Jakiś miesiąc temu wymieniałem samodzielnie rozrząd po 6 latach i 91 tyś.
Części:
1) CONTINENTAL CTAM PASEK ROZRZĄDU CT1115
2) POMPA WODY METELLI 24-1030
3) GATES NAPINACZ PASKA T43156 (w środku Litens który idzie na pierwszy montaż.
4) FEBI BILSTEIN USZCZELKA POKRYWY ZAWORÓW 45050
+ blokady z allegro za 26zł
To samo miałem zamontowane 6 lat temu, ogólnie pasek nie wykazywał zużycia oprócz przytartych napisów, na rolce i pompie brak luzów.
Przy wymianie rozrządu stosowałem blokady i znaki nie luzowałem koła fonicznego, była to moja pierwsza samodzielna wymiana rozrządu w aucie.
Ogólnie to mimo blokad jakbym nie miał znaków to wg mnie nie trudno się machnąć o jeden ząbek. Dlatego te blokady jak się nie luzuje koła to wg mnie dodatkowy bezpiecznik ale znaki muszą być.
Od wymiany zrobiłem ponad 3tys km na razie wszystko jest OK, nie mam błędów.
Nie robiłem manuala bo posiłkowałem się tym z forum punto i youtubue.
Przy okazji zrobiłem luz zaworowy (2 płytki)