Bagażnik/centralny zamek
- darkkam
- klubowicz
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 53 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
W dniu dzisiejszym po złamaniu się kolejnego przewodu w wiązce pomiędzy komora bagażnika a klapa i zapaleniu się na stałe kontrolki otwartych drzwi(bagażnik) moja cierpliwość się skończyła. Ciemności w bagażniku i brak jego otwierania z pilota bylem w stanie znieść (do wiosny) ale ciągłą informacje na wyświetlaczu o otwartym bagażniku... stanowcze NIE .
Po zdemontowaniu gumowej osłony z pięciu przewodów cztery były ułamane. Aby lepiej się pracowało piaty przewód przeciąłem sam w ten sposób uwolniłem gumowa osłonę. Mój plan jest taki:
Potrzebny jest "dawca", po Sienie ostała mi się przednia wiązka instalacji Wypreparuje z niej piec odcinków przewodów o długości ok. 50 cm pozakładam konektorki (męskie) i stworze wiązkę, takiego bypass-a. Nadzieje nim gumowa osłonę. Na pozostałe końcówki przewodów po lekkim ich skróceniu pozakładam konektorki (damskie). Połączę wszystkie przewody, na konektorki koszulka termokurczliwa. Powstały zapas przewodów razem z połączeniami schowam w otwory technologiczne karoserii i pokrywy bagażnika.
Tak wiec na całym odcinku gumowej osłony będą się wyginać już nowe przewody.
Reszta jutro jak pozwoli pogoda i czas.
Po zdemontowaniu gumowej osłony z pięciu przewodów cztery były ułamane. Aby lepiej się pracowało piaty przewód przeciąłem sam w ten sposób uwolniłem gumowa osłonę. Mój plan jest taki:
Potrzebny jest "dawca", po Sienie ostała mi się przednia wiązka instalacji Wypreparuje z niej piec odcinków przewodów o długości ok. 50 cm pozakładam konektorki (męskie) i stworze wiązkę, takiego bypass-a. Nadzieje nim gumowa osłonę. Na pozostałe końcówki przewodów po lekkim ich skróceniu pozakładam konektorki (damskie). Połączę wszystkie przewody, na konektorki koszulka termokurczliwa. Powstały zapas przewodów razem z połączeniami schowam w otwory technologiczne karoserii i pokrywy bagażnika.
Tak wiec na całym odcinku gumowej osłony będą się wyginać już nowe przewody.
Reszta jutro jak pozwoli pogoda i czas.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2019, 18:44 przez darkkam, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Hmm... konektorki na każdym przyłączu po obu stronach... A nie lepiej by było po prostu polutować i zabezpieczyć koszulkami termokurczliwymi ? To jednak będzie "pracować", żebyś później nie klął że coś nie łączy, czy styki zaśniedziałydarkkam pisze:(...)po lekkim ich skróceniu pozakładam konektorki (...)
*Powered by LPG*
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Też myślę że lutowanie byłoby lepsze i pewniejsze.sylwek pisze:Hmm... konektorki na każdym przyłączu po obu stronach... A nie lepiej by było po prostu polutować i zabezpieczyć koszulkami termokurczliwymi ? To jednak będzie "pracować", żebyś później nie klął że coś nie łączy, czy styki zaśniedziałydarkkam pisze:(...)po lekkim ich skróceniu pozakładam konektorki (...)
Pozdrawiam wszystkich
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
To nie stacja kosmiczna, przy tych przewodach żadna modyfikacja nie zaszkodzi
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- darkkam
- klubowicz
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 53 razy
- Otrzymał podziękowań: 103 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Dzisiaj przystąpiłem do dalszych działań:
osłona z nowa wiązką przewodów przygotowane końcówki z konektorkami (żeńskimi) obwód połączony, przygotowany do testów (10 razy sprawdzana poprawność połączeń), pojawiło się oświetlenie , kontrolki otwartych drzwi(bagażnik) zgasły przystąpiłem do testowania otwierania bagażnika z pilota i nic kolejne próby... cisza . Spróbowałem otworzyć przyciskiem z kabiny tez cisza . Przypomniało mi się o charakterystycznym tyknięciu przekaźnika tez mi go brakowało. Wymiana spalonego bezpiecznika 10A sprawę załatwiła . po pomyślnych testach koszulki zgrzane i zabezpieczone przed ewentualnym rozłączeniem przygotowania do montażu
Pozdrawiam
osłona z nowa wiązką przewodów przygotowane końcówki z konektorkami (żeńskimi) obwód połączony, przygotowany do testów (10 razy sprawdzana poprawność połączeń), pojawiło się oświetlenie , kontrolki otwartych drzwi(bagażnik) zgasły przystąpiłem do testowania otwierania bagażnika z pilota i nic kolejne próby... cisza . Spróbowałem otworzyć przyciskiem z kabiny tez cisza . Przypomniało mi się o charakterystycznym tyknięciu przekaźnika tez mi go brakowało. Wymiana spalonego bezpiecznika 10A sprawę załatwiła . po pomyślnych testach koszulki zgrzane i zabezpieczone przed ewentualnym rozłączeniem przygotowania do montażu
sylwek pisze:Hmm... konektorki na każdym przyłączu po obu stronach... A nie lepiej by było po prostu polutować i zabezpieczyć koszulkami termokurczliwymi ? To jednak będzie "pracować", żebyś później nie klął że coś nie łączy, czy styki zaśniedziałydarkkam pisze:(...)po lekkim ich skróceniu pozakładam konektorki (...)
Moje początkowe założenia były takie ze będzie to prowizorka, ale życie pokazuje ze prowizorki czasem staja się trwałym i docelowym rozwiązaniem . Więc zostanę beta testerem swojego pomysłu. A nawet jak nowe wiązki za jakiś czas popękają to ich wymiana będzie łatwa. Jeżeli tak się stanie a będę dalej pomykał Linka to dam znać kiedy to nastąpiłomarcin24 pisze:Też myślę że lutowanie byłoby lepsze i pewniejsze.sylwek pisze:Hmm... konektorki na każdym przyłączu po obu stronach... A nie lepiej by było po prostu polutować i zabezpieczyć koszulkami termokurczliwymi ? To jednak będzie "pracować", żebyś później nie klął że coś nie łączy, czy styki zaśniedziałydarkkam pisze:(...)po lekkim ich skróceniu pozakładam konektorki (...)
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2019, 19:21 przez darkkam, łącznie zmieniany 3 razy.
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Jak zgrzałeś konektory w koszulkach termicznych to lutowanie wystarczyło by spokojnie i niebyła by to prowizorka, ale jak kto woli ważne że działa.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Bagażnik/centralny zamek
Za estetykę szóstka
Mnie się podoba pomysł z konektorami.
Jakby kiedyś jeszcze pękł kabelek, to się podchodzi z nowym przygotowanym, podpina się w minutkę i cacy.
Mnie się podoba pomysł z konektorami.
Jakby kiedyś jeszcze pękł kabelek, to się podchodzi z nowym przygotowanym, podpina się w minutkę i cacy.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
-
- Nowy
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 cze 2012, 7:01
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1,4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań / okolica
Problem z otwieraniem bagażnika
Witam
Wczoraj zauważyłem pewną usterkę w mojej Linie... mianowicie, nie moge otworzyć bagażnika przyciskiem w kabinie. Co ciekawe, otwieranie pilotem działa poprawnie. Poczatkowo myslałem że może coś z zamkiem nie tak, ale skoro z pilota wszystko pięknie działa to znaczy że problem leży gdzie indziej. Może coś przymarzło gdzieś w kabinie, ostatnio zima daje się we znaki, mrozy nie odpuszczają....Macie jakies pomysły? Może ktoś miał kiedyś podobny problem?
Wczoraj zauważyłem pewną usterkę w mojej Linie... mianowicie, nie moge otworzyć bagażnika przyciskiem w kabinie. Co ciekawe, otwieranie pilotem działa poprawnie. Poczatkowo myslałem że może coś z zamkiem nie tak, ale skoro z pilota wszystko pięknie działa to znaczy że problem leży gdzie indziej. Może coś przymarzło gdzieś w kabinie, ostatnio zima daje się we znaki, mrozy nie odpuszczają....Macie jakies pomysły? Może ktoś miał kiedyś podobny problem?
AVER
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problem z otwieraniem bagażnika
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=38&t=2499" onclick="window.open(this.href);return false;
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problem z otwieraniem bagażnika
Skoro działa z pilota , to chyba nie wiązka i nie bezpiecznik... Proponuję najpierw zrestartować komp - zdjąć klemę "-" na kilka chwil i sprawdzić czy usterka nie minęła . Jeśli dalej nie działa to sprawdziłbym działanie przycisku - tzn. znalazłbym gdzieś przewód od niego i zobaczył czy wciskanie go zamyka obwód . Może mwas podpowie jaki kolor kabelka, bo bez schematu będzie trudno...
- mwas
- Prezes
- Posty: 6951
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 403 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Problem z otwieraniem bagażnika
A ja proponuję, zanim zacznie się cokolwiek grzebać, to sprawdzić, czy objaw nie jest spowodowany niską temperaturą, jaka ostatnio występuje. Niestety ta przypadłość zdarza się dość często w takich warunkach. Wsiadamy do auta po postoju w nocy, jest (i był) spory mróz. Odpalamy auto, wszystko jest OK. Wciskamy przycisk otwarcia bagażnika a tu d... Trzeba wtedy się przejechać kilka km, nieco rozgrzać auto i wtedy spróbować ponownie. Jak będzie bez zmian, to zgasić auto, odczekać chwilkę i wtedy sprawdzić. Przeglądałem schemat elektryczny i tam nie ma za bardzo co się popsuć ! Jedyne co, to przewody/przełącznik w konsoli, ale umówmy się - chyba nikomu się to jeszcze nie zdarzyło Jak najbardziej mogę podać kolory przewodów, ale najpierw do sprawdzenia to, co opisałem.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Problem z otwieraniem bagażnika
Temat przerabiałem wielokrotnie. Naładuj akumulator!
Przy niskich temperaturach tak się dzieje. Zwróćcie jeszcze uwagę przy - 10 na działanie np. kierunkowskazów. Działają z opóźnieniem a dotykowo czasami w ogóle. Wyświetlacz też ma zamazane wskazania. Tak dzieje się gdy w aucie jest temperatura minusowa.
Przy niskich temperaturach tak się dzieje. Zwróćcie jeszcze uwagę przy - 10 na działanie np. kierunkowskazów. Działają z opóźnieniem a dotykowo czasami w ogóle. Wyświetlacz też ma zamazane wskazania. Tak dzieje się gdy w aucie jest temperatura minusowa.
smak56
* * * *
* * * *