Tuning MultiJeta

Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re1: Tuning 1.3 Multijet 90KM (87KM) ->> 102KM

Post autor: Phyt0n »

jeszcze przed zakupem Fiata Linei przyszedl mi do glowy chip-tunning auta - na pewno nie ekstremalny ani nawet wysoki tylko bezpieczny ... po odbyciu pierwszej jazdy wersja 1.3 Multijet wiedzialem ze jest jej i mi to zdecydowanie do szczescia potrzebne ...
troche poczytalem rozne fora - najlepiej oczywiscie u Cinka, ale ~800km pod Gliwice nie chcialo mi sie jechac ... mial byc kreator mocy w warszawie, ale było duzo negatywow ...

znalazlem firme blizej mojego miejsca zamieszkania - konkretnie w Brodnicy (kuj-pom) ->> Diesel Tunning, gdzie zajmuja sie taka impreza juz od 2004 roku... ostatnio nastapila rozbudowa, nowa hamownia, robia tez regeneracje turbin na oryginalnych czesciach, itd ...
opinie byly pozytywne wiec umowilem sie na imprezke - moje auto było trzecim hamowanym na nowej hamowni 4WD od Swiatka ... :)
Byla to tez pierwsza Linea robiona przez nich (na bodaj 400 aut) ale nie pierwszy 1.3 Multijet tylko juz ktorys z kolei - w galerii na ich stronie moje auto jest pod data 02.02.2015r jako Fiat Linea CTU :) troche trwala cala zabawa ze zrzucaniem (ponad 1h) i wrzucaniem softu (ze 40 min), auto zostalo 3x schamowane przed, 3x po nowej mapie ... potem przejazdzka testowa i banan na mojej twarzy :)

Po pomiarach wyszlo ze moj Fiat Linea mial troche mniej wigoru niz w katalogu (90KM / 200nm):
-moja seria: ~87KM, 190Nm
-moja po chipie: ~102KM, 217Nm
Obrazek

cena tez byla bardziej atrakcyjna niz w Warszawie - podejscie Darka pelna profeska i naprawde jestem zadowolony z tego jak auto zaczelo jezdzic .. :)
auto nareszcie chce jechac od duzo nizszych obrotow (1600-1700 obr) - jest plynniej i przyjemniej, nie kopci (max. co mozna wyciagnac to nawet powyzej 110KM dla 1.3 Multijet), spalanie - nie zauwazylem wzrostu - wynik w sumie taki sam jak na poprzednim zbiorniku (~5.2l/100km wedlug kompa, 5.4l/100km wedlug dystrybutora) ...

oczywiscie zeby było pieknie, musialoby byc jeszcze bardziej podkrecony - ale to nie na ten silnik i nie dla mnie ... ja dostalem to co chcialem - czyli fajnie jezdzace auto za niewielka oplata przy zachowaniu jeszcze marginesu bezpieczenstwa :)
Ostatnio zmieniony 20 lut 2015, 8:49 przez Phyt0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Online
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: leszek1234 »

choć mam benzyniaka to i tak czytałem z wypiekami na twarzy i rozumiem zadowolenie z osiągów , bo w T-jet jest podobnie ( no może ciut więcej koni a ciut mniej Nm). Ale nie o tym... ile dałeś za tą profesjonalną przyjemność???
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re2 Tuning 1.3 Multijet 90KM (87KM) ->> 102KM w Brodnicy

Post autor: Phyt0n »

leszek1234: z tego co sie orientowalem to w Warszawie taka przyjemnosc to ok. 1200-1250zl, u Cinka ok. 1300zl - a ja w Brodnicy w Diesel Tuning zaplacilem 1100zl przy rowniez dobrych opiniach i w sumie braku limitu czasu na poswiecenie mojemu autu (brak masowki) ...
wydaje mi sie ze to nie jest duzo - samo zhamowanie auta normalnie chyba cos pod 150-200zl kosztuje - a dowiedzialem sie ze mialem troche mniej wigoru niz powinno byc zgodnie z katalogiem ... no i patrze pod tym katem ze za 1100zl wiecej nie kupilbym innej Linei ktora dalaby mi wiecej radosci z jazdy ... :)

a co do 1.4 T-Jet -> niewiele brakowalo (zabraklo tygodnia) zebym byl posiadaczem Linki 1.4T ... ale tydzien przed sprzedaza mojego poprzedniego auta (Corolla E11) sprzedala sie chociaz wisiala dobre pol roku w ogloszeniach ... i stad wyszedl 1.3 Multijet ... :) mysle ze 1.4T-Jeta nie mialbym potrzeby podkrecac ale w Multijecie bylo to wymagane :)
Online
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: leszek1234 »

No to faktycznie, jak za bezpieczne podniesienie osiągów auta, to jak najbardziej do zaakceptowania :ok) Radości z jazdy życzę:)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: emmer »

fajnie to wygląda i pewnie też fajnie jedzie
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Fiacik »

Całą robotę odwala moment,ale gdyby tak jeszcze była skrzynia 6 biegowa to ho,ho.W moim to byłby bardzo delikatny tuning bo silnik został poprawiony fabrycznie o 5 KM .Faktycznie ciąg zaczyna się już od 1500 tak jak fabryka pisze ,ale serio to od 1700 już jest wyraźny.Też myślałem o tuningu po gwarancji ,ale kolega,który pracuje na montażu i hamowni tych silników mi to odradził,bo w moim przypadku niewielki przyrost niewiele by dał a ryzykować wyżej nie bardzo się opłaca bo skraca to żywotność silnika,określaną teraz po fabrycznych poprawkach na 250 000km.
Życzę bezawaryjnej eksploatacji i przede wszystkim TEN SILNIK PO TUNINGU BĘDZIE SIĘ BARDZIEJ GRZAŁ więc trzeba pamiętać kiedy go gasić po jeździe - dotyczy to też i turbiny.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Phyt0n »

Emmer: naprawe jest fajniej i przyjemniej kiedy czuc jak sie zbiera do wyprzedzania, a wczesniej trzeba bylo na to poczekac ...

Fiacik : tesc ma taka Linee 2013 po FL i tamte 5KM roznicy + moment od nizszych obrotow pokazuja wiecej 'zebow' w porownaniu do mojej wersji w serii ... ale po chipie juz jest lepiej na korzysc mojej :) i sam sie chlop zastanawia czy tez po gwarancji nie podniesc jej mocy - wczesniej jezdzil 1.9 Multijet 115km w stilo ;)
mam nadzieje ze moja sie bedzie dobrze sprawowac w dalszej ekspoloatacji i nie bedzie mnie przysparzal o zbyt duze wydatki ;)
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Fajnie że lepiej Ci się jezdzi i bezawaryjnosci zycze. Troche of topic ale zawsze się zastanawialem czy nasze t-jety w astrach 140 km maja jakes roznice technologiczne z naszymi 120 km? Turbo twinscroll czy cos?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

W astrach nie ma T-Jet, Opel ma swoje 1,4. Mocny T-Jet 150KM był w Bravo i Delcie, a bardzo mocny 180KM w Abarth Punto. Inne turbo, wtryski, mapy i wałki.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: emmer »

sama poprawka naszego programu dałaby zysk do 10 KM. pewnie z 1000 zł trzeba zabulić.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Coś Ty, nasz T-Jet po chipie wypluwa spokojnie 150-155KM.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: emmer »

miałem na myśli samo poprawienie fabryki. wgranie "mocniejszego" softu rzeczywiście tyle da.
Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Tuning MultiJeta benzyna vs diesel

Post autor: Phyt0n »

Emmer: tunning benzyny zawsze troszke tanszy od diesla z tego co sie orientowalem - nie wiem z czego to wynika ale tak jest :) moze sie lozyska na hamowni mniej zuzywaja bo mniejszy moment w benzyniaku - hehe :) ale za 1000PLN zysk 10KM to byłoby troche nie duzo - mysle ze spokojnie daloby rade 20KM z pozostawieniem zapasu bezpieczenstwa :)
btw. kazdy chip-tunning to poprawianie fabryki ;-))

co do przyrostu mocy - pomimo tego ze jako tunera nie polecaja ludzie to do sprawdzenia ew. przyrostu warto skorzystac z tabelki u kreatora mocy - daje to poglad ile mozna uzyskac przyrostu mocy i momentu.
Ja od tej wartosci odjalem troche przy swoim aucie, zeby silnik nie byl mocno obciazony. Wczoraj zrobilem troche trasy i naprawde po tuningu jedzie sie bardzo przyjemnie a co najlepsze - spalanie jest rzeczywiscie nizsze, bo
- za pierwszym zbiornikiem przed tuningiem wyszlo mi 5.2l/100km / 5.4l/100km (komputer / real na dystrybutorze),
- na tej wczorajszej trasie (~650km, z czego w-wa w korkach a po pierwszych 80km jezdzenia jeszcze po miescie mialem srednio 6.0l/100km) spalanie wyszlo mi rowne 5.0l/100km (komp/dystrybutor) z normalnym uzywaniem mocy
- po zatankowaniu przejechalem jeszcze 140km w trasie a komp pokazal srednie 4.7l/100km .. :)

wiec naprawde jestem zadowolony bo mocy i momentu wiecej a auto nie pali wiecej :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: emmer »

samo sprawdzenie/hamowanie benzyny i diesla kosztuje tyle samo, a Nm mamy też podobnie :)

mi chodziło głównie o wygładzenie przebiegu krzywych momentu i mocy, dlatego napisałem 10 KM. powiem szczerze, że jak dla mnie te 120 KM w tym samochodzie, jak dla mnie, jest wystarczające. na mokrym, przy dynamicznym starcie i na drugim biegu są nie raz problemy :)
nie mniej jednak gdybym miał jakieś wolne 1000 zł to nie omieszkałbym podłubać.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Poszukaj w sieci wykresów innych 1.3 bo wydaje mi się, że coś jest nie tak. Maksymalny moment masz dopiero przy 3 tys obr? Fiat chyba podaje, ze jest w okolicy 2 tyś.
ODPOWIEDZ