A po wymianie klocków będzie za dużo płynuemmer pisze:udało mi sie kupić tutele. 18 zł za 0,5 l. uzupełnione.
Jaki płyn hamulcowy?
- Mario
- klubowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio okazało się że mam sucho w zbiorniczku płynu hamulcowego do tego stopnia że nie mogłem wrzucić żadnego biegu.
Na wyłączonym silniku wchodziły a przy włączonym wogóle.Dolałem płynu ,podpompowałem sprzęgłem i po jakimś czasie wróciło do normy.
Możliwe że kończą sie hamulce?
Na wyłączonym silniku wchodziły a przy włączonym wogóle.Dolałem płynu ,podpompowałem sprzęgłem i po jakimś czasie wróciło do normy.
Możliwe że kończą sie hamulce?
1.3 Multijet EMOTION
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Odgrzewam starego kotleta. Dzisiaj wymieniłem płyn hamulcowy w niezależnym warsztacie. Płyn hamulcowy jest silnie hydroskopijny, czyli chłonie wodę a w moim było więcej jak powinno być. Tomek przeczytał w instrukcji że wymieniać się powinno co 24 m-ce i z tym się godzi nie jeden fachowiec. Wiec zgodzę się z mpsfcwill pisze:W trzecim roku radzili w ASO wymienić chyba tak zrobię wymieniacie?
mpsfc pisze:Ja wymieniłem po 3 latach, zawartość wody 2%. Od teraz będe wymieniał co 2 bez sprawdzania.
Sympatyk forum :-)
- mireks
- klubowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Przy 60 tys. km przebiegu i po 3.5 roku wymieniłem płyn hamulcowy w samochodzie na nowy. Wymianę dokonałem poza ASO i dlatego zrezygnowałem z oryginalnego płynu TUTELA TOP 4. Obecnie mam płyn klasy DOT-4.
W instrukcji na stronie 215 w kolumnie "charakterystyka jakościowa olejów smarów i płynów" napisano, że powinniśmy stosować płyn klasy DOT-4, a FIAT zaleca w/w Tutelę TOP 4.
Jedna ważna sugestia.
Nie wiem jak wygląda rozwiązanie techniczne układu sprzęgła w samochodach z silnikami benzynowymi, ale w samochodach z silnikiem diesla 1.3 Mjet jest ono hydrauliczne. Płyn hamulcowy służy jednocześnie do obsługi układu hamulcowego i układu sprzęgłowego.
Przy wymianie płynu hamulcowego należy zwrócić uwagę w serwisie lub warsztacie aby dokonano również spuszczenia płynu z układu hydraulicznego sprzęgła. Po tej czynności mechanik powinien również odpowietrzyć układ sprzęgłowy. W innym przypadku będziemy mieć w układzie świeży i stary płyn hamulcowy, który się wymiesza. A przecież nie oto chodzi
Edit /post poprawiony/
W instrukcji na stronie 215 w kolumnie "charakterystyka jakościowa olejów smarów i płynów" napisano, że powinniśmy stosować płyn klasy DOT-4, a FIAT zaleca w/w Tutelę TOP 4.
Jedna ważna sugestia.
Nie wiem jak wygląda rozwiązanie techniczne układu sprzęgła w samochodach z silnikami benzynowymi, ale w samochodach z silnikiem diesla 1.3 Mjet jest ono hydrauliczne. Płyn hamulcowy służy jednocześnie do obsługi układu hamulcowego i układu sprzęgłowego.
Przy wymianie płynu hamulcowego należy zwrócić uwagę w serwisie lub warsztacie aby dokonano również spuszczenia płynu z układu hydraulicznego sprzęgła. Po tej czynności mechanik powinien również odpowietrzyć układ sprzęgłowy. W innym przypadku będziemy mieć w układzie świeży i stary płyn hamulcowy, który się wymiesza. A przecież nie oto chodzi
Edit /post poprawiony/
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 23:04 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Benzyniaki też mają hydrauliczne wspomaganie kierownicy.
Trochę pomieszałeś, bo płyn hamulcowy nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Jest to zupełnie osobny układ.
Natomiast prawdą jest że płyn hamulcowy jest również potrzebny do hydraulicznego układu sprzęgła, i zarówno hamulce jak i sprzęgło działają na tym samym płynie z jednego zbiorniczka.
Trochę pomieszałeś, bo płyn hamulcowy nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Jest to zupełnie osobny układ.
Natomiast prawdą jest że płyn hamulcowy jest również potrzebny do hydraulicznego układu sprzęgła, i zarówno hamulce jak i sprzęgło działają na tym samym płynie z jednego zbiorniczka.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- mireks
- klubowicz
- Posty: 969
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 159000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Tomek - masz rację!Tomek pisze:Benzyniaki też mają hydrauliczne wspomaganie kierownicy.
Trochę pomieszałeś, bo płyn hamulcowy nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Jest to zupełnie osobny układ.
Natomiast prawdą jest że płyn hamulcowy jest również potrzebny do hydraulicznego układu sprzęgła, i zarówno hamulce jak i sprzęgło działają na tym samym płynie z jednego zbiorniczka.
Pisałem o jednym układzie, a na myśli miałem drugi układ.
Poprawie to w mojej wiadomości. Potrzebna mi psychoanaliza
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy