Lewarek nie wraca do pionu
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Lewarek nie wraca do pionu
Cześć,
czy ktoś miał taką przypadłość po zrzuceniu na luz lewarek nie wraca do pionu tylko pozostaje przechylony i chodzi tak jakoś gumowo?? Co to może być??
czy ktoś miał taką przypadłość po zrzuceniu na luz lewarek nie wraca do pionu tylko pozostaje przechylony i chodzi tak jakoś gumowo?? Co to może być??
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Lewarek nie wraca do pionu
Obstawiam, że coś nie tak z linki od biegów. Albo już jedna padła (ale wtedy nie mógłbyś wrzucić biegu), albo właśnie zaczęła się ich agonia.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Lewarek nie wraca do pionu
sebastianc78, wydaje mi się że coś zaczęło się dziać z linką zmiany biegów tą 1 co jest bliżej "grodzi" pasażerskiej po prawej stronie stojąc przed autem lub tą 2 co jest na górze skrzyni biegów - widać ją po podniesieniu maski tak bliżej prawej strony. Zdjęciami niestety Ci nie pomogę bo moja lina nadal w serwisie
Ja już dwa razy miałem wymienianą tą drugą - zrywa się ta metalowa opaska od tego czopu co jest na skrzyni. Na szczęście jeśli to tylko to to wystarczy wymienić tylko ten czop bo linka jest wkręcana na gwint pare centymetrów od czopu.
Na Twoim miejscu bym tego nie bagatelizował bo jak się całkiem zerwie to już pomaga tylko Assistance do mechanika
Ja już dwa razy miałem wymienianą tą drugą - zrywa się ta metalowa opaska od tego czopu co jest na skrzyni. Na szczęście jeśli to tylko to to wystarczy wymienić tylko ten czop bo linka jest wkręcana na gwint pare centymetrów od czopu.
Na Twoim miejscu bym tego nie bagatelizował bo jak się całkiem zerwie to już pomaga tylko Assistance do mechanika
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 paź 2010, 21:06
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1.4 T-Jet 16v 120 KM Dynamic
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: OPOLE
Re: Lewarek nie wraca do pionu
Czesc miałem cos poodobnego lewarek nie wracał do pionu.Najpierw grzebali przy linkach ale to nie pomogło.Na wybieraku sa jakies gumowe prowadnice i one zato odpowiadaja zeby lewarek wracal do swojej pozycji koszt w aso ok 110zł.Pozdrawiam napisz czy to było to.
mariusz7375
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Lewarek nie wraca do pionu
Już po bólu podobno zapiekła się jakaś tulejka gdzieś pod akumulatorem, jak na razie po 20km jest ok zobaczymy jak dalej, niestety okazało się przy okazji że mam do wymiany poduszkę silnika czy coś takiego, czas ściągnięcia części około tygodnia.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Lewarek nie wraca do pionu
Ale to wymieniana była ta tulejka, czy tylko wyczyszczona i przesmarowana???sebastianc78 pisze:Już po bólu podobno zapiekła się jakaś tulejka gdzieś pod akumulatorem
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Lewarek nie wraca do pionu
Poduszka tak szybkosebastianc78 pisze:Już po bólu podobno zapiekła się jakaś tulejka gdzieś pod akumulatorem, jak na razie po 20km jest ok zobaczymy jak dalej, niestety okazało się przy okazji że mam do wymiany poduszkę silnika czy coś takiego, czas ściągnięcia części około tygodnia.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1746
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Lewarek nie wraca do pionu
Miałem podobnie z lewarkiem. Przesmarowanie wystarczyło, przejechałem 15kkm i jest OK.
W mojej albei poduszka silnika rozleciała się po 60kkm, lepiej wymienić przed jej zgonem, bo po, efekty dźwiękowe są przytłaczające
W mojej albei poduszka silnika rozleciała się po 60kkm, lepiej wymienić przed jej zgonem, bo po, efekty dźwiękowe są przytłaczające
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę"
- sebastianc78
- klubowicz
- Posty: 500
- Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
- Przebieg: 47800
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
-
- Nowy
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 mar 2013, 23:13
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Lewarek nie wraca do pionu
Podpinam się pod temat, bo ostatnio zauważyłm, że lewarek (zwłaszcza ze wstecznego i z "5". nie wracał do pionu).
Teraz auto stało przez dwa tygodnie, zostawiłem na "1". Niestety pojawił się problem - nie mogłem wrzucić wstecznego. Dopiero po paru chwilach próbowania udało się. Raz wsteczny wchodzi bez problemu, a za drugim razem nie chce wejść. Czy to będzie taki sam problem jak wyżej opisane? Ktoś miał już takie przygody?
Teraz auto stało przez dwa tygodnie, zostawiłem na "1". Niestety pojawił się problem - nie mogłem wrzucić wstecznego. Dopiero po paru chwilach próbowania udało się. Raz wsteczny wchodzi bez problemu, a za drugim razem nie chce wejść. Czy to będzie taki sam problem jak wyżej opisane? Ktoś miał już takie przygody?
Re: Lewarek nie wraca do pionu
Ma ktoś może zdjęcie, albo potrafi łopatologicznie wytłumaczyć jak się dostać do linek skrzyni w t-jecie? Też bym przesmarował to i owo bo z biegami muszę walczyć.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Lewarek nie wraca do pionu
Tu masz od strony skrzyni http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=36&t=2987" onclick="window.open(this.href);return false;
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Lewarek nie wraca do pionu
tylko nie potraktuj ich czymś co w zimę może stwardnieć, bo nie będziesz mógł ruszyć lewarkiem wogóle:)
Re: Lewarek nie wraca do pionu
nie no, planuje linki potraktować odrdzewiaczem przetrzeć do sucha, a następnie smarem to łańcuchów motocyklowych - to jest good staf do wszelkich smarowań i jest bezbarwny i nie zamarza
-- 30 października 2013, o 16:01 --
Rozebrałem przesmarowałem i jest lepiej ale nie tak jak bym chciał, ech ta moja Linka. No nic nie będę teraz linek wymieniał.
-- 30 października 2013, o 16:01 --
Rozebrałem przesmarowałem i jest lepiej ale nie tak jak bym chciał, ech ta moja Linka. No nic nie będę teraz linek wymieniał.