linea 2012
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
linea 2012
Czy ktoś na forum jest posiadaczem linea rok 2012 ? Interesuje mnie czy po lifcie samochody były lepiej dopracowane. Znajomy mi zazdrości pięknego sedana i tez chce mieć takie cudo tyle że z 2012 roku po liftingu.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: linea 2012
Lifting wszedł w 2013, moja Linka wyjechała z fabryki 09.11.2012 jest jeszcze przed liftingowa.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: linea 2012
W 2012 go przerabiali a w 2013 pokazali światu. Jak ktoś coś wie na temat istotnych zmian w lince śmiało pisać, nie ma co się wstydzić
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: linea 2012
1. Linea po lifcie - taką ma u nas Fiacik (ale nie wiem jak ma porównać do starszej wersji jak jej nie zaznał;)
2. Linea rocznik 2012 - no to właśnie taką ma Sebek...
Istotnych zmian, poza wyglądem zewnętrznym i kokpitem (łącznie z radiem) to chyba nie było. Czy Linea jest niedopracowanym autem? Jestem przekonany, że na tle konkurencji - nie. Ale pewnie wykorzystali doświadczenia i poprawili co nieco o ile księgowy pozwolił;)
Nie ma tu za wiele ale gdybyś tej strony wcześniej nie widział to zobacz : http://www.autocentrum.pl/fiat/linea/sedan-facelifting/
2. Linea rocznik 2012 - no to właśnie taką ma Sebek...
Istotnych zmian, poza wyglądem zewnętrznym i kokpitem (łącznie z radiem) to chyba nie było. Czy Linea jest niedopracowanym autem? Jestem przekonany, że na tle konkurencji - nie. Ale pewnie wykorzystali doświadczenia i poprawili co nieco o ile księgowy pozwolił;)
Nie ma tu za wiele ale gdybyś tej strony wcześniej nie widział to zobacz : http://www.autocentrum.pl/fiat/linea/sedan-facelifting/
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: linea 2012
O fajnie poczytam. Ja jestem zadowolony z autka. Mam porównanie względem innych ponieważ jeździłem wieloma markami w pracy i stwierdzić mogę że to co się psuje w naszych linkach to są pierdułki. Zastanawiam się czy fiat przy lifcie poprawił np.łozyska mc p.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: linea 2012
Lifting w 2013 r oprócz karoserii na zewnątrz czyli nowego przodu i nieco zmodyfikowanej klapy z chromowanym uchwytem to przede wszystkim wnętrze auta znacznie zmienione w stosunku do poprzedniej wersji / deska rozdzielcza fotele i boczki drzwi , lewarek .Nie wiem bo nie porównywałem zestawu audio z poprzednimi wersjami,ale nawet serwis podkreśla,że zamontowano po liftingu bardzo dobrej klasy zestaw grający z czym i ja też się zgadzam,bo naprawdę gra super choć przy wyższych prędkościach nieco przeszkadza słabe wyciszenie auta - pow.120km/godz. Dodatkowo zestaw ten jest bardzo prosty i przyjazny w obsłudze bo nie ma zbędnych bajerów ,a tylko to co naprawdę pozwala go przeciętnemu użytkownikowi ustawić w/g własnych upodobań.
Po liftingu zamontowano też mocniejszego diesla bo 95KM,i jak zacząłem się zagłębiać w szczegóły to wyczytałem skąd sie wzięło te 5 KM więcej - to wyczytałem,że teraz dawka wtrysku jest dzielona na 5 (poprzednio na 3) inaczej też jest zamontowana turbina ze zmienna geometrią (co miałem okazje porównać ze smakiem56) , ma też moment od 1800obr (poprzednio od 2000) , faktycznie ciagnie już nieco niżej ale tak naprawdę to odczuwalnie od 2200 bo turbina ma swoje potrzeby, ale co najciekawsze to zmieniono w silniku kilka innych istotnych dla jego trwałości elementów.Producent teraz zakłada min 250 000km bezawaryjnej eksploatacji ( poprzednio podobno 200 000km). Pożyjemy - zobaczymy , osobiście nie planuję jeździć więcej niż do 150 000km .Jak na razie nie mam do tego silnika ani całego samochodu żadnych uwag.Uproszczona konstrukcja sprzęgła bo brak koła dwumasowego,a że jest DPF - dla mnie to żaden problem bo mało jeżdżę po mieście - auto przejechało na dziś prawie 39000km .
Co się tyczy łożysk przednich amortyzatorów to chyba wszystko po staremu bo na koniec gwarancji przy przebiegu ok.37500km wymieniono mi oba bo w prawym serwis/ ASO Bielsko-Biała /stwierdził minimalny luz - za co mu chwała.
Do pozostałych elementów składowych auta na razie nie mam uwag i oby tak dalej , jeździ ,hamuje i mało pali a to chyba najważniejsze,gdyby tak jeszcze skrzynia miała 6 biegów inaczej zestopniowanych ,ale wtedy auto kosztowałoby zdecydowanie więcej niż 47000zł
O ile mi wiadomo to po liftingu sprzedawano w Polsce tylko diesle - chyba,że ktoś znalazł inne informacje.
Dotychczas to moje 19 auto i powiem na koniec tyle - bardzo dobre wygodne auto za bardzo nieduże pieniądze.
Po liftingu zamontowano też mocniejszego diesla bo 95KM,i jak zacząłem się zagłębiać w szczegóły to wyczytałem skąd sie wzięło te 5 KM więcej - to wyczytałem,że teraz dawka wtrysku jest dzielona na 5 (poprzednio na 3) inaczej też jest zamontowana turbina ze zmienna geometrią (co miałem okazje porównać ze smakiem56) , ma też moment od 1800obr (poprzednio od 2000) , faktycznie ciagnie już nieco niżej ale tak naprawdę to odczuwalnie od 2200 bo turbina ma swoje potrzeby, ale co najciekawsze to zmieniono w silniku kilka innych istotnych dla jego trwałości elementów.Producent teraz zakłada min 250 000km bezawaryjnej eksploatacji ( poprzednio podobno 200 000km). Pożyjemy - zobaczymy , osobiście nie planuję jeździć więcej niż do 150 000km .Jak na razie nie mam do tego silnika ani całego samochodu żadnych uwag.Uproszczona konstrukcja sprzęgła bo brak koła dwumasowego,a że jest DPF - dla mnie to żaden problem bo mało jeżdżę po mieście - auto przejechało na dziś prawie 39000km .
Co się tyczy łożysk przednich amortyzatorów to chyba wszystko po staremu bo na koniec gwarancji przy przebiegu ok.37500km wymieniono mi oba bo w prawym serwis/ ASO Bielsko-Biała /stwierdził minimalny luz - za co mu chwała.
Do pozostałych elementów składowych auta na razie nie mam uwag i oby tak dalej , jeździ ,hamuje i mało pali a to chyba najważniejsze,gdyby tak jeszcze skrzynia miała 6 biegów inaczej zestopniowanych ,ale wtedy auto kosztowałoby zdecydowanie więcej niż 47000zł
O ile mi wiadomo to po liftingu sprzedawano w Polsce tylko diesle - chyba,że ktoś znalazł inne informacje.
Dotychczas to moje 19 auto i powiem na koniec tyle - bardzo dobre wygodne auto za bardzo nieduże pieniądze.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
- Przebieg: 0
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Łapy
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: linea 2012
może koledze chodzi o drobny lift. na początku (w 2007r) wnętrze w Dynamicu było czarne, a później (bodajże w 2009r) szare lub granatowe, inna skóra na kierownicy, ciut inne plastiki we wnętrzu. czym młodsza Linea tym słabiej wyposażona, np dynamic 2007 ma podświetlenie w daszkach a 20010 nie.
Pozdrawiam Enter
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: linea 2012
W dynamicu z 2012 niema zamka na klucz w klapie bagażnika, otwieranie tylko z pilota lub z deski rozdzielczej.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: linea 2012
Ja też nie mam zamka w tylnej klapie , a tylko otwieranie bagażnika z pilota lub z deski rozdzielczej.Mam tańszą wersję wyposażenia ,droższa miała
dodatkowo sterowanie radia z kierownicy,bluetoth,oraz nadmuchy powietrza na tył z konsoli za hamulcem ręcznym i kosztowała chyba 2000zł wiecej.
Uznałem,że szkoda za to płacić.
dodatkowo sterowanie radia z kierownicy,bluetoth,oraz nadmuchy powietrza na tył z konsoli za hamulcem ręcznym i kosztowała chyba 2000zł wiecej.
Uznałem,że szkoda za to płacić.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: linea 2012
Moja z 2008 ma zamek w klapie i otwieranie przy fotelu kierowcy. deska czarna,nie ma folii na słupkach[na szczęście] kierownica plastikowa. Uważam że deska rozdzielcza w modelach 2013 fajnie nawet wyszła.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: linea 2012
A co masz na konsoli środkowej w miejscu gdzie mam otwieranie bagażnika?robert75 pisze:Moja z 2008 ma zamek w klapie i otwieranie przy fotelu kierowcy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: linea 2012
robert75 ma wersję Activ, a w miejscu przycisku od otwierania bagażnika jest zaślepka. Ciekawi mnie tylko jak u niego w Lince wygląda otwieranie bagażnika przy fotelu. Czy np. wygląda tak jak w Sienie.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: linea 2012
U niego do otwierania bagażnika służy ta wajcha, którą w bogatszych wersjach otwiera się klapkę od baku.