[ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Szkoda że nie napisałeś o takim montażu osłonek w dziale "Osłony łożysk amortyzatora" bo bym zrobił tak samo, ale spoko, zobaczymy, w razie czego się zdemontuje podszybie i założy po Twojemu ale myślę że nie będzie takiej potrzeby.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Zrobiłem dokładnie tak samo. Łożysko przykręcone klasycznie do karoserii, a dopiero na koniec, osłonki przykręcone dodatkowymi nakrętkami na wystające części gwintu (ponad nakrętkami którymi przykręcona jest sama poduszka amortyzatora).smak56 pisze: Ja przykręciłem łożysko na ostro (jak fabryka), a osłony dodatkową nakrętką.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
A więc zdemontowałem te osłonki i założyłem jak Wy czyli na przykręcone już łożysko osłonka podkładka i nakrętka.
Myślę że teraz już będzie ok
Myślę że teraz już będzie ok
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Wycięte z dętki do Tir-a
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3806
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 623 razy
- Otrzymał podziękowań: 468 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Pół roku po wymianie prawa strona zaczęła dziwnie stukać,skrzypieć - okazało się że ta tuleja z podkładkami oderwała si,e od tej gumy i się kręciła swobodnie. Zgłosiłem reklamację, ale niestety musiałem kupić nową poduszkę. Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona reklamacja to pieniążki zostaną zwrócone. Jeszcze tak z dwa razy rozkręcę ten element i będę go w ciemności rozkręcał. Za dwa tygodnie dostanę odp. dot. reklamacji
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Wymienione łożysko na Mac Phersonie z prawej strony (pasażera), założony również Lemforder tak jak w zeszłym roku z lewej strony.
Sprawdzono geometrię i był rozbieżny tylko teraz nie wiem czy zmieniło się to od wymiany sprężyny (wtedy nie sprawdzałem zbieżności) czy po wymianie tego łożyska.
Sprawdzono geometrię i był rozbieżny tylko teraz nie wiem czy zmieniło się to od wymiany sprężyny (wtedy nie sprawdzałem zbieżności) czy po wymianie tego łożyska.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Minął rok od deklaracji. I co? Dostałeś już tą odpowiedź?ślimak pisze: Za dwa tygodnie dostanę odp. dot. reklamacji
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Na dniach będę wymieniał łożyska. Aby się do nich dostać trzeba zdemontować podszybie. Przy podszybiu są takie spinki, o których w innym wątku pisał Kuzyn_z_Sosnowca. I teraz prośba; czy ktoś wie jaki mają numer? W ePerze znalazłem obrazek i jest wszystko, oprócz tych spinek. Pomoże ktoś? Chciałbym dokupić, gdyż poprzednio chyba jedna pękła i podszybie lekko odstaje. Mój serwis jest słabiutki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Właśnie męczę o to darcyna Znalazłem do Bravo, na obrazku wyglądają podobnie jak nasze. Nr 12. https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... wu-paliwa-" onclick="window.open(this.href);return false;
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Marcin, wyglądają jak nasze.
Nie mam nikogo z pandą aby wejść na jej części /VIN/. Tam są oddzielnie gumki do mocowania filtra powietrza do muitijeta, to może spinki też mają.
W naszym ePerze nie ma samych gumek, tylko kompletne trzpienie .
-- 17 mar 2015, o 20:09 --
Dzisiaj wymieniłem łożyska McPhersona. Chcę się podzielić kilkoma spostrzeżeniami związanymi z dzisiejszymi pracami.
1. Podszybie:
- od jakiegoś czasu z Marcinem /Kuzyn_z_Sosnowca/ szukaliśmy spinek do podszybia.
Dzięki uporowi Kuzyna , który je znalazł pasują od BRAVO, mogłem kupić /18,80 zł/10 szt/ i założyć przy montażu. Stare się kruszą i przy wyjmowaniu trzeba uważać /dwie złamałem/
2. Łożysko:
- pisałem wcześniej, że kupiłem u buherta Lamfördery z osłoną. Na pokazałem jak zakrywa część łożyska narażoną na wodę.
3. Mocowanie łożyska w gnieździe:
- poprzednio przykręcałem McPhersona do podszybia od razu - na ostro, później resztę. Dzisiaj coś mnie tknęło i zrobiłem inaczej /myślę, że lepiej/. Po załapaniu nakrętkami góry i skręceniu amorka ze zwrotnicą, postawiłem auto na kołach i po kilkukrotnym bujaniu /góra, dół/ dokręciłem nakrętki łożyska. I tu uwaga, łożysko ustawiło się w innym miejscu niż było przykręcone poprzednio.
Nie mam nikogo z pandą aby wejść na jej części /VIN/. Tam są oddzielnie gumki do mocowania filtra powietrza do muitijeta, to może spinki też mają.
W naszym ePerze nie ma samych gumek, tylko kompletne trzpienie .
-- 17 mar 2015, o 20:09 --
Dzisiaj wymieniłem łożyska McPhersona. Chcę się podzielić kilkoma spostrzeżeniami związanymi z dzisiejszymi pracami.
1. Podszybie:
- od jakiegoś czasu z Marcinem /Kuzyn_z_Sosnowca/ szukaliśmy spinek do podszybia.
Dzięki uporowi Kuzyna , który je znalazł pasują od BRAVO, mogłem kupić /18,80 zł/10 szt/ i założyć przy montażu. Stare się kruszą i przy wyjmowaniu trzeba uważać /dwie złamałem/
2. Łożysko:
- pisałem wcześniej, że kupiłem u buherta Lamfördery z osłoną. Na pokazałem jak zakrywa część łożyska narażoną na wodę.
3. Mocowanie łożyska w gnieździe:
- poprzednio przykręcałem McPhersona do podszybia od razu - na ostro, później resztę. Dzisiaj coś mnie tknęło i zrobiłem inaczej /myślę, że lepiej/. Po załapaniu nakrętkami góry i skręceniu amorka ze zwrotnicą, postawiłem auto na kołach i po kilkukrotnym bujaniu /góra, dół/ dokręciłem nakrętki łożyska. I tu uwaga, łożysko ustawiło się w innym miejscu niż było przykręcone poprzednio.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Nie wiem Smak56 czy Twoja metoda na przykręcenie łożysk jest dobra czy nie. Jak u siebie oglądałem dokładnie mocowanie łożysk, to właściwie można je przykręcić w każdym miejscu na ile pozwolą otwory w nadkolu. Przymierzałem samo łożysko i pasuje w każdej pozycji. Jak nie ustawiałeś zbieżności, to obserwuj opony, czy czasem nie zaczyna ich ścinać.
Ostatnio w serwisie pojawiły się same łożyska do mcphersona, bez poduszki. Mają już też pierścień gumowy na łączeniu talerzy. Serwis wycenia je na 58 zł.
Ostatnio w serwisie pojawiły się same łożyska do mcphersona, bez poduszki. Mają już też pierścień gumowy na łączeniu talerzy. Serwis wycenia je na 58 zł.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Zgadzam się z Tobą całkowicie, z tym, że guma poduszek i wszelkiej maści tulei metalowo - gumowych ma to do siebie, że się naciąga.kk25 pisze:Nie wiem Smak56 czy Twoja metoda na przykręcenie łożysk jest dobra czy nie. Jak u siebie oglądałem dokładnie mocowanie łożysk, to właściwie można je przykręcić w każdym miejscu na ile pozwolą otwory w nadkolu.
I cały problem polega na tym, aby przed skręceniem ustawiły się same. Wówczas nie naciągasz ich i nie powodujesz ewentualnego wcześniejszego zerwania. Przerabiałem to wiele razy w wahaczach BMW, do czasu aż nie zwróciłem mechanikowi uwagi aby skręcał na stojącym a nie wiszącym aucie.
smak56
* * * *
* * * *