Strona 20 z 27

Re: Interfejs diagnostyczny

: 30 sty 2018, 19:22
autor: alvaro
Witam!
Jak zrobić diagnozę silnika, chodzi mi dokładnie o temperaturę powietrza dolotowego do silnika.
Zainstalowałem FiatEcuScan daję Skan DTC i w pliku mam tylko takie coś:

CU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
2018-01-30 19:04:18
CONNECTED TO:
FIAT LINEA 1.4 8V
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
--------------------------------------------------------------

ECU ISO code: 0D 07 E0 86 4F
FIAT drawing number: 51804530
Hardware number: IAW5SFHW200
Hardware version: 00
Software number: 0901Q41
Software version: 0000
Homologation number: 5SFMD
ECU programming date: 08/31/2009

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
Brak kodów błędów


A gdzie temperatury i cała masa innych rzeczy wykonanych podczas testu?
w menu głównym po kliknięciu "Połącz" mam tylko 3 zakładki "Info", "Błędy" i "Wykres".

Ewentualnie ktoś wie jak zczytać temperaturę za pomocą programu EasyObdII?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 lut 2018, 13:12
autor: Morfus
1. Mes czy Fes - jaki kabel?
2. Sprawdź w zakładce register czy masz wygaszony klawisz activate.
3. Jak wyżej ok to wybierasz marka-fiat model/wersja - linea 1.4 8v, system - sillnik (ecu), ecu magneti marelli 6sf ........., F10-połącz, łączenie z ecu......, F4 - parametry, w parametrach jak zaznaczysz jakąś opcję to możesz ja podejrzeć na F5-wykres. F6-testy - czytaj uwagi!!! F7 regulacje - tutaj uważaj co klikasz a najlepiej tam nie wchodź. Po wszystkim co już będziesz chciał zobaczyć F11 rozłącz.

Niektóre opcje do aktywnego śledzenia w parametrach wymagają uruchomienia silnika do podglądu online

Jak coś to zapraszam do Gliwic, ale mam tylko vag kkl-a z przełącznikiem i nie wszystkie moduły mogę odczytać. Pozdrawiam.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 lut 2018, 20:23
autor: alvaro
Morfus pisze: 01 lut 2018, 13:12 1. Mes czy Fes - jaki kabel?
2. Sprawdź w zakładce register czy masz wygaszony klawisz activate.
3. Jak wyżej ok to wybierasz marka-fiat model/wersja - linea 1.4 8v, system - sillnik (ecu), ecu magneti marelli 6sf ........., F10-połącz, łączenie z ecu......, F4 - parametry, w parametrach jak zaznaczysz jakąś opcję to możesz ja podejrzeć na F5-wykres. F6-testy - czytaj uwagi!!! F7 regulacje - tutaj uważaj co klikasz a najlepiej tam nie wchodź. Po wszystkim co już będziesz chciał zobaczyć F11 rozłącz.

Niektóre opcje do aktywnego śledzenia w parametrach wymagają uruchomienia silnika do podglądu online

Jak coś to zapraszam do Gliwic, ale mam tylko vag kkl-a z przełącznikiem i nie wszystkie moduły mogę odczytać. Pozdrawiam.
W końcu sobie poradziłem ściągając od ślimaka dobre oprogramowanie (kilka postów wyżej).
Dysponuję dwoma kabelkami, a podłączyłem się przez ELM 327. Ten drugi nie wiem do czego służy.
interfejsy.jpg
Proszę jeszcze o analizę tego co zapisał program w pliku txt. Dodam, że mam problem z odpaleniem auta jak trochę postoi na zimnie. Temat założyłem tutaj:
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=40&t=4638

Auto stało dzisiaj na polu od 15:20-19:40 i odpalił normalnie
Natomiast rano stało od 5:45-14:10 i musiał kilka razy pokręcić żeby wreszcie zaskoczył.

Log po postoju popołudniowym przed jego odpaleniem

ECU ISO Code: 0D 07 E0 86 4F
2018-02-01 19:42:41
CONNECTED TO:
Fiat Linea 1.4 8V
Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.4 8V)
--------------------------------------------------------------

ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 12,5 V
Licznik przebiegu: 96743 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 11
Licznik czasu obrotów max: 14 s
Max prędkość obr. silnika: 6723 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 0 obr/min
Temperatura wody: 14 °C
Temperatura powietrza: 13 °C
Temp. oleju w silniku: 52 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 0,0 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 0,0 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 0,000 ms
Czas ładowania cewki 1: 10,500 ms
Czas ładowania cewki 2: 10,500 ms
Czas ładowania cewki 3: 10,500 ms
Czas ładowania cewki 4: 10,500 ms
Czujnik spalania stukowego: 0,0830 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 2,3131 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 2,3082 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,0830 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,0830 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 0,0 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 34,6 Nm
Obciążenie silnika: 0,00 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 969 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 974 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 6,6 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 6,6 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: Przyswojony
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
Adaptacja koła fonicznego: Silnik zatrzymany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,008 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,000 V
Integrator sondy lambda 1: 1,00000
Integrator sondy lambda 2: 0,93643
Stan lambda przed kat.: Pętla otwarta
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Nie aktywny
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 208 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: 0,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Pętla zamknięta
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 103,63 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 229,81 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 282,94 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 410,88 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 462,31 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 638,69 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,9906 V
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,9858 V
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4362 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Zużycie paliwa: 0,0000 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Dozwolony
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.


Po odpaleniu:
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 14,0 V
Licznik przebiegu: 96743 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 11
Licznik czasu obrotów max: 14 s
Max prędkość obr. silnika: 6723 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0 km/h
Obroty silnika: 1025 obr/min
Temperatura wody: 50 °C
Temperatura powietrza: 13 °C
Temp. oleju w silniku: 75 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 7,9 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 8,6 °
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 3,384 ms
Czas ładowania cewki 1: 1,960 ms
Czas ładowania cewki 2: 1,970 ms
Czas ładowania cewki 3: 2,012 ms
Czas ładowania cewki 4: 2,000 ms
Czujnik spalania stukowego: 1,3957 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,7125 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,7369 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,7808 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,6881 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 30,9 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 30,0 Nm
Obciążenie silnika: 11,63 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 344 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 336 mBar
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 4,3 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 4,2 °
Adaptacja przepustnicy: Niewymagany
Faza adaptacji przepustnicy: Przyswojony
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Aktywny
Adaptacja koła fonicznego: Wykonany
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,485 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,534 V
Integrator sondy lambda 1: 1,09015
Integrator sondy lambda 2: 0,95975
Stan lambda przed kat.: Pętla zamknięta
Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt bogata
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): Nie aktywny
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 248 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: -2,00 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Pętla zamknięta
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 103,94 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 230,63 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 283,19 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 411,56 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 463,06 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 639,44 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,9906 V
Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,9858 V
Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
Pozycja pedału hamulca: Zwolniony
Przycisk tempomatu - wł./wył.:
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+):
Przycisk tempomatu - zwolnij (-):
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WYŁ.
Spreżarka klimatyzatora: WŁ.
Ciśnienie klimatyzacji: 4422 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 974 mBar
Zużycie paliwa: 0,9746 l/h
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Rozruch silnika: Dozwolony
Automatyczna skrzynia biegów: Manualna
Włączony bieg: Żaden/neutralny
Kontrolka awarii: WYŁ.


Nie wiem czy ten program jest miarodajny ale pokazuje mi inny przebieg niż ten który się świeci na tablicy rozdzielczej!
Czy to normalne?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 lut 2018, 21:00
autor: smak56
alvaro pisze: 01 lut 2018, 20:23 Nie wiem czy ten program jest miarodajny ale pokazuje mi inny przebieg niż ten który się świeci na tablicy rozdzielczej!
Czy to normalne?
U mnie jest tak samo. Ustawienie parametrów "ogólne" wskazuje niższy przebieg niż na wyświetlaczu. Taki sam natomiast wskazuje w zakładce "Service". U mnie różnica wynosi około 4.600 km. Wygląda to tak, jakby przejechano te kilometry (testy?) a później licznik (wyświetlacz) zresetowano na 0 (w serwisie jest, na liczniku nie ma) :pomysli .

Re: Interfejs diagnostyczny

: 18 lut 2018, 21:58
autor: Szczypior
W multiecuscan po wyborze linki, 1.3 multijet jest jeszcze do wyboru dwa rodzaje silnika z kodem 6f3 lub 8f3 ( jak nic nie pokręcilem ). Jak sprawdzić jaki siedzi w aucie?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 11:46
autor: Szczypior
Ktoś wcześniej wspominał o tym ale zdjęć nie widziałem. Jak ktoś lubi mieć często podgląd przez elma a nie chce ściągać cały czas osłony to wystarczy kupić przedłużke, ja kupiłem na allegro z viakenu.
Nie widać jej, nawet nie trzeba zbytnio mocowac. Jak będzie ciepło jakoś przymocuje ObrazekObrazekObrazek

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 11:49
autor: Szczypior
Niestety mam problem z elm327, mam dwa takie same jeden ma kabel drugi BT, oba łączą się z autem i ECU ale nie z innymi modułami.
Wyczytałem., że trzeba wywalić jeden tranzystor oznaczenia 120 ale u mnie go nie ma. Może macie jakieś pomysły? ObrazekObrazekObrazekObrazek

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 12:09
autor: zibi186
rustin pisze: 18 lut 2018, 21:58 W multiecuscan po wyborze linki, 1.3 multijet jest jeszcze do wyboru dwa rodzaje silnika z kodem 6f3 lub 8f3 ( jak nic nie pokręcilem ). Jak sprawdzić jaki siedzi w aucie?
Jeśli się nie mylę , to chodzi o rodzaj użytego sterownika . Może na nim znajdziesz oznaczenie ?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 12:13
autor: Szczypior
zibi186 pisze:
rustin pisze: 18 lut 2018, 21:58 W multiecuscan po wyborze linki, 1.3 multijet jest jeszcze do wyboru dwa rodzaje silnika z kodem 6f3 lub 8f3 ( jak nic nie pokręcilem ). Jak sprawdzić jaki siedzi w aucie?
Jeśli się nie mylę , to chodzi o rodzaj użytego sterownika . Może na nim znajdziesz oznaczenie ?
Ten problem już rozwiązany, okazuje się że do wyboru są dwa ale podczas próby połączenia wyskakuje, że wybrany zły sterownik.

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 12:27
autor: zibi186
Skoro rozwiązany problem, to podziel się z kolegami informacją na czym polegał ? :)

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 12:35
autor: Szczypior
Nie zrozumieliśmy się, pisałeś o sterowniku silnika co pytałem wcześniej jaki wybrać. Problem rozwiązany, że nie da się wybrać innego mimo opcji wyboru ponieważ wyskakuje, że to nie ten sterownik.

Problem nadal mam bo tylko łączy się z ECU a nie z innymi modułami

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 12:44
autor: mwas
Czyli masz problem z połączeniem z szyną CAN - klasyczny problem występujący w tanich, chińskich układach udających ELM 327. Forum Multiecuscan'a wskazuje, że wywalić trzeba nie TRANZYSTOR a REZYSTOR, który jest pomiędzy dwoma złączami wtyczki OBD II oraz dołożyć inny rezystor wraz z kondensatorem - więcej szczegółów tutaj -> http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493.
Skąd brałeś swój interfejs ?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 12:57
autor: Szczypior
Interfejsy mam już z 6 lat, nie pamiętam. Tylko które wywalić rezystory? Nie mogę znaleźć takiego jak mój.
Ewentualnie jaki kupić aby na 100% się połączył?

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 13:02
autor: mwas
Jak chcesz mieć pewność na 100%, to polecam interfejsy od Viaken'a, inne (chińczyki) to niestety loteria. Jak możesz, to zrób jeszcze fotkę w wysokiej rozdzielczości Twojego układu od tej strony, gdzie są diody LED, ale z odłączoną wiązką od wtyczki - próbuję namierzyć, gdzie ten rezystor 120 OHM może się u Ciebie znajdować :ink

Re: Interfejs diagnostyczny

: 01 mar 2018, 13:22
autor: Szczypior
Znalazłem podobny ale nie widzę rozwiazania, nawet napisałem tam posta
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic ... ad4bd2.jpg[/IMG]Obrazek