Climatronic vs. Manual Clima
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3811
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 627 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Climatronic vs. Manual Clima
Takie pytanie z serii proste.
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jaka jest różnica między tymi klimami ? Przypuszczam, że wymiana panelu sterowania nie zmienia manuala w climatronic.
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jaka jest różnica między tymi klimami ? Przypuszczam, że wymiana panelu sterowania nie zmienia manuala w climatronic.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
To ustrojstwo pod deską jest na rysunku jako 1. A czujnik temp to 5, charakterystyczny grzybek na środku listwy pod przednią szybą. Cała elektronika sterująca klimą jest prawdopodobnie w panelu sterowania 2. Nie ma chyba do tego żadnego dodatkowego kompa.
[ Dodano: |26 Lut 2011|, o 10:13 ]
Wydaje mi się, że taniej byłoby chyba sprzedać Linee i kupić inną używaną z automatyczną klimą niż bawić się w takie przeróbki.
[ Dodano: |26 Lut 2011|, o 10:13 ]
Wydaje mi się, że taniej byłoby chyba sprzedać Linee i kupić inną używaną z automatyczną klimą niż bawić się w takie przeróbki.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Witam serdecznie. Różnica między klimatyzacją ręczną a climatronikiem polega mniej więcej na tym, że w przypadku tej pierwszej nie masz wpływu na temperaturę wewnątrz samochodu. Regulujesz ją w zależności od odczucia np. jeżeli jest za ciepło - bardziej chłodzisz, jak jest Ci za zimno wtedy ręcznie zmniejszasz chłodzenie. W przypadku climatronika ustawiasz sobie interesującą Cię temperaturę i masz ją cały czas taką samą bez względu na np. warunki atmosferyczne. Jeżeli np. bardziej grzeje słońce samoczynnie zwiększa się chłodzenie, i odwrotnie, gdy na dworze jest zimniej zmniejsza się chłodzenie a w skrajnych przypadkach włącza się ogrzewanie. Tak to mniej więcej działa. Pozdrawiam.
smak56
* * * *
* * * *
- rob_ert
- klubowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
- Przebieg: 184000
- Silnik: 1,3 Multijet 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jura
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Pierwsza uwaga do Covala - wspomniany czujnik o numerze 5 to czujnik nasłonecznienia. (łatwo można zdjąć z niego kapturek i pooglądać
Cytat z instrukcji:
"Klimatyzacja automatyczna reguluje temperaturę i rozdziela powietrze w kabinie. Kontrola temperatury bazuje na „temperaturze ekwiwalentnej”: system działa w sposób ciągły, aby utrzymać na stałym poziomie temperaturę wewnątrz i skompensować ewentualne zmiany warunków klimatycznych zewnętrznych łącznie z promieniowaniem słonecznym rozpoznawanym przez odpowiedni czujnik."
Czujniki temperatury znajdują się prawdopodobnie w małych kratkach w panelu klimy, może jeszcze gdzieś w kabinie
Moim zdaniem climatronik ma chyba same zalety i jedną niewielką wadę.
A największą zaletą klimy automatycznej jest to, że nie wymaga kręcenia gałkami w czasie jazdy. Ustawiam temperaturę i nic mnie nie obchodzi. Super sprawą jest to, że prędkość wentylatora reguluje się sama dopasowując się do temperatury silnika aby optymalnie wykorzystać temperaturę płynu chłodzącego. Ponadto układ sam reguluje kierunki przepływu powietrza - kiedy grzeje kieruje je ku dołowi, kiedy chłodzi - to do góry. Zaparowaną szybę można błyskawicznie oczyścić włączając jeden przycisk na konsoli, który sam się po czasie wyłączy. Samoregulacja prędkości wentylatora i utrzymanie stałej temperatury działa również bez włączonego kompresora klimy, przy włączonej funkcji ogrzewania. Zawsze można przejąć kontrolę nad dowolną funcją działąjącą w automatyce a pozostałe dalej będą automatyczne.
A jedyny mały minus automatu jest taki, że gdy wsiadasz latem do rozgrzanego auta to klima chcąc uzyskać szybko zadaną tempeaturę wali do środka maksymalnie zimne powietrze do kabiny i można łatwo nabawić się przeziębienia. Z tym, że w Linei nie jest to tak uciążliwe ponieważ Włosi nie postarali się zbytnio z wydajnością naszych klimatyzacji. Jeżdziłem już samochodami z klimą która naprawdę potrafi zamrozić człowieka.
W manualnej klimie możesz sobie powoli dawkować coraz chłodniejsze powietrze.
Cytat z instrukcji:
"Klimatyzacja automatyczna reguluje temperaturę i rozdziela powietrze w kabinie. Kontrola temperatury bazuje na „temperaturze ekwiwalentnej”: system działa w sposób ciągły, aby utrzymać na stałym poziomie temperaturę wewnątrz i skompensować ewentualne zmiany warunków klimatycznych zewnętrznych łącznie z promieniowaniem słonecznym rozpoznawanym przez odpowiedni czujnik."
Czujniki temperatury znajdują się prawdopodobnie w małych kratkach w panelu klimy, może jeszcze gdzieś w kabinie
Moim zdaniem climatronik ma chyba same zalety i jedną niewielką wadę.
A największą zaletą klimy automatycznej jest to, że nie wymaga kręcenia gałkami w czasie jazdy. Ustawiam temperaturę i nic mnie nie obchodzi. Super sprawą jest to, że prędkość wentylatora reguluje się sama dopasowując się do temperatury silnika aby optymalnie wykorzystać temperaturę płynu chłodzącego. Ponadto układ sam reguluje kierunki przepływu powietrza - kiedy grzeje kieruje je ku dołowi, kiedy chłodzi - to do góry. Zaparowaną szybę można błyskawicznie oczyścić włączając jeden przycisk na konsoli, który sam się po czasie wyłączy. Samoregulacja prędkości wentylatora i utrzymanie stałej temperatury działa również bez włączonego kompresora klimy, przy włączonej funkcji ogrzewania. Zawsze można przejąć kontrolę nad dowolną funcją działąjącą w automatyce a pozostałe dalej będą automatyczne.
A jedyny mały minus automatu jest taki, że gdy wsiadasz latem do rozgrzanego auta to klima chcąc uzyskać szybko zadaną tempeaturę wali do środka maksymalnie zimne powietrze do kabiny i można łatwo nabawić się przeziębienia. Z tym, że w Linei nie jest to tak uciążliwe ponieważ Włosi nie postarali się zbytnio z wydajnością naszych klimatyzacji. Jeżdziłem już samochodami z klimą która naprawdę potrafi zamrozić człowieka.
W manualnej klimie możesz sobie powoli dawkować coraz chłodniejsze powietrze.
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
kto nie chce - szuka powodu.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Na to bym nie wpadł. Musze chyba zacząć więcej czytaćrob_ert pisze:Pierwsza uwaga do Covala - wspomniany czujnik o numerze 5 to czujnik nasłonecznienia. (łatwo można zdjąć z niego kapturek i pooglądać
Cytat z instrukcji:
"Klimatyzacja automatyczna reguluje temperaturę i rozdziela powietrze w kabinie. Kontrola temperatury bazuje na „temperaturze ekwiwalentnej”: system działa w sposób ciągły, aby utrzymać na stałym poziomie temperaturę wewnątrz i skompensować ewentualne zmiany warunków klimatycznych zewnętrznych łącznie z promieniowaniem słonecznym rozpoznawanym przez odpowiedni czujnik."
Zgadzam się w 100% z wyższością klimy automatycznej. Włącz i zapomnij, a ja muszę co chwilę kręcić. No i ten suwak do zmiany obiegu powietrza wygląda w manualu bardzo staroświecko. W GP jest przycisk. Jedynym plusem manualnej klimy jest jej prostota, nie ma żadnych silniczków czujników itd, mniejsza szansa że coś się popsuje i ewentualna naprawa będzie tańsza. No ale nie można patrzeć na wszystko przez pryzmat usterek.... ach ta Linea
Gdybym miał kupować Linee jeszcze raz to szarpnąłbym się i dopłacił za automat.
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
dla wszystkich powodów, które rob_ert, uznał za plus, ja właśnie, w moim konkretnym przypadku uznałem za minus i z premedytacją kupiłem auto z manualem.
Przyczyna... prozaiczna - używam tylko i wyłącznie nawiewów na szybę, a tej konfiguracji każda klimatyzacja automatyczna staje się manualną.
Powód... sprawy zdrowotne... niestety... gdyby było inaczej też wybrałbym automat..
Przyczyna... prozaiczna - używam tylko i wyłącznie nawiewów na szybę, a tej konfiguracji każda klimatyzacja automatyczna staje się manualną.
Powód... sprawy zdrowotne... niestety... gdyby było inaczej też wybrałbym automat..
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Re: Climatronic vs. Manual Clima
chlip chlip a taki miałem pomysł by wymienić sobie klimę na auto a tu poza panelem i czujnikiem cały arsenał silniczków i innych potrzebny :(
- lukkash
- klubowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: 20 gru 2013, 21:56
- Przebieg: 222000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: okolice Rybnika
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Climatronic vs. Manual Clima
wentylator nawiewu, też do wymiany by był, bo ten z automatycznej klimy ma dwie wtyczkiPongo pisze:chlip chlip a taki miałem pomysł by wymienić sobie klimę na auto a tu poza panelem i czujnikiem cały arsenał silniczków i innych potrzebny :(
= = = = = = = = = = = = =
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
Łukasz & Kasia - Fiat Linea 1.3 90KM MultiJet Dynamic
było:
* Peugeot 206 1.9D 70KM
http://www.206club.net
*Opel Corsa B 1.2 ECOTEC 45KM
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Climatronic vs. Manual Clima
Panowie, łatwe to to nie jest ale da się
https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =94&t=5203
(taka autoreklama, a co ;P)
https://www.lineaklubpolska.pl/viewtopi ... =94&t=5203
(taka autoreklama, a co ;P)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat