Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4401
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: smak56 » 28 cze 2018, 19:31

alvaro pisze:
28 cze 2018, 13:11
Ktoś się orientuje co warto lepiej zrobić, czy wymienić cały wahacz czy bawić się w tuleje i sworznie? Ewentualnie czy ktoś sam wymieniał tuleje w wahaczu przednim? Idzie to wcisnąć samemu na imadle? Bo jak mam z dwoma tulejami i sworzniem jechać do mechanika i płacić za każdą robotę osobno to mi raczej bardziej opłaci wymienić samemu wahacz.
Tomek już Tobie opisał (prawie w całości) sprawę moich wahaczy. Dodam tylko, że ja już więcej ich nie wymienię na nowe. Poszedłem po kosztach (115 zł/szt), wydawało się że zrobiłem dobrze, a okazało się, że nie mogłem ich założyć na auto (chyba pogięte lub niewymiarowe?)! Nie można ustawić zbieżności (jeden jest poza skalą), po dwóch latach (dzisiaj) odzywa się lewy sworzeń. Zachowałem fabryczne, dokupiłem duże tuleje (Lemförder), mają być ponadwymiarowe, które fachowiec posiadający odpowiedni ściskacz i prasę wtłoczył na swoje miejsce (70 zł/para). Sworznie odciąłem (nity), kupiłem tej samej firmy co tuleja i skręciłem. W wakacje wywalam wahacze zamontowane i zakładam fabryczne.
smak56
****
Obrazek

krupniok
Posty: 103
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: krupniok » 28 cze 2018, 19:46

Skrzypi mi zawieszenie (coś a'la gumowe tarcie wraz z ruchami budy samochodu). Czym najlepiej smarować gumowe elementy żeby najdłużej utrzymać efekt?

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: alvaro » 28 cze 2018, 20:26

A jak inni użytkownicy forum i ich doświadczenia z zamiennikami wahaczy oryginalnych? Też nie mogą ustawiać zbieżności, bo nie wierzę żeby nikt nie wymieniał oprócz smaka.

Tuleje Lemfordera dobrze się spisują? Ktoś już wymieniał na nie lub inne?

Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka


Online
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: adamson » 28 cze 2018, 21:27

Ja wymieniałem tylko sworznie (może za mocno powiedziane, bo wymieniał mechanik :ink), reszta jeszcze oryginał.
Sworznie firmy Lömforder.
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: alvaro » 29 cze 2018, 6:38

Tuleje duże to te Lemforder 34344 01?

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6545
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 29 cze 2018, 6:46

Mnie się wydaje, że fabryczne zawieszenie jest Lemforder, bo mają w Turcji fabrykę. Np. łączniki stabilizatora Lemforder są identyczne jak fabryczne.

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: alvaro » 29 cze 2018, 8:21

A ktoś może zakładał całe wahacze z Lema do Linki? A w Punto, Bravo mają takie same wahacze jak u nas? Może by tam popytać conim najbardziej spasowało?

Smak, nie ma gdzieś jakiegoś oznaczenia na tych oryginalnych, mógłbyś sprawdzić?

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 276
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: Pongo » 29 cze 2018, 23:14

Ja ostatnio wymieniłem całość - tuleje i sworzeń ale na razie na jednym wahacz bo nie starczyło czasu na drugi. Potrzeba prasy szlifierki i imadla. Tuleje oryginalne były spekane ale żeby ocenić czy zniknie mi skrzypienie zawieszenia muszę wymienić jeszcze druga stronę.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: zibi186 » 01 lip 2018, 23:11

Pongo , myślę że po wymianie przegubu kulowego wahacza dobrze by było chociaż zbieżność zrobić . . . zatem warto wymienić w obu na raz - tak myślę 🤔

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 276
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: Pongo » 04 lip 2018, 9:40

zibi186 pisze:Pongo , myślę że po wymianie przegubu kulowego wahacza dobrze by było chociaż zbieżność zrobić . . . zatem warto wymienić w obu na raz - tak myślę
Zbieżność obowiązkowa ale dopiero po drugim wahacz a opony dożywają ostatniego sezonu więc mi ich nie szkoda.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 212
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: EGON » 05 lip 2018, 11:01

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
29 cze 2018, 6:46
Mnie się wydaje, że fabryczne zawieszenie jest Lemforder, bo mają w Turcji fabrykę. Np. łączniki stabilizatora Lemforder są identyczne jak fabryczne.
W Turcji jest duża fabryka Teknorota i oni produkują zawieszania również dla markowych firm typu Trw Lemforder Ruville oraz pod własną marka. To że łączniki Lemfordera są takie jak fabryka oznaczy tylko tyle że Lemforder pakuję to co na 1 montaż. Ogólnie nie ma co się zastawiać czy kupi Trw czy Lemforder bo obie firmy są jakości OE. Raz mi się klient uparł na Lemfodera do bmw gdzie mu mówiłem że Trw idzie na 1 montaż do tego auta ale nie chciał, to zamówiłem mu tego Lemfordera. Jakie było jego zdziwienie jak otworzył pudło a w środku było własnie Trw.

Historia Teknorota sięga 1992 roku, kiedy firma rozpoczęła swoją działalność. Od początku istnienia głównym założeniem było utrzymywanie wysokiej jakości produktu. W tej chwili fabryka posiada prestiżowy dla branży motoryzacyjnej certyfikat zarządzania jakością ISO/TS 16949:2009. Jakość została potwierdzona także sukcesami handlowymi. Wielu znanych producentów europejskich, dysponujących mocną pozycją swojej marki, nie obawiało się potraktować Teknorota jako swojego poddostawcy. Przepakowując jego produkty we własne opakowania, sprzedaje je teraz z powodzeniem na rynkach Europy Zachodniej, a klienci darzą je dużym zaufaniem. Z tego powodu do niedawna nazwa Teknorot nie była powszechnie znana zarówno w Polsce, jak i w innych europejskich krajach. Chcąc to zmienić menadżerowie firmy postanowili zmodyfikować politykę sprzedaży i nie rezygnując ze współpracy z zachodnimi dystrybutorami, rozpoczęli promocję własnej marki. Z pomocą w realizacji tego celu przyszła nasza firma, która dzięki doświadczeniu i pozycji na rynku dawała gwarancję powodzenia.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6545
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 05 lip 2018, 18:09

....jakieś rabaty dla forumowiczów ;)

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: alvaro » 05 lip 2018, 22:48

Coś nie mogę znaleźć tych Tekno do naszej Linki, możesz podać model i cenę? ;) EGON, montowałeś je?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4401
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: smak56 » 06 lip 2018, 0:06

alvaro pisze:
05 lip 2018, 22:48
Coś nie mogę znaleźć tych Tekno do naszej Linki, możesz podać model i cenę? ;) EGON, montowałeś je?
wygooglowałem; https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... HYDC7OrRG1
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 212
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Skrzypienie w przednim zawieszeniu

Post autor: EGON » 09 lip 2018, 17:51

alvaro pisze:
05 lip 2018, 22:48
Coś nie mogę znaleźć tych Tekno do naszej Linki, możesz podać model i cenę? ;) EGON, montowałeś je?
Wszystkie produkty Teknorota dostępne u mnie, kto co potrzebuję zapraszam an priv. Wysyłka cały kraj. Ja mam zamontowane mocowania amortyzatora i łączniki wzmocnione z tej firmy póki co. Wahacz Teknorota na obecna chwile mogę zaproponować za 113zł + wysyłka
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

ODPOWIEDZ