Alternator
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Alternator
Lepio, jeśli u Ciebie widać łeb trzeciej śruby tak , jak na filmie to i tak dobrze W T Jet robiłem to na " macanego" . W pierwszej kolejności wybierz długość nasadki i przedłużek tak , żeby po trafieniu na łeb śruby zostało miejce na włożenie małej grzechotki . Ja w każdym razie tak kombinowałem lekko nie było , ale cierpliwość została nagrodzona w końcu . Pozdrawiam i sukcesów
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Alternator
Już ma to tak wymacane że bez patrzenia wiem gdzie jest. Mam taką giętka przedłużkę ale tym ni huhu. Jedna za krótka druga za długa , 2 krótkie za długie .
Jak żyć;p
Jak żyć;p
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Alternator
Gdzieś ktoś poradził by złamać obudowe do reszty :p
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 19:18 przez lepio, łącznie zmieniany 1 raz.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Alternator
Dokładnie , ale sztywne przedluzki spróbuj dopasować
Wiesz , teraz mi przyszło coś do głowy , czego nie próbowałem wcześniej - może jak wykręcisz obie dolne śruby to uda się obrócić altek trochę na bok , żeby było więcej miejsca u góry ? Sprawdź na nowym , czy nie ma tam jakiegoś bolca ustalającego który by ten obrót blokował , bo nie pamiętam
Ostatnio zmieniony 08 sty 2021, 0:58 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Alternator
Te dwie śruby można od dołu bez problemu ruszyć. Ta na samej górze odkręcałem od góry używając różnych długości sztywnych przedłużek nie pamiętam jakiej bo mam 1/2 , 3/8 i 1/4 cala i łamanej ( nie elastycznej bo nie miałem). Mi wygodniej było od góry, bo z tej pozycji jak jest na zdjęciu też próbowałem, ale moja grzechotka ma za mało "zębów" i potrzebuje więcej miejsca do działania... Nie było lekko ale da się...
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Alternator
Panowie sukces;)
najwięcej czasu zajęło wykręcenie tej środkowej śruby .
Na śrubę założyłem nasadkę .potem na elastyczną nasadkę parę innych nadadek... ja trzymałem wygięta w dół i żeby się nie zsuwała a ojciec kręcił. Dało radę. Bez WD40 nie chciało puścić.
Musiałem odkręcić rurkę od magla bez tego nijak nie idzie wyjąć.
Podsumowanie jeżeli ktoś wam to zrobi za100-150 zł to się nie wahać.;p
Ale niech zagwarantuje że nie ruszy klimy.
najwięcej czasu zajęło wykręcenie tej środkowej śruby .
Na śrubę założyłem nasadkę .potem na elastyczną nasadkę parę innych nadadek... ja trzymałem wygięta w dół i żeby się nie zsuwała a ojciec kręcił. Dało radę. Bez WD40 nie chciało puścić.
Musiałem odkręcić rurkę od magla bez tego nijak nie idzie wyjąć.
Podsumowanie jeżeli ktoś wam to zrobi za100-150 zł to się nie wahać.;p
Ale niech zagwarantuje że nie ruszy klimy.
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Alternator
Osobiście 100 zł wolę dołożyć kupić nowy (bo już widziałem "majstrów" co zrobili regenerację po której siadały łożyska lub altek przestawał ładować... wszystko zależy kto to robi i jak... ) i samemu zrobić nie mówiąc o większej sumie... bo to nie jest trudne tylko niewygodne i wymaga samozaparcia i cierpliwości.
A może za mało zarabiam?, albo lubię grzebać przy aucie? . Albo obie opcje? Za mało zarabiam i dlatego grzebie przy aucie hahaha.
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
A może za mało zarabiam?, albo lubię grzebać przy aucie? . Albo obie opcje? Za mało zarabiam i dlatego grzebie przy aucie hahaha.
Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Alternator
Do 155zl musiałbym sporo więcej dołożyć by kupić nowy. Niż 100.. Mogłem kupić np magneti Marelli nowy 380.zl i co to jest ?regenerowany fabrycznie...nowy 2x tyle. I co kupię takie coś i dostaje ten sam źle zaprojektowany alternator i żeberkami jak zapałki, który też kiedyś pęknie pewnie.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2021, 19:38 przez lepio, łącznie zmieniany 1 raz.
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Alternator
Teraz mam opracowane pójdzie szybciej:p a jak ten nie wytrzyma to się będę zastanawiał co wybrać innego...
Na ten mam rok gwarancji ..
Na ten mam rok gwarancji ..
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 23:26 przez lepio, łącznie zmieniany 1 raz.
- lepio
- klubowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Alternator
Zdjęcie trupa ,
i fotka naklejka znamionowa alternatora dla potomnych jaki jest w linei 1.4 8v
i fotka naklejka znamionowa alternatora dla potomnych jaki jest w linei 1.4 8v
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Alternator
Na tym zdjęciu widać , że żadnego dodatkowego bolca ustalającego nie ma w mocowaniu - to dobra informacja dla kolejnych " poszkodowanych " . Można po wykręceniu dwóch dolnych śrub próbować obrócić nieco altek zawieszony na trzeciej , aby mieć lepszy dostęp do ostatniej śruby - tak myślę . Pozdrawiam