[ M ] Nadkola tylne
: 11 lis 2010, 23:40
Wszystkim zainteresowanym przedstawiam krok po kroku jak należy zmodernizować i zamontować tylne prawe nadkole PCV od Grande Punto (pomysł wykorzystania nadkola od GP padł w innym temacie dot. właśnie nadkoli). Po zakupieniu nadkola, przyszykowałem sobie: sekator ogrodniczy (fajnie tnie plastik, nożyce do blachy były by lepsze, ale nie mam takich), piłka do metalu, plastikowe nakrętki szt. 2-3, reszta rzeczy jest w bagażniku.
Nadkole od GP jest za długie i trzeba je przyciąć w części przedniej ( wydaję mi się, że gdyby zdemontować to małe plastikowe coś co mamy z przodu wnęki koła to weszło by całe bez obcinania), tylna część pasuje idealnie do fabrycznych ćwierć nadkoli Linei i nic nie trzeba tam grzebać. Ja osobiście jeszcze odciąłem krawędź tak aby nie rysować błotnika a nadkole głębiej się schowało we wnęce koła.
Do umocowania wykorzystałem wystające oryginalnie blachowkręty. Zaznaczyłem ich położenie na foto. Ponieważ te wkręty mają gruby gwint, typowa nakrętka nie pasuje, dlatego zastosowałem plastikowe nakrętki które nie rdzewieją i bardzo mocno trzymają. W tylnej części nadkole przymocowałem do fabrycznego ćwierć nadkola wkrętem. Całość trzyma się sztywno i mocno. Jak to zda egzamin-nie wiem, ale rury od wlewu paliwa są zasłonięte i znaczna część wnęki koła. Po zimie chyba zamontuję lewe, ale to się jeszcze okaże.
Chyba dość zawile to napisałem, ale rzut oka na zdjęcia i trochę wyobraźni przy montażu i nikt nie będzie miał problemu z tą przeróbką.
Pozdrawiam
P.S. Zgodnie z zapowiedzią wrzucam jeszcze jedną fotkę
Nadkole od GP jest za długie i trzeba je przyciąć w części przedniej ( wydaję mi się, że gdyby zdemontować to małe plastikowe coś co mamy z przodu wnęki koła to weszło by całe bez obcinania), tylna część pasuje idealnie do fabrycznych ćwierć nadkoli Linei i nic nie trzeba tam grzebać. Ja osobiście jeszcze odciąłem krawędź tak aby nie rysować błotnika a nadkole głębiej się schowało we wnęce koła.
Do umocowania wykorzystałem wystające oryginalnie blachowkręty. Zaznaczyłem ich położenie na foto. Ponieważ te wkręty mają gruby gwint, typowa nakrętka nie pasuje, dlatego zastosowałem plastikowe nakrętki które nie rdzewieją i bardzo mocno trzymają. W tylnej części nadkole przymocowałem do fabrycznego ćwierć nadkola wkrętem. Całość trzyma się sztywno i mocno. Jak to zda egzamin-nie wiem, ale rury od wlewu paliwa są zasłonięte i znaczna część wnęki koła. Po zimie chyba zamontuję lewe, ale to się jeszcze okaże.
Chyba dość zawile to napisałem, ale rzut oka na zdjęcia i trochę wyobraźni przy montażu i nikt nie będzie miał problemu z tą przeróbką.
Pozdrawiam
P.S. Zgodnie z zapowiedzią wrzucam jeszcze jedną fotkę