[T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Czy masz problem z odpalaniem zimnego silnika?

Czas głosowania minął 06 wrz 2012, 10:00

falują obroty
5
24%
gaśnie
4
19%
nie mam, wszystko jest OK
12
57%
miałem, naprawione
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 21

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

reasumując - niektóry t-jet tak mają :pomysli
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

Gregmotoe398 zgadzam sie w 100% z tym co napisales. Z tym paliwem mam to potwierdzone ale to na pewno naklada sie kilka rzeczy bo nawt jak mialem duzo wystapily falowania a i byly przypadki ze mialem malo i nie wystapily. Ale jak czytalem Twojego posta to czulem sie jakbym sam to pisal. Ostatnio jak faciowi w ASO mowilem o tym paliwie to patrzyl jak na debila :-)
<<FISH>>
Awatar użytkownika
gregmotoe398
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
Przebieg: 201000
Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Siechnice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: gregmotoe398 »

Fish niestety tak to jest, nic na to nie poradzimy.
Chyba musimy postawić obok siebie nasze Fiaty, może się naprawią ;)
Grzegorz - Linea T-JET 120KM ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: martens24 »

U mnie w T-jecie od ok 2 tygodni lekko falują obroty przy odpalaniu z rana na ssaniu. Silnik póki co nie gaśnie ani go nie trzęsie jednak krótkotrwałe wahania obrotów są. Odkąd mam autko nigdy się to nie zdarzało silnik zawsze równo i cichutko chodził po odpaleniu. Też mam jak przedmówcy instalację LPG, na której zrobiłem ok 40 tyś kilometrów. Zatankowane 1/3 baku jednak zawsze miałem w granicach 1/3 - 1/2 i było ok. Na razie problem jest raczej prawie nieodczuwalny, zobaczymy czy się nasili czy nie.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Przegoń go na benzynie, żeby trochę nagaru z zaworów zrzucić.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

Ja po miesiacach obserwacji stwierdzam, ze nie ma reguly. Nie ma zadnej powtarzalnosci warunkow przy, ktorych zjawisko wystepuje. U mnie moze miesiac byc wszystko OK, pozniej tydzien kicha. Rozrzut dowolny. Ja juz nie draze, widac to nie grozne skoro wystepuje od lat, jak juz kiedys wspominalem producent zna temat i nie ma zamiaru nic z tym zrobic wiec trzeba z tym zyc.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: martens24 »

Aktualizuje sytuacje falowania obrotów na zimnym silniku szczególnie po nocy. Sytuacja stała się już na tyle poważna, że od kilku dni odpalał za 4 razem, a jak już odpalił to mocno szarpało silnikiem i jakby było słychać strzały na luzie do momentu rozgrzania. Oczywiście do tego była słaba reakcja na gaz i silnik był przymulony. Już zaczynałem myśleć jak w postach wcześniej o czyszczeniu przepustnicy, cewkach, silniku krokowym itp. Zadzwoniłem do mechanika żeby umówić się na wizytę bo czuję zaraz w ogóle nie odpalę a z pracy do domu trochę kilometrów jest. No i mechanik zanim do niego przyjadę zaproponował żebym spróbował czegoś innego i dolał do baku środek do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych(butelka 200 ml na 50-60l benzyny). Wiem jakie są opinie na temat takich dodatków, sam nigdy nie stosowałem ale pal licho dotankowałem wachę i wlałem zawartość butelki do baku i zrobiłem wczoraj może z 15 km na Pb z tym środkiem... O dziwo rano(po deszczowej i zimnej nocy) silnik odpalił za pierwszym bez gazu, jedno krótkie wachnięcie obrotów i dalej prawidłowo stabilne obroty, nic nie szarpię, nie faluję. Dziś też pojeżdżę na Pb, zobaczymy. Dodam, że jeździłem na samej benzynie po trasie aby przegonić ale bez rezultatów.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

Nie wracam do wcześniejszych postów ale masz chyba lpg. Dwie rzeczy do sprawdzenia: wtryskiwacze i reduktor. Któreś puszcza gaz.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: martens24 »

Tak, mam zainstalowany lpg. Wszystko jest już ok. Odpala z rana idealnie, obroty już nie falują, samochód nie gaśnie i ładnie wchodzi na obroty. Oczywiście wszystkie dolegliwości były po odpaleniu na benzynie, po przełączeniu na gaz było ok. Tak czy siak pojadę na przegląd do gazownika, niech sprawdzi instalacje, wymieni filtry.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

Masz identyczne objawy jak ja miałem. Puszczał jeden z wtryskiwaczy.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: martens24 »

W takim razie uczulę gaziarza na te kwestie niech sprawdzi! Szkoda, że instalacja już po gwarancji. Jaką masz instalację i ile nalatałeś na lpg?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

Stag. 110.000 km. Ale problemy były na początku. Teraz jest już dobrze
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: martens24 »

Ja mam KME. Zbliżam się dopiero do 45.000 km.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

martens24 - daj znac jaki byl final historii, czy bez ingerencji w LPG ustalo wszystko. Ja juz nawet nie pisze, mam ostatnio takie objawy, ze wstyd gdziekolwiek odpalic, ja tam leje uzdatniacz ale jak juz wczesniej pisalem, ja nie widze zadnej prawidlowosci w objawach, ktore raz sa a raz ich nie ma.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: martens24 »

Fish pisze:martens24 - daj znac jaki byl final historii, czy bez ingerencji w LPG ustalo wszystko. Ja juz nawet nie pisze, mam ostatnio takie objawy, ze wstyd gdziekolwiek odpalic, ja tam leje uzdatniacz ale jak juz wczesniej pisalem, ja nie widze zadnej prawidlowosci w objawach, ktore raz sa a raz ich nie ma.
Nic mechanicznie nie było robione przy silniku, żadnych wymian świec, filtrów, cewek itp. Do gazownika też jeszcze nie pojechałem bo skoro jest dobrze to po co psuć, ale filtry LPG powinienem już wymienić bo od ostatniej wymiany minęło 15 tyś. km. Może dolałeś nie ten specyfik. Ja dolałem taki w czarnej buteleczce 200ml, nazywa się STP i musi mieć wyraźnie napisane - do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych. Mi naprawdę pomógł. Od ok dwóch tygodni odpalam bez problemów auto a podobnie jak Ty było mi wstyd odpalać auto przy ludziach :ink
ODPOWIEDZ