[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 870
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 10 kwie 2018, 0:23

Tak jak wyżej pisałem pojeździj z odpiętym.
Pozdrawiam wszystkich

salata102
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 08 lis 2011, 20:54
Przebieg: 86000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: salata102 » 10 kwie 2018, 23:43

Ja przy podobnych objawach miałem mocno zanieczyszczony kolektor, o czym pisałem też w tym temacie
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... 83#p109183

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 517
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 10 kwie 2018, 23:50

Dzisiaj nie było spadku mocy. Błędów brak.
Kolektor czyścilem , na tyle ile się dało bez ściągania.

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 517
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 29 lip 2018, 21:30

Nie będę zakładał nowego tematu bo po części problem jest tak jak w tym.
Miałem wcześniej problem z mocą ale minęło do dzisiaj.
Od jakiegoś czasu zauważyłem że czasami dymi po odpaleniu, teraz jest to za każdym razem po nocy jak i po odpaleniu gdy postoi parę godzin. Nie jest to dym biały, czarny czy niebieski a taki pomieszany każdego po trochu, po prostu siwy. Na początku ma zapach spalin a po chwili gryzący, po przejechaniu krótkiego odcinka nic nie dymi. Po nocy lekko falują obroty. Oleju nie bierze. Myślałem, że po trasie 1000km jak go przegonię minie dymienie ale niestety nie pomogło. Jakieś 2 tys km temu wymieniłem płyn chłodzący ale nie odpowietrzylem chłodnicy od góry bo nie wiedziałem, że jest taki korek( inne auta odpowietrzalem zawsze przez odkrecony korek i czekałem aż termostat puści na wolny obrotach) i musiałem trochę dolać po ok 1tys km i teraz po trasie też 1 tys km ubyło prawie 1cm płynu, wcześniej nic nie ubywalo, auto nie było przegrzane więc to chyba nie uszczelka, przy niej by raczej kopcił cały czas a nie po odpaleniu. Jak poluzowalem korek u góry chłodnicy syknelo powietrze i zaczął lecieć płyn.
Dzisiaj kręciłem go do 4.5 tys parę razy, aby go przedmuchać i wtedy stracił moc, wogole nie wchodził na obroty na luzie, zgasiłem auto i po odpaleniu mu przeszło.
Korekty wtrysków raczej w normie, wszystkie poniżej 1

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 870
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 29 lip 2018, 22:10

przeczyść egr
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 870
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 29 lip 2018, 22:10

przeczyść egr
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 517
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 29 lip 2018, 22:34

Pisałeś, że robiłeś to sam? Nie trzeba mieć kanału?
Pamiętasz jak się do niego dobrać, co i jak? Jakieś wskazówki.
Myślę czy jutro się za niego nie brać.
Oglądam różne filmiki na YT i problem z egrem jest jeżeli nie chodzi trzpień, u mnie go od razu rozruszalem i błąd zniknął.
Jeżeli on chodzi to czy wtedy egr potrzeba wyciągać? Na jednym z filmów ktoś po demontażu stwierdza, że nie.

Czy możliwe, że przez 2 tys km ubyło płynu bo nie był odpowietrzony układ u góry chłodnicy?

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 517
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 30 lip 2018, 14:59

Egr wyczyszczone, nie był jakoś specjalnie zapchany.

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 517
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 12 sie 2018, 20:44

Zdjęć nie robiłem bo przy syfie który jest w kolektorze aparat czy telefon był by do wyrzucenia.
Do czyszczenia nie potrzeba jakiś narzędzi, nie jest to też tak trudne jak opisane w internecie.

1. Wyciągamy akumulator i jego podstawę oraz obudowę filtra powietrza.
2. Wyciągamy elektroniczna cześć egr
3. Odkręcamy rurę od intercoolera idącą do kolektora ssacego i metalowy przewód który widać na zdjęciu skręcone opaska z przewodem gumowym, jego drugi koniec jest mniej więcej pod okrągłym otworem w która wchodzi pokrywa silnika.
4. Spuszczamy płyn chłodzący i dla lepszego dojścia odpinamy przewód od nagrzewnicy, stając przodem do auta, ten po lewej stronie który jest zapiety na zabezpieczenie z drutem.
5. Odkręcamy specjalna opaska która trzyma króciec egr wchodzący w kolektor ssący.
6. Po tym wszystkim mamy dwie śruby egr, dostęp do nich jest naprawdę dobry, pilnujemu żeby nie pogubić uszczelek.
W sumie to tyle, manewrujemy egrem aby go wytargac i czyścimy

W razie pytań pisać lub na pw numer telefonu, oddzwonię i w trakcie coś podpowiem.
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości