Pewnego razu z braku lepszych zajęć wziąłem termometr cyfrowy i zmierzyłem temperaturę powietrza wylatującego z kratek przy 1-m stopniu nadmuchu. A wszystko dlatego, że wydawało mi się, że klima za słabo schładza wnętrze. Pomiar wykazał, że z nawiewu wylatywało powietrze o temperaturze ok. + 2,5 stopni Celsjusza. Temperatura zewnętrzna ok. 25 stopni. Jak na klimę jest to wzorcowa wartość ponieważ wiele marek oferuje zaledwie +7 lub więcej stopni Celsjusza. Dlatego szron na szybie czasem się zdarzaWoReK pisze: faktyczne śmieszne że szyba przymarza i właśnie tak to wyglądało
Problem z silnym parowaniem szyb
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Nie wiem czy wszystko doczytałem, u mnie problem parowania ujawnia się jak wyjeżdżam z ciepłego garażu klima do połowy i jest git ale faktycznie w lince obieg powietrza jest słaby i tu jest problem. Wiadomo jak siądzie parę osób do chłodnego auta też zaparuje, jednak wydaje mi się że Lula powinna szukać przecieku do kabiny np podszybie, uszczelka szyby,mokra wykładzina jesienią zimą
A co do mgiełki w aucie covala to mamy słabe parowniki i przy szybkości plus nadmuch szron z parownika leci do środka tak mi się wydaje.
A co do mgiełki w aucie covala to mamy słabe parowniki i przy szybkości plus nadmuch szron z parownika leci do środka tak mi się wydaje.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1745
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
u mnie problem z zaparowanymi szybami występuje tylko w dwóch przypadkach: (pierwszy) gdy pada na zewnątrz deszcz, a do auta wsiądą dwie lub więcej osób w zmoczonych ubraniach to wtedy nadmuch nic nie daje i konieczne jest włączenie klimatyzacji; (drugi) gdy wcześniej używałem klimy i wyłączyłem, a zaczął padać deszcz, to wówczas również nadmuch nie pomaga i koniczne jest włączenie klimy. Poza wyżej wymienionymi przypadkami problemu nie zaobserwowałem, jak zaczyna padać kieruję nadmuch na szybę, prędkość 1 lub 2 i jest OK.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę"
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Troszkę odgrzeję kotleta, mam również problem z parowaniem szyb ale nawiew na szyby w miarę sobie radzi, tylko że występuje taka dziwna sytuacja że szybko odparowywują boki a w środku zostaje trójkąt nieodparowany który utrzymuję się przez dłuższy czas, tak jakby na środkową część szyby nie było nawiewu. Chciałem się zapytać czy u was jest podobnie, czy po prostu mam coś zatkane, zwłaszcza że ASO będzie mi coś kombinować bo porobiły mi się dziury pod tą listwą od nawiewów i przy okazji mógłbym im zwrócić uwagę. Załączam zdjęcie które obrazuje to zaparowanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Hmm.. Teraz to już zwątpiłem, ale wydaje mi się, że co prawda na samym środku parowanie schodzi wolniej, jednak jak na wprost pasażera i kierowcy zejdzie do 1/3 wysokości to na środku zaparowanie już "nie dotyka" spodu i całość się posuwa w górę z takim klinem na środku, schodzącym o 1/3 może 1/2 wysokości szyby poniżej poziomu zaparowania na wprost kierowcy..
Z pewnością nie mam sytuacji że na wprost kierowcy zejdzie zaparowanie na całej wysokości z na środku klin schodzi aż do dołu.
Z pewnością nie mam sytuacji że na wprost kierowcy zejdzie zaparowanie na całej wysokości z na środku klin schodzi aż do dołu.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
W moim przypadku sprawa odparowywania wygląda trochę inaczej, gdyż mam funkcję odparowania szyb. Przy całkowitym zaparowaniu włączam tę funkcję i następuje automatyczne włączanie klimatyzacji, nadmuch na szyby (dmuchawa max ) i ogrzewanie tylnej szyby. Obserwując znikającą parę jest tak jak pisze Q. W środkowej części szyby odparowuje wolniej ale proporcjonalnie do całości szyby. Nie zostawia takiego języka jak u Ciebie. Proces ten trwa kilkanaście/dziesiąt sekund i po odparowaniu samoczynnie się wyłącza.
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy