Dodatek do paliwa nie pomógł.
-
- klubowicz
- Posty: 119
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Niestety ciągle walczę.Teraz jestem na etapie przewodów.No i zima ,nie mam garażu,czekam na ocieplenie.
-
- klubowicz
- Posty: 119
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Nie były.Jestem laikiem ,zmiana temperatury pracy ,czyli na "ssaniu" i przy rozgrzanym silniku mają wpływ na pracę zaworów?W sumie sprawdzany był w serwisie.
-
- klubowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 lut 2013, 6:37
- Przebieg: 101000
- Silnik: 1.4 16V Turbo PB+LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Tychy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Jeżeli problemy występują z przewodami wysokiego napięcia to zazwyczaj najbardziej dokuczliwe są na zimnym silniku i w dni kiedy w powietrzu jest duża wilgotnośc . Miałem w porzednim aucie podobny problem (jak mocno przycisnąłem na pedał gazu z dolnych obrotów to zawsze było szarpnięcie jakby brakowało przez chwilę paliwa. Auto było zagazowane i najbardziej odczuwałem to własnie na LPG (jak się póżniej okazało dlatego że gaz jest bardzo wrażliwy na stan układu zapłonowego) , pojechałem do gazownika myśląc że problem leży po stronie reduktora ,ten natomiast w pierwszej kolejności wykręcil świece i okazało sie że jedna była osmolona na izolatorze. W pierwszej kolejności wymieniłem przewody ale ostatecznie okazało sie ze uszkodzony był aparat zapłonowy i dopiero po jego wymianie probem znikł na wieki. Mozesz jeszcze jak ktoś wyżej napisał delikatnie spryskać woda lub płynem do mycia okien przewody WN i aparat zapłonowy (jeśli wystepuje) podczas pracy na biegu jałowym i nasłuchiwać czy silnik nie zaczyna szarpać.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
to że sprawdzany w ASO to raczej dobrze, ale znając tych fachmanów to wyniki trzeba brać z przymrużeniem oka. przebieg masz nieduży ale rocznikowo to już troche jest. jak pisali koledzy ja bym zacząl od najmniejszych kosztów, czyli sprawdzenie odmy i przepustnicy - nie pmoże -wymiany kabli - nie pomoże - wymiana świec (może trafiła sie jakaś wadliwa) - nie pomoże - sprawdzenie luzów zaworowych. dalej bedziemy myśleć.
-
- klubowicz
- Posty: 119
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Witam.
W końcu mam rozwiązany ten problem,,banalny,przewody w/n.
Niestety został jeszcze problem kontrolki wtrysku(kilkukrotne mignięcie),który pojawia się przy obr.ok.3500-4000.
W końcu mam rozwiązany ten problem,,banalny,przewody w/n.
Niestety został jeszcze problem kontrolki wtrysku(kilkukrotne mignięcie),który pojawia się przy obr.ok.3500-4000.
-
- klubowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 38 razy
Re: Szarpanie silnika przy rozgrzanym silniku
Po wymianie oleju mam falujące obroty i szarpanie silnika.
Czytając ten wątek, poszedłem do garażu i spryskałem przewody WN i szok. Na wszystkich kablach przeskakiwały iskry, bardzo małe były te iskry, ale były. Domyślam się, że nie powinno być "żadnej" iskry (dosłownie żadnej).?
W jakich cenach są te kable WN?
Czytając ten wątek, poszedłem do garażu i spryskałem przewody WN i szok. Na wszystkich kablach przeskakiwały iskry, bardzo małe były te iskry, ale były. Domyślam się, że nie powinno być "żadnej" iskry (dosłownie żadnej).?
W jakich cenach są te kable WN?
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.