Skrzypienie w przednim zawieszeniu

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

roberto 26 pisze:jeżeli chodzi o stukanie z przodu to u mnie np wymienili łożysko na MC Personie i jest ok.
a jeżeli chodzi o Auto Service Stalowa Wola to tocze boję o wymianę odbojników na amortyzatorach i mam nadzieje ze jak pojadę tam po raz trzeci to kolejny mistrz wysłucha moich zaleceń i mi to wymieni bo poprzednio dwa razy wmawiano mi ze to napewno nie to.
Z prostej przyczyny... Okręcili amora a potem go dobrze przykręcili. Stukami był luz a nie łożysko amora. Ono może się zacierać i takie tyrkanie przy skręcaniu robić. No chyba, że masz przebieg rzędu 150-200 tys km to wtedy owszem łożysko może mieć luz i mogą być stuki :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja miałem dzisiaj wymieniane łożyska amortyzatorów. Lewe się zatarło i słychać czasem skrzypienie podczas skręcania. Najciekawsze jest to, że jak deszcz popada, albo po prostu jest bardzo wilgotne powietrze to stuki cichną. Byłem w Ganinexie w Katowicach i mimo iż dzisiaj nic nie skrzypiało to i tak wymienili obydwa:)
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

mnie też to dzisiaj dopadło zlosnik zlosnik zlosnik
marek
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:54
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: giżycko

Post autor: marek »

Dzisiaj wymienione zostały łożyska amortyzatorów 23000km.i mam pytanie do was czy w waszych autach wstawiono osłonę mocowania i czy takie istnieją .Fiat zna problem gdyż Te łożyska zacierają się pod wpływem zacieków
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

marek pisze:Dzisiaj wymienione zostały łożyska amortyzatorów 23000km.i mam pytanie do was czy w waszych autach wstawiono osłonę mocowania i czy takie istnieją .Fiat zna problem gdyż Te łożyska zacierają się pod wpływem zacieków
Nie patrzyłem mechanikowi na ręce niestety. Łożyska wymienili i to chyba wszystko. Jeżeli mają sypać się systematycznie z powodu "złych warunków" to ja pierd...le!!!!. Co 8tyś km wymiana :zdiwiony :zmieszany
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Po 22tys. Wymiana łożysk Mcpersona podobno na model ulepszony podciągnęli pod gwarancję czas 2 godz. Byłem przy wymianie więc sobie wszystko obejrzałem :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

will pisze:Wymiana łożysk Mcpersona
...właśnie mnie to czeka, niestety już po gwarancji, zresztą drugi raz... :devil i mam pytanie... nie pamiętam... geometria jest do zrobienia po tej wymianie czy nie, bo serwis próbuje mnie w ten temat wmiksować, a jakoś nie jestem przekonany... co do kosztów... nie omieszkam się pochwalić... :smak
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

aixen, jak mi wymieniali to geometrii nie trzeba było ustawiać.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Aixen geometrii na 100% robić nie trzeba byłem przy wymianie to wiem koszt wymiany to około 350pln ale niech dzwonią do FAP pierwsze łożyska to bubel drugie ponoć to wersja poprawiona (zobaczymy) problem znany, powinni zrobić to za darmo gwarancja skończyła Ci się niedawno. Ja tak miałem wymieniałem w urodziny (ale tego raczej nie brali pod uwagę :zlośnik )
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A co to są za łożyska? Ślizgowe, kulkowe, igiełkowe? Czy może coś jeszcze innego?
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Coval żadne z wymienionych, to są łożyska do d.....y :zlośnik
Awatar użytkownika
Radeon
klubowicz
klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
Przebieg: 38999
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Radeon »

Dzisiaj niestety usłyszałem ciekawe terkotanie podczas skręcania kołami. :zmieszany
Nie czekając chwili zajechałem do serwisu :zły
Przy okazji zgłosiłem kilka innych usterek: zaparowana lampa lewy tył, odstająca klapka wlewu paliwa no i te nieszczęsne łożyska amortyzatorów. Oczywiście części nie ma na stanie tak więc powiadomią mnie jak będzie wszystko na miejscu. A wszystko to po 10 miesiącach użytkowania i przebiegu 7500. :przykry
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Coval pisze:A co to są za łożyska? Ślizgowe, kulkowe, igiełkowe? Czy może coś jeszcze innego?
Są to łożyska kulkowe serwisant stwierdził że nie rozbieralne, ale jak stare upadło mi na podłogę to już było rozbieralne przy okazji zobaczyliśmy tam rdzę :zdiwiony :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

will, a jest możliwość wyjęcia samego łożyska z tej obudowy? Bo można dobrać SKF łożyska zamknięte i problem będzie z głowy :) No chyba, że nowe łożyska amortyzatora już takie łożyska mają :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Wyglądało to tak dwie bieżnie w dwóch plastikowych obudowach i wianek z kulkami osobno, wszystko razem jakby zatrzaśnięte w tych plastikach raczej na pewno nie da się tam upchnąć łożyska zamkniętego :smutny .Ale serwisant odgrażał się że nowe łożysko jest poprawione ze względu na wodę(przyczynę naszego utrapienia)mam nadzieję :ink
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
ODPOWIEDZ