[1.4] Regulacja zaworów
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Do tej operacji potrzeba uszczelki z oringami czy sama uszczelka wystarczy, bo są różne w sprzedaży?
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 sie 2018, 3:15
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Technicznie to nie są "o" ringi, bo nie mają przekroju okrągłego...
Samodzielna regulacja zaworów jest dość łatwa, tylko czasem płytki ciężko kupić.
"Konkurencja" (Punto, brat Linei): http://fiatpunto.com.pl/topic58838.html
Samodzielna regulacja zaworów jest dość łatwa, tylko czasem płytki ciężko kupić.
"Konkurencja" (Punto, brat Linei): http://fiatpunto.com.pl/topic58838.html
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Koledzy miałem wrażenie że coś jest nie tak z zaworami, ściągnąłem pokrywe wogole nie odkręcając po prawej stronie przewodów tak żeby tylko dało się pomierzyć luzy i zamonotwalem pokrywe spowrotem nie wyciągając uszczelki i nie patrząc w ogóle od dołu co tam jest.
Widzę że 3 wydechowe mają po 0,3 więc kwalifikują się do poprawy, będę to robil. Ale martwi mnie co innego, jak widzę wraz z uszczelką pokrywy dokładane są jakieś oringi ja nie spojrzałem pod spod pokrywy pewnie te oringi są do smarowania zaworów, myślicie że przy zakładaniu pokrywy one mogą jakoś wylecieć? Czy nie ma takiej możliwości?
Ja ją tylko uniosłem i nie patrzyłem od spodu co tam jest i trochę mnie to martwi czy mogę jeździć samochodem.
Widzę że 3 wydechowe mają po 0,3 więc kwalifikują się do poprawy, będę to robil. Ale martwi mnie co innego, jak widzę wraz z uszczelką pokrywy dokładane są jakieś oringi ja nie spojrzałem pod spod pokrywy pewnie te oringi są do smarowania zaworów, myślicie że przy zakładaniu pokrywy one mogą jakoś wylecieć? Czy nie ma takiej możliwości?
Ja ją tylko uniosłem i nie patrzyłem od spodu co tam jest i trochę mnie to martwi czy mogę jeździć samochodem.
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Nie mógłbym chyba spać i dlatego sciągnąłem pokrywę zaworów jeszcze raz, wszystkie oringi siedzą i ani myślą wypadać - całą operację wykonałem w 50minut.
- Sajkovsky
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 sie 2020, 8:10
- Przebieg: 151000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Koledzy czytałem dokładnie forum, ale dawno nie było nowych postów jeśli chodzi o luzy zaworowe. Mam Linkę od ponad roku, założyłem jej od razu LPG, na którym przejechałem do tej pory 27tys km i nie dzieje się nic niepokojącego. Mogę dać na sprawdzenie w ASO teraz lub w ferie zimowe (wtedy będę mieć ok 40tys na LPG). ASO w jedynym z miast w Kuj-Pom za sprawdzenie i wymianę uszczelki i oringów życzy sobie 385 zł + coś jeszcze (nie wiem ile) w zależności od ilości płytek do wymiany. Czy działać już teraz czy czekać do ferii? Po zakupie przed założeniem gazu luzy były sprawdzane i było ok. Pozdrawiam serdecznie
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Nie musisz się śpieszyć, jeśli luzy były niedawno sprawdzane to masz trochę spokoju
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Sajkovsky
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 sie 2020, 8:10
- Przebieg: 151000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Dziękuję kolego, zatem przesuwam operację "luz" na 40 tys. km.
Jutro ruszam Linką prawie od bram Kopalni Soli w Kłodawie (swoją drogą zapraszam na zjazd do podziemnej trasy turystycznej, która jest piękniejsza od Wieliczki) na urlopik w okolicach Kołobrzegu :-)
Pozdrawiam całe forum
Jutro ruszam Linką prawie od bram Kopalni Soli w Kłodawie (swoją drogą zapraszam na zjazd do podziemnej trasy turystycznej, która jest piękniejsza od Wieliczki) na urlopik w okolicach Kołobrzegu :-)
Pozdrawiam całe forum
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Przerobiłem cały wątek i też myślę, że warto by zajrzeć, sprawdzić i ew. powymieniać jeśli luzy się zmieniły. Skąd te przemyślenia? Jedno, że samochód ma 199 tys.km, ja nim zrobiłem jakieś 65 tys. i nic z zaworami nie robiłem; czy poprzedni właściciel robił? Nie wiem. Druga sprawa, że miałem okazję pojeździć ostatnio przez tydzień 26 letnim Oplem-Astra F (1.4, 66 KM o ile się nie mylę, jedno punktowy wtrysk) i odniosłem wrażenie, że lepiej przyśpiesza niż moja Linka. Choć u mnie nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, to jak się tu doczytałem że klepania nie usłyszę, to teraz trochę zacząłem więcej myśleć o regulacji.
Mimo że dwóch lewych rąk nie mam do mechaniki (samodzielnie zrobiłem np. remont generalny silnika w skuterze 125) i jakieś narzędzia mam, to tego tu - czyli regulacji płytkami - raczej bym się nie podjął.
Zna ktoś może jakiś pewny warsztat w Poznaniu/okolicach Poznania za który może poręczyć/sam tam swoją Linkę robił, który zrobi to dobrze a mechanik się przyłoży do sprawdzenia luzów i ew. regulacji? To że będzie kosztować, to się z tym liczę, ale zależy mi na porządnej robocie a nie na panu Heńku z szopy za płotem.
Mimo że dwóch lewych rąk nie mam do mechaniki (samodzielnie zrobiłem np. remont generalny silnika w skuterze 125) i jakieś narzędzia mam, to tego tu - czyli regulacji płytkami - raczej bym się nie podjął.
Zna ktoś może jakiś pewny warsztat w Poznaniu/okolicach Poznania za który może poręczyć/sam tam swoją Linkę robił, który zrobi to dobrze a mechanik się przyłoży do sprawdzenia luzów i ew. regulacji? To że będzie kosztować, to się z tym liczę, ale zależy mi na porządnej robocie a nie na panu Heńku z szopy za płotem.
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Ja nie mając nigdy do czynienia z takim tematem dawno temu regulowałem płytki w Fiacie Palio. Obejrzałem na YT jak się to robi. Jedynym narzędziem do tego które musiałem sam zrobić był wygięty śrubokręt (w płaszczyźnie spłaszczenia śrubokręta) do uwalniania płytek. Poza tym oczywiście podstawowe narzędzia typu klucz, szczelinomierz.. Z wyjętych płytek dopasowałem wszystko tak, że musiałem kupić tylko jedną nową. Robota szybka, prosta i łatwa. Myślę , że spokojnie dałbyś radę sam to zrobić. Musisz znać wartości luzu. Może znajdź jakiś manual (nawet od innego Fiata). A jeśli chodzi o wrażenia z jazdy innym autem - może inna masa, inny moment obrotowy.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Czy mogę odkręcić pokrywę sprawdzić luzy i zakręcić ją spowrotem bez wymiany uszczelki? Ktoś tak robił? Boję się czy nie będzie ciekło...
Jaką uszczelkę kupić z oringami do 8V i gdzie mogę dostać płytki (podobno kłopot i tylko ASO)?
Jaką uszczelkę kupić z oringami do 8V i gdzie mogę dostać płytki (podobno kłopot i tylko ASO)?
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Ja złożyłem na starej uszczelce ale tylko na czas aż przyjechały mi płytki (w jedną sobotę pomierzyłem a w drugą regulowałem).
Tylko zwróć uwagę na oringi w pokrywie 4szt, upewnij się że są bo one smarują łożyska wałka rozrządu (wg mnie nie ma możliwości żeby wypady) i koniecznie silikon w narożniki przy odsadzeniach pod wałek rozrządu bo będzie ciekło - tam uszczelka nie dolega (nie wiem czy mnie rozumiesz).
Po regulacji założyłem nową uszczelkę.
Tylko zwróć uwagę na oringi w pokrywie 4szt, upewnij się że są bo one smarują łożyska wałka rozrządu (wg mnie nie ma możliwości żeby wypady) i koniecznie silikon w narożniki przy odsadzeniach pod wałek rozrządu bo będzie ciekło - tam uszczelka nie dolega (nie wiem czy mnie rozumiesz).
Po regulacji założyłem nową uszczelkę.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
A płytki gdzie zamawiałeś?slawek007 pisze: ↑26 sty 2023, 22:55 Ja złożyłem na starej uszczelce ale tylko na czas aż przyjechały mi płytki (w jedną sobotę pomierzyłem a w drugą regulowałem).
Tylko zwróć uwagę na oringi w pokrywie 4szt, upewnij się że są bo one smarują łożyska wałka rozrządu (wg mnie nie ma możliwości żeby wypady) i koniecznie silikon w narożniki przy odsadzeniach pod wałek rozrządu bo będzie ciekło - tam uszczelka nie dolega (nie wiem czy mnie rozumiesz).
Po regulacji założyłem nową uszczelkę.
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Witam. Na oryginale Reinz uszczelka pokrywy zaworów 1.4 77km ma wszystkie potrzebne uszczelnienia. Kładziemy uszczelkę zwilżoną olejem i dokręcamy po przekątnych. Tak zrobiłem przy 112000km i nadal ok i nic nie cieknie. Bez silikonu! A teraz mam 193tys km i nadal ok. Olej 5W40 PMO i molibden. Inne ścieranie się elementów. Co do silikonu fabrycznie kładą bez silikonu- zawsze ryzyko że ów silikon narobi kłopotu. Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Płytki kupowałem w ASO po 10zł, ale niestety trzeba brać po 4 sztuki tego samego rozmiaru (przynajmniej ja tak musiałem).
Ale ja kupiłem dwa rozmiary i odpowiednio przestawiając udało mi się nie odbiegać znacząco od nominalnego luzu.
Ale ja kupiłem dwa rozmiary i odpowiednio przestawiając udało mi się nie odbiegać znacząco od nominalnego luzu.