Problem z silnym parowaniem szyb

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

WoReK pisze: faktyczne śmieszne że szyba przymarza i właśnie tak to wyglądało :)
Pewnego razu z braku lepszych zajęć wziąłem termometr cyfrowy i zmierzyłem temperaturę powietrza wylatującego z kratek przy 1-m stopniu nadmuchu. A wszystko dlatego, że wydawało mi się, że klima za słabo schładza wnętrze. Pomiar wykazał, że z nawiewu wylatywało powietrze o temperaturze ok. + 2,5 stopni Celsjusza. Temperatura zewnętrzna ok. 25 stopni. Jak na klimę jest to wzorcowa wartość ponieważ wiele marek oferuje zaledwie +7 lub więcej stopni Celsjusza. Dlatego szron na szybie czasem się zdarza :luzak
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Nie wiem czy wszystko doczytałem, u mnie problem parowania ujawnia się jak wyjeżdżam z ciepłego garażu klima do połowy i jest git ale faktycznie w lince obieg powietrza jest słaby i tu jest problem. Wiadomo jak siądzie parę osób do chłodnego auta też zaparuje, jednak wydaje mi się że Lula powinna szukać przecieku do kabiny np podszybie, uszczelka szyby,mokra wykładzina jesienią zimą
A co do mgiełki w aucie covala to mamy słabe parowniki i przy szybkości plus nadmuch szron z parownika leci do środka tak mi się wydaje.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

u mnie problem z zaparowanymi szybami występuje tylko w dwóch przypadkach: (pierwszy) gdy pada na zewnątrz deszcz, a do auta wsiądą dwie lub więcej osób w zmoczonych ubraniach to wtedy nadmuch nic nie daje i konieczne jest włączenie klimatyzacji; (drugi) gdy wcześniej używałem klimy i wyłączyłem, a zaczął padać deszcz, to wówczas również nadmuch nie pomaga i koniczne jest włączenie klimy. Poza wyżej wymienionymi przypadkami problemu nie zaobserwowałem, jak zaczyna padać kieruję nadmuch na szybę, prędkość 1 lub 2 i jest OK.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula »

Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki, będę więc próbować... A potem pozostaje czekać na jakiś większy deszcz, żeby sprawdzić czy działa :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Post autor: smak56 »

U mnie jest dokładnie tak jak napisał krakus02,
smak56
* * * *
Obrazek
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 »

Troszkę odgrzeję kotleta, mam również problem z parowaniem szyb ale nawiew na szyby w miarę sobie radzi, tylko że występuje taka dziwna sytuacja że szybko odparowywują boki a w środku zostaje trójkąt nieodparowany który utrzymuję się przez dłuższy czas, tak jakby na środkową część szyby nie było nawiewu. Chciałem się zapytać czy u was jest podobnie, czy po prostu mam coś zatkane, zwłaszcza że ASO będzie mi coś kombinować bo porobiły mi się dziury pod tą listwą od nawiewów i przy okazji mógłbym im zwrócić uwagę. Załączam zdjęcie które obrazuje to zaparowanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Hmm.. Teraz to już zwątpiłem, ale wydaje mi się, że co prawda na samym środku parowanie schodzi wolniej, jednak jak na wprost pasażera i kierowcy zejdzie do 1/3 wysokości to na środku zaparowanie już "nie dotyka" spodu i całość się posuwa w górę z takim klinem na środku, schodzącym o 1/3 może 1/2 wysokości szyby poniżej poziomu zaparowania na wprost kierowcy..

Z pewnością nie mam sytuacji że na wprost kierowcy zejdzie zaparowanie na całej wysokości z na środku klin schodzi aż do dołu.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Post autor: smak56 »

W moim przypadku sprawa odparowywania wygląda trochę inaczej, gdyż mam funkcję odparowania szyb. Przy całkowitym zaparowaniu włączam tę funkcję i następuje automatyczne włączanie klimatyzacji, nadmuch na szyby (dmuchawa max ) i ogrzewanie tylnej szyby. Obserwując znikającą parę jest tak jak pisze Q. W środkowej części szyby odparowuje wolniej ale proporcjonalnie do całości szyby. Nie zostawia takiego języka jak u Ciebie. Proces ten trwa kilkanaście/dziesiąt sekund i po odparowaniu samoczynnie się wyłącza.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

U mnie odparowuje cała szyba.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

slawek007, u mnie środek odparowywuje wolniej (w taki sposób jak na rysunku). Po dłuższej chwili jest cała szyba odparowana.
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Post autor: slawek007 »

Dzięki koledzy znaczy sie ze TTTM, moze na rysunku wyolbrzymilem skale problemu, no ale u mnie tak mniej wiecej zachowuje sie nawiew.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

slawek007, mi też środek schodzi wolniej ale może nie aż na takim obszarze jak zaznaczyłeś
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

sławek007, a może wymień filtr i zobaczysz czy dmuchawa będzie bardziej efektywna.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

mam tak samo. moze nie w takim stopniu, ale ta część dużo wolniej schodzi. w tym tygodniu wymianiam filtry to zobacze czy to cos daje
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

u mnie pomogło :)
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
ODPOWIEDZ