moduł haka

bonus77
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 08 kwie 2010, 8:59
Przebieg: 60000
Silnik: 1,3 multijet 90km
Rocznik: 2008
Lokalizacja: bielsko-biała

moduł haka

Post autor: bonus77 »

witam, zamontowałem w aucie hak holowniczy wraz z modułem uniwersalnym sterowania światłami WH1..wszystko działa tak jak trzeba, tzn. światła auta i platformy rowerowej hulają.
Jest tylko 1 problem ; przy włączaniu kierunkowskazów i gdy ruszam ze świateł stop; słychać takie deliktane cyknięcie (moduł jest zainstalowany w bagażniku nad nadkolem pod tapicerką) przekaźnika modułu. Czy macie tak samo?Czy może nie słyszycie absolutnie pracy tego modułu?
firma która mi zakładała hak, mówi, iż jest to normalna praca modułu, przekażnik cyka gdy jest aktywny, ale mam wątpliwości.
dzięki za info
bonus77
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: marcin24 »

Ja montowałem sobie sam hak z modułem. Podczas jazdy nie słyszę żadnych odgłosów przy kierunkowskazach, jedynie podczas włączenia światła tylnego przeciw mgielnego to słychać pyknięcie przekaźnika który włącza światło przeciw mgielne przyczepy, a przy włączeniach pozostałych świateł takich odgłosów nie słyszę. Może być tak, że u Ciebie ten cały moduł to tylko puszka z przekaźnikami i dlatego słyszysz te odgłosy. Ja kupiłem na allegro (http://moto.allegro.pl/hak-holowniczy-m ... 59699.html" onclick="window.open(this.href);return false;) i taki właśnie mam.
Pozdrawiam
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Post autor: sylwek »

marcin24 pisze:Ja montowałem sobie sam hak z modułem.
A mógłbyś tak w skrócie opisać czy były jakieś trudności itp. ? Zamierzam założyć ten sam hak i wolę się nastawić na jakieś nieprzewidziane zjawiska...
Czy w podłużnicach (po zdjęciu belki) dużo jest wiercenia, otwory w haku dobrze spasowane ? Jak puściłeś wiązkę i gdzie dałeś moduł ? Mam kpl. instrukcji, ale nie ma to jak relacja z operacji na żywca :)
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: marcin24 »

Jakiś strasznych problemów nie miałem z montażem haka gorzej było z demontażem zderzaka. Odkręcasz podłużnicę poprzeczną i zamiast jej zakładasz tą podłużnicę od haka do tego są tzw. odciągi od podłużnicy poprzecznej haka do podłużnic co idą po długości auta. Problemu z pasowaniem otworów nie miałem. Wiercenia nie ma. Jedną szpilkę ukręciłem co się przykręca podłużnicę poprzeczną to po prostu przewierciłem na wylot i dałem śrubę z nakrętką. Moduł dałem w bagażniku pod lewą lampą i tam w jej okolicy podłączyłem się do wiązki idącej do ej lampy, a zasilanie 12V wziąłem ze skrzynki z pod kierownicy kabel ułożyłem w progu pod listwami do bagażnika do modułu. montaż haka tzn. beż elektryki zajął mi gdzieś ze 3 godz z tym że ponad godzinę mordowałem się z demontażem zderzaka zaskoczeniem było dla mnie śruby pod tylnymi lampami oraz jedna pod błotnikiem. teraz pewnie z 20 min bym go wyciągał. Elektryka to z 1,5 h.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Post autor: Tara78 »

marcin24, a mógłbyś podać nazwę użytkownika od którego kupiłeś bo aukcja już w archiwum? Masz może zdjęcia z akcji zakładania?
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: marcin24 »

O to użytkownik: MARTEC_HAKI (1392). Ale z tego co patrzyłem w tej chwili nie mam haka do naszych linek. ale to od niego kupowałem. Z akcji nie ma dokumentacji nie było czasu robić. Ale jak ktoś się bedzie brał za to to służę pomocą.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Post autor: sylwek »

Bez kryptoreklamy - monterzy polecają krajową produkcję - przyzwoita jakość i cena z firmy Auto-Hak ze Słupska. Mają wielu dystrybutorów w kraju (mapka na stronie), na Allegro też jest wiele ofert haków z tej firmy. Komplety z modułami, hak wypinany z automatem lub odkręcany. Dedykowany do Linei, homologacja e20. Taki właśnie zamierzam sobie zamontować :)
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Post autor: Tara78 »

Ja chętnie skorzystam z pomocy jak już zakupię bo jest na liście "Niezbędne do LINKI" :))
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Post autor: sylwek »

marcin24 pisze:do tego są tzw. odciągi od podłużnicy poprzecznej haka do podłużnic co idą po długości auta. Problemu z pasowaniem otworów nie miałem. Wiercenia nie ma.
Wyjaśnij proszę mi jeszcze jedno - piszesz że nie ma wiercenia, a wg. każdej instrukcji należy wykonać otwory w płycie mocującej na podłużnicy (zakreskowane pole na rysunku) - właśnie do wprowadzenia wspomnianych odciągów. Czyżby te otwory już były fabrycznie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: marcin24 »

A sorry, :przykry o tym zapomniałem robiłem to ponad rok temu i jakoś wyleciało. ale problemu strasznego nie ma z tym. pamiętam że nawet byłem zdziwiony po odkręceniu belki poprzecznej bo w mojej instrukcji nic nie pisało.
Pozdrawiam wszystkich
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

auto-hak ze słupska to najniższa półka jeśli chodzi o haki
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Post autor: sylwek »

darcyn pisze:auto-hak ze słupska to najniższa półka jeśli chodzi o haki
A jakieś konkrety ?
Thule-Brink pewnie najwyższa półka (na pewno najdroższa), co nie zmienia faktu iż hak to tylko kawał żelastwa. Grunt żeby był dobrze spasowany.
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

konkrety? mam juz 3 reklamacje na wyrywające się haki z tylnych pasów. dotyczy pandy, no ale podczas reklamowania tego sprzętu u dostawcy dostałem info że te haki takie są, że to taki chińczyk wśród haków.
dominująca marka wśrod haków, na dziś, to vestfalia (nie wiem jak się to pisze ale tak się mówi)
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Post autor: sylwek »

darcyn pisze:wyrywające się haki z tylnych pasów. dotyczy pandy
Masz na myśli stelaż haka ? Bo tylny pas (belka wzmocnienia zderzaka) jest demontowany i w to miejsce idzie belka z hakiem. Tak robi Auto-Hak, Imioła, Bosal czy Thule (innych jeszcze nie widziałem).

Z innej strony - patrząc na konstrukcję mocowania belki Pandy łatwo znaleźć przyczynę, chyba że fachman lipę odwalił. Szczęście że w Linei mocowania są trochę inne... chociaż to też nie jest górna półka :)

[ Dodano: |21 Cze 2012|, o 08:26 ]
bonus77 pisze: słychać takie deliktane cyknięcie
Potwierdzam, u mnie jest dokładnie tak samo. Zamontowałem hak i w zestawie miałem moduł uniwersalny AM-227 który też delikatnie "cyka" podczas pracy. Jest to normalne zjawisko bo tego typu moduły zawierają przekaźniki. Sygnał do sterowania modułu brany jest z linii oświetlenia pojazdu, a zasilanie świateł przyczepy - z akumulatora (przez moduł z przekaźnikami) nie obciążając szyny CAN.
nowakm11
Posty: 20
Rejestracja: 27 gru 2011, 9:47
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: moduł haka

Post autor: nowakm11 »

Witam,
Też mam chęć na haka.
Czy musieliście docinać tylni zderzak (taką informację przeczytałem w ofercie)?

Pozdro
Marcin
ODPOWIEDZ