Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Powyżej 110km/h spalanie drastycznie rośnie. Jadąc gdzieś dalej 120-140km/h bierze 8 litrów. To za dużo. Oglądałem raporty spalania nowej Octavii 1.4TSI 140KM, pali w każdych warunkach litr mniej. Auto większe cięższe i mocniejsze. Potwierdziły to też wyniki kolegi kylo, jest na forum gdzieś post w wynikami.
Mój egzemplarz nie jest w stanie zejść poniżej 5,7L/100km, a warunki do testów mam dobre, niezatłoczona autostrada o poranku, jazda w tunelu aerodynamicznym TIRa. Obecnie moja średnia z 200km to 6,5L, 90% trasa, rzadko przekraczam 100km/h.
Zejście poniżej 5.7 jest raczej trudne i wymaga według mnie sporej uwagi, albo przynajmniej idealnych warunków drogowych: pusta szosa, temperament zapakowany do bagażniki, etc. Octawia może spalać mniej paliwa, bo mocniejszy silnik nie prowokuje do głębokiego wciskania gazu. Moc pojawia się szybciej i dzięki temu samochód lepiej się zbiera przy ruszaniu, przyspieszaniu. Pytanie ile pali 1.4 TSi 120 KM (jest taki?)
Spalanie 8l przy 140 km/h mnie nie dziwi. U mnie przy tej prędkości kotłuje prawie tyle samo wachy. Faktem jest, że to diesel i samochód cięższy, ale diesel zasadniczo mniej pali a poza tym mam 6-y bieg. Natomiast różnica w mocy wcale nie taka duża.
Gdy oddawałem Lineę zastępczą u mnie spalanie zatrzymało się na 8.4 l. Na 14.1 l przejechałem 160 km, co daje średnią 8.5-8.7. Chwilami sobie pozwalałem docisnąć gaz, więc uważam że dobre miałem spalanie. Inną sprawą jest, ze u mnie - tak jak pisze
Ricewind nie jeździ się wolno. Na głównych arteriach miasta często rusza się dynamicznie, jeździ się z prędkościami 70-90 km/h ponieważ taki jest styl jazdy. 1/3 czasu stałem w korku o długości 1 km. Myślę, że w spokojniejszych warunkach drogowych zejście do 8 l nie byłoby żadnym problemem.
Jeśli 6-ka w Bravo jest taka sama jak 5-ka w Linei, to pożytku z takiego biegu wcale nie ma.
W Linei przydałaby się 6-y bieg jako nadbieg ponieważ mocy na obrotach 2400 jest wystarczajaco dużo, przez co nie trzeba byłoby mocno wciskać pedału gazu aby jechać oszczędnie.