[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 10 kwie 2018, 0:23

Tak jak wyżej pisałem pojeździj z odpiętym.
Pozdrawiam wszystkich

salata102
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 08 lis 2011, 20:54
Przebieg: 86000
Silnik: 1,3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: salata102 » 10 kwie 2018, 23:43

Ja przy podobnych objawach miałem mocno zanieczyszczony kolektor, o czym pisałem też w tym temacie
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... 83#p109183

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 10 kwie 2018, 23:50

Dzisiaj nie było spadku mocy. Błędów brak.
Kolektor czyścilem , na tyle ile się dało bez ściągania.

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 29 lip 2018, 21:30

Nie będę zakładał nowego tematu bo po części problem jest tak jak w tym.
Miałem wcześniej problem z mocą ale minęło do dzisiaj.
Od jakiegoś czasu zauważyłem że czasami dymi po odpaleniu, teraz jest to za każdym razem po nocy jak i po odpaleniu gdy postoi parę godzin. Nie jest to dym biały, czarny czy niebieski a taki pomieszany każdego po trochu, po prostu siwy. Na początku ma zapach spalin a po chwili gryzący, po przejechaniu krótkiego odcinka nic nie dymi. Po nocy lekko falują obroty. Oleju nie bierze. Myślałem, że po trasie 1000km jak go przegonię minie dymienie ale niestety nie pomogło. Jakieś 2 tys km temu wymieniłem płyn chłodzący ale nie odpowietrzylem chłodnicy od góry bo nie wiedziałem, że jest taki korek( inne auta odpowietrzalem zawsze przez odkrecony korek i czekałem aż termostat puści na wolny obrotach) i musiałem trochę dolać po ok 1tys km i teraz po trasie też 1 tys km ubyło prawie 1cm płynu, wcześniej nic nie ubywalo, auto nie było przegrzane więc to chyba nie uszczelka, przy niej by raczej kopcił cały czas a nie po odpaleniu. Jak poluzowalem korek u góry chłodnicy syknelo powietrze i zaczął lecieć płyn.
Dzisiaj kręciłem go do 4.5 tys parę razy, aby go przedmuchać i wtedy stracił moc, wogole nie wchodził na obroty na luzie, zgasiłem auto i po odpaleniu mu przeszło.
Korekty wtrysków raczej w normie, wszystkie poniżej 1

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 29 lip 2018, 22:10

przeczyść egr
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 29 lip 2018, 22:10

przeczyść egr
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 29 lip 2018, 22:34

Pisałeś, że robiłeś to sam? Nie trzeba mieć kanału?
Pamiętasz jak się do niego dobrać, co i jak? Jakieś wskazówki.
Myślę czy jutro się za niego nie brać.
Oglądam różne filmiki na YT i problem z egrem jest jeżeli nie chodzi trzpień, u mnie go od razu rozruszalem i błąd zniknął.
Jeżeli on chodzi to czy wtedy egr potrzeba wyciągać? Na jednym z filmów ktoś po demontażu stwierdza, że nie.

Czy możliwe, że przez 2 tys km ubyło płynu bo nie był odpowietrzony układ u góry chłodnicy?

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 30 lip 2018, 14:59

Egr wyczyszczone, nie był jakoś specjalnie zapchany.

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 12 sie 2018, 20:44

Zdjęć nie robiłem bo przy syfie który jest w kolektorze aparat czy telefon był by do wyrzucenia.
Do czyszczenia nie potrzeba jakiś narzędzi, nie jest to też tak trudne jak opisane w internecie.

1. Wyciągamy akumulator i jego podstawę oraz obudowę filtra powietrza.
2. Wyciągamy elektroniczna cześć egr
3. Odkręcamy rurę od intercoolera idącą do kolektora ssacego i metalowy przewód który widać na zdjęciu skręcone opaska z przewodem gumowym, jego drugi koniec jest mniej więcej pod okrągłym otworem w która wchodzi pokrywa silnika.
4. Spuszczamy płyn chłodzący i dla lepszego dojścia odpinamy przewód od nagrzewnicy, stając przodem do auta, ten po lewej stronie który jest zapiety na zabezpieczenie z drutem.
5. Odkręcamy specjalna opaska która trzyma króciec egr wchodzący w kolektor ssący.
6. Po tym wszystkim mamy dwie śruby egr, dostęp do nich jest naprawdę dobry, pilnujemu żeby nie pogubić uszczelek.
W sumie to tyle, manewrujemy egrem aby go wytargac i czyścimy

W razie pytań pisać lub na pw numer telefonu, oddzwonię i w trakcie coś podpowiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Przebieg: 86000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zamość
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: daro189 » 09 wrz 2018, 21:19

Panowie, miałem następującą sytuację: (proszę o wyrozumiałość bo nie mam dziś siły wertować całego forum)
- silnik 1.3, na autostradzie średnia prędkość 130, przy wyprzedzaniu i zwalnianiu silnik pracuje pięknie, natomiast po zjeździe z autostrady i próbie przyśpieszenia silnik nie ma mocy, dosłownie krztusi się. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chodzi jak nowy. Co to może być?
Nie mam dostępu do komputera aby sprawdzić ewentualny błąd
1.4 Active / 1.4 Dynamic / 1.3 Multijet :)

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 09 wrz 2018, 22:04

Miałem kilka razy podobnie, błędów brak. Prawdopodobnie geometria turbiny się zacina.

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 » 10 wrz 2018, 20:18

EGR do czyszczenia
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior » 10 wrz 2018, 22:15

marcin24 pisze:EGR do czyszczenia
Wyczyszczone na lustro i problem wystąpił po tym zabiegu.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4357
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 219000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: smak56 » 11 wrz 2018, 17:03

daro189 pisze:
09 wrz 2018, 21:19
Panowie, miałem następującą sytuację: (proszę o wyrozumiałość bo nie mam dziś siły wertować całego forum)
- silnik 1.3, na autostradzie średnia prędkość 130, przy wyprzedzaniu i zwalnianiu silnik pracuje pięknie, natomiast po zjeździe z autostrady i próbie przyśpieszenia silnik nie ma mocy, dosłownie krztusi się. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chodzi jak nowy. Co to może być?
Nie mam dostępu do komputera aby sprawdzić ewentualny błąd
Jeżeli nie wyskoczył chek engine to błędu nie będzie. Jeżeli wyskoczy (tak miałem) to:
2 (1).jpg
2 (2).jpg
Do wymiany czujnik:
przetwornik.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Przebieg: 86000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zamość
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: daro189 » 11 wrz 2018, 18:36

Ok, zaczne od waszych sugestii. Jak czegoś sie dowiem to dam znać ☺ dzięki 😀
1.4 Active / 1.4 Dynamic / 1.3 Multijet :)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości