Alternator

Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

witam,

pytanie do kolegów co wymieniali altki.

podsumowanie bo 19 stron przeczytałem i nie doszedłem do finalnego wniosku...co kupić

Jeśli nowy to jaki marelli czy AS. jeżdżą ?nie psuja sie po gwarancji miesiąc?
czy lepszy regenerowany> ? (obawiam się ze jak daja te samą obudowe to lipa z regeneracją bo sie złamie znów)

2. jak wyjać to ustrojstwo przez tę rurkę od klimy>?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

Ja kupowałem nowy , bodajże Denso , ale to w 2014 r . Chodzi do dziś . Rurkę od klimy musisz uwolnić z uchwytów które ją usztywniają i odchylić , nie pamiętam już ale chyba w kierunku ściany grodziowej . I jeszcze jedna , istotna sprawa - jak wszystko poskładasz spowrotem to dobrze obejrzyj czy nic nie zblizylo Ci się zanadto do toru paska osprzętu ! Pozdrawiam 😊
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Alternator

Post autor: Phenix »

@lepio fabrycznie jest denso chyba 90A ( pękniętą skorupę mam w domu) a ja kupiłem 105A też denso i powiem Ci ze miałem obawy , czy nie za duży , że będzie obciążać silnik , ale teraz wiem że bardzo dobrze zrobiłem altek ładuje wzorowo i silnik mniej obciąża niż 90A widać to po obrotach na biegu jałowym. Rura od klimy to pikuś powoli go włożysz gorzej bo trzeba odkręcać rurkę od maglownicy ... ale powoli dasz radę, a jak masz kanał to już całkiem luksus. Ja wymieniałem bez kanału pod domem, łacina leciała... ale dałem radę.


I kupiłem nowy, dłuższego gwarancja i różnica cenowa niewielka u mnie w okolicy biorą za regenerację ~100zł mniej niż za nowy.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 04 sty 2021, 20:38 przez Phenix, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Maglownicę odkręcać?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

Ja w t- jet nie odkrecalem maglownicy ani żadnej rurki od niej . . . 🤔
Czyżby takie różnice były ??
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Alternator

Post autor: Phenix »

W 1.4 77km 8v z hydraulicznym wspomaganiem jest inaczej . Nie całą maglownicę, tylko rurkę która idzie od pompy czy do pompy wspomagania. Przygotuj sobie jakiś korek żeby zatamować wyciek oleju (płynu) , po odkręceniu tej rurki. Jak zobaczysz to będziesz wiedzieć o co chodzi. Chyba ze masz elektryczne wspomaganie ? Jak byś klimy nie miał to altek można górą wyciągnąć... A tak nurkować pod auto trzeba... . Możesz zobaczyć jak uda Ci się bez odkręcania tej rurki to brawo , mi ona przeszkadzała...

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

W t - Jet też jest przecież hydrauliczne wspomaganie . . . Dziwne . . . 🤔 Musieli coś pozmieniać
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Ja mam hydraulikę i dzięki Fiatowi za to:) nie ma się co zepsuć a sprzeżarka tania jak coś bo pasuje od paru modeli. Ok zobaczę. Nie zapowietrzy się?
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Alternator

Post autor: daro70 »

lepio pisze: 04 sty 2021, 13:33 witam,

pytanie do kolegów co wymieniali altki.

podsumowanie bo 19 stron przeczytałem i nie doszedłem do finalnego wniosku...co kupić

Jeśli nowy to jaki marelli czy AS. jeżdżą ?nie psuja sie po gwarancji miesiąc?
czy lepszy regenerowany> ? (obawiam się ze jak daja te samą obudowe to lipa z regeneracją bo sie złamie znów)

2. jak wyjać to ustrojstwo przez tę rurkę od klimy>?
Poczytaj od początku wątek z altkami jest dużo możliwości i zamienników , ja wsadziłem regenerowany za 250 ? z przesyłką już nie pamiętam chodzi do dziś :ok)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Alternator

Post autor: daro70 »

To tak na szybko , jak chcesz zrobię lepsze zdjęcie albo znajdę paragon - podeślę :ok)
Obrazek
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Kupiłem jakiś za 155 regenerowany z rozruszniki.eu na allegro. AS w cenie jaki piszesz nie mogłem znaleść.
Ale możesz wrzucić bo przypasuje do firmowych pand też;) ( a tu nie widać literek;) i będzie dla potomnych
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

To czasem nie to? PH-U BS Alternatory Rozruszniki
Wyszyńskiego 4
16-010 Wasilków
NIP: 966-176-10-48


Pomyślałem tak jeśli wytrzyma z 5lat to będzie ok za 280 zł za 1 nowy mam 2 sprawne :p
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Alternator

Post autor: daro70 »

lepio pisze: 05 sty 2021, 21:24 Kupiłem jakiś za 155 regenerowany z rozruszniki.eu na allegro. AS w cenie jaki piszesz nie mogłem znaleść.
Ale możesz wrzucić bo przypasuje do firmowych pand też;) ( a tu nie widać literek;) i będzie dla potomnych
Data zakupu 28.08.2018 , niestety paragon już wyblakł tylko zdjęcie :foto z zakupu . Cena 216 zł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »



Film instruktażowy ale...
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Alternator

Post autor: lepio »

Ta 3 śruba to jakaś kicha...gość pokazuje że trzeba ją tak wykręcić:

Ale czym i jak ?... Tam jest tak ciasno ..myślę że to jakiś fake ten sposób bo małej grzechotki tam nie da rady wstawić a co dopiero przekręcać...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ