[ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
[ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych
Minął rok od ostatniej kontroli szczęk hamulcowych. Pora było do nich zajrzeć. Po zdjęciu koła i odkręceniu dwóch bolców ustalających (klucz 12), po opukaniu (ja używam młotka gumowego) bębna i użyciu trochę większej siły zdjąłem bęben. Szczęki są jeszcze dobre (120 tys. km), chociaż te w kierunku przodu zużyte są trochę więcej. Po odkurzeniu pędzelkiem całości, WD-40 użyłem do oczyszczenia i konserwacji rozpieraka oraz czujnika ABS (fot1). Ściskiem (zielona strzałka) zabezpieczyłem szczękę (inaczej wypadnie) i odłączyłem mocowanie szczęki ( fot.1 czerwone strzałki). Bolec do którego mocuje się zdjęty skobelek jest zardzewiały. Po oczyszczeniu bolca i jego konserwacji, złożenie w odwrotnej kolejności. Teraz bębny. Zrobił się mały rancik, który wiertarką z odpowiednią końcówką zeszlifowałem. Po oczyszczeniu całości i odtłuszczeniu - bębny pomalowałem (fot.2). Przed zmontowaniem całości zauważyłem, że wahacz belki w kilku miejscach ma ślady korozji. Użyłem środka do konserwacji podwozi (fot.3) i na jakiś czas starczy. Całość prac zajęła mi około dwóch godzin. Bębny wystarczą na kolejne 100 tys. a szczęki 30÷40 tys.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
ENDRIU, linek hamulca nie luzowałem tylko hamulec postojowy zwolniony (auto na biegu z klinami pod kołami). Z tym samoregulatorem to nie jest tak do końca. Otóż zobaczę teraz po konserwacji czy będzie spełniał swoją rolę. Przed kontrolą stanu szczęk miałem "za wysoki ręczny" i jedno koło słabiej hamowało (próba na piasku). Po oczyszczeniu, przesmarowaniu regulatora i przede wszystkim bolca i tej blaszki (czerwone strzałki na fot.1), pod którą "chodzi" szczęka, może będzie faktycznie samoregulował. Podkręciłem sam rozpierak i teraz jest dobrze. Natomiast żeby zdjąć oporny bęben, można spróbować wkrętakiem przez otwór w bębnie (fot.) ścisnąć szczęki. Regulator jest niedostępny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych
Na prośbę smak56 podbijam temat
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych
Dzięki Maciek
Minęły kolejne lata od ostatniego wpisu o kontroli szczęk. Pora na powtórkę.
Korzystając z pogody i czasu, po raz kolejny rozebrałem bębny żeby dokonać przeglądu hamulców z tyłu. Przejechałem 170 tys. km i w dalszym ciągu nic nie trzeba wymieniać. Pędzelkiem odkurzyłem elementy /pająk uciekł/, zlikwidowałem minimalny rancik, odmalowałem bębny i po złożeniu wszystkiego mam pewność i spokój na następny rok!
A efekt na
Minęły kolejne lata od ostatniego wpisu o kontroli szczęk. Pora na powtórkę.
Korzystając z pogody i czasu, po raz kolejny rozebrałem bębny żeby dokonać przeglądu hamulców z tyłu. Przejechałem 170 tys. km i w dalszym ciągu nic nie trzeba wymieniać. Pędzelkiem odkurzyłem elementy /pająk uciekł/, zlikwidowałem minimalny rancik, odmalowałem bębny i po złożeniu wszystkiego mam pewność i spokój na następny rok!
A efekt na
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- mireks
- klubowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych
Cymes, jak zwykle
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
-
- klubowicz
- Posty: 183
- Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
- Przebieg: 152000
- Silnik: 1.4 8V +LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych
Po 150 000 km szczęki bez okładziny , bębny do wymiany itd
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych
Minęły dwa lata od ostatniego przeglądu szczęk. Dojechałem ponad 35 tys. km (206 tys.) i w dalszym ciągu nic nie wymieniam. Oczyściłem, co trzeba przesmarowałem, pomierzyłem i dla siebie wymianę zaplanowałem na wiosnę przyszłego roku. Szczęki mają po 2,0 ÷ 2,5 mm grubości, bębny wewnątrz ϕ 228,8 mm (nowe mają 228,3 mm, ϕ max 230 mm)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych
Stefan, szczęki i bębny nie były wymieniane od nowości ? Czy już jakaś wymiana była zaliczona ? Jeśli chodzi o wymianę, to planujesz wymienić same szczęki czy razem z bębnami ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM