[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ale wy jakoś oszczędnie jeździcie albo patrzycie "na oko" na zużycie tarcz. Bo jeśli suwmiarką to przy ostrym jeżdżeniu tarcze i klocki to max 40 tys km.
Ja zbliżam się do 80 tys km i już czekają tarcze i klocki Brembo Trzeci komplet tarcz trzeba zacząć.
Jako ciekawostkę Wam powiem, że tarcze i klocki oryginalne na tył wytrzymują znacznie dłużej niż tarcze i klocki Brembo (i to mimo problemów z hamulcami z tyłu). Przynajmniej tak jest u mnie.
PS>Nie ma żadnych szans aby na tarcze fabryczne (i Brembo też) wsadzić drugi komplet klocków. Po prostu nie ma jeśli przestrzegamy minimalnej grubości tarczy przewidzianej przez producenta. Po jednym komplecie klocków grubość tarcz wynosi dokładnie 20,2.
Ja zbliżam się do 80 tys km i już czekają tarcze i klocki Brembo Trzeci komplet tarcz trzeba zacząć.
Jako ciekawostkę Wam powiem, że tarcze i klocki oryginalne na tył wytrzymują znacznie dłużej niż tarcze i klocki Brembo (i to mimo problemów z hamulcami z tyłu). Przynajmniej tak jest u mnie.
PS>Nie ma żadnych szans aby na tarcze fabryczne (i Brembo też) wsadzić drugi komplet klocków. Po prostu nie ma jeśli przestrzegamy minimalnej grubości tarczy przewidzianej przez producenta. Po jednym komplecie klocków grubość tarcz wynosi dokładnie 20,2.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Czyli co wymaina, to komplet tarcze + klocki? Chyba lekka przesada. Importer różne rzeczy potrafi napisać. Tylko jak to sie ma do rzeczywistości
- Iro_2007
- klubowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Rybnik
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
nowa tarcza ma wymiar 22mm a minimum to 20mm czyli mamy tylko 2mm do starcia tarczy i do kosza i pokornie idziemy po nowy komplet
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 gru 2012, 8:06
- Przebieg: 95000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja wymieniam tarcze po 150 000 km - w tym poszły trzy komplety klocków - 1.4 8v 2008
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Mając przebieg 95 tys.km? Przebieg: 95000 Silnik: 1.4 8V Rocznik: 2008. Coś tu nie pasuje.tk36 pisze:Ja wymieniam tarcze po 150 000 km - w tym poszły trzy komplety klocków - 1.4 8v 2008
smak56
* * * *
* * * *
- Iro_2007
- klubowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Rybnik
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
ciekawie i ma wtedy tarcza grubości (15mm)
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Dokładnie!Iro_2007 pisze:ciekawie i ma wtedy tarcza grubości (15mm)
Widziałem jak kolega przez takie oszczędzanie odciął tarcze /spadły na piastę/. Fakt, nie były wentylowane, ale stało się. Dobrze, że stało się w mieście i się /lub kogoś/ nie zabił
smak56
* * * *
* * * *
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Kupiłem taki komplet za 333 zł. :
http://allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-f ... 24201.html
Przejechane 107000km Tarcze wymieniam po raz pierwszy, a klocki 3 raz.
Czy 110 zł za wymianę to dużo? (pogoda nie sprzyja żeby brać się samemu za wymianę)
http://allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-f ... 24201.html
Przejechane 107000km Tarcze wymieniam po raz pierwszy, a klocki 3 raz.
Czy 110 zł za wymianę to dużo? (pogoda nie sprzyja żeby brać się samemu za wymianę)
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Strach jeździć po polskich drogach jak się takie informacje czyta , ale niestety też znam takowych kierowców i co najgorszesmak56 pisze:Dokładnie!Iro_2007 pisze:ciekawie i ma wtedy tarcza grubości (15mm)
Widziałem jak kolega przez takie oszczędzanie odciął tarcze /spadły na piastę/. Fakt, nie były wentylowane, ale stało się. Dobrze, że stało się w mieście i się /lub kogoś/ nie zabił
wszelkie rozsądne uwagi czy zalecenia puszczają koło ucha .
Ja niedawno oglądałem swoje tarcze po przebiegu ok.46000km i mają już spore ranty , a jeżdżę 80% po autostradach i drodze ekspresowej gdzie tyle co w mieście się nie hamuje . Myślę ,że jeszcze kilka tysięcy i trzeba będzie się przymierzyć do wymiany klocków. Na pewno nie będę czekał aż kontrolka się zapali bo potem już drugich klocków nie da się założyć z powodu zbyt dużych rantów . Wydaje mi się że ze względów bezpieczeństwa max przebieg tarcz i klocków to będzie granica 100.000km i tak tez jest w większości aut .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja u siebie zauważyłem ciekawostkę w postaci równomiernego zużywania się tarcz i klocków.Fiacik pisze: Wydaje mi się że ze względów bezpieczeństwa max przebieg tarcz i klocków to będzie granica 100.000km i tak tez jest w większości aut .
Na swoim komplecie przejechałem 70 tys. km a klocki i tarcze (komplet) będą do wymiany, tak jak piszesz, za około 30-40 tys.
Tył ma przejechane 180 tys.
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Nie wiem jak u kolegów , ale u mnie tarcze brembo a klocki TRW ( albo odwrotnie bo już trochę czasu upłynęło ) wytrzymały 60 tyś km . Bez bicia , piszczenia czy innych takich. W tym roku zamierzam wymienić wszystko na nowe . Wszystko , ponieważ producent jeśli dobrze pamiętam przewidział tylko dwa milimetry zużycia tarczy jako wartość graniczną . Też byłem początkowo zdziwiony bo przywyklem, że tarcze z przodu wytrzymują ok. 3 komplety klocków . Widać w t-jet jest inaczej i przewidziane są jedne klocki na jedną tarczę . Prawdę mówiąc nie przeszkadza mi to zważywszy na ilość przejechanych na komplecie kilometrów . A nie należę do kierowców specjalnie oszczedzajacych hamulce. Emmer , jeśli się nie mylę to tarcze w v8 i t-jet różnią się przede wszystkim wielkością . W t-jet mają większą średnicę Pozdrawiam
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Textar świetne tarcze
A do tego malowane, i nie zachodzą rdzą.
A do tego malowane, i nie zachodzą rdzą.