Naprawa skrzyni 1,6 multi-jet

Cygan
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 22 cze 2010, 15:30
Przebieg: 118000
Silnik: 1,6 M-Jet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Bytom

Naprawa skrzyni 1,6 multi-jet

Post autor: Cygan »

No to teraz ja.:) Rok temu z okolic silnika słychać był delikatne mruczenie, nie były to łożyska kół, ani podporowe osi. Coś w podświadomości szeptało mi, że będzie to skrzynia. W grudniu zeszłego roku, szept przeszedł w wycie :). Skrzynia wyła na każdym biegu, z natężeniem zależnym od prędkości. Teraz mam skrzynię po regeneracji i ciszę - wymienione 8 łożysk (regeneracja 1500 +demontaż montaż skrzyni 300 + olej 200+wysprzęglik 485 w sumie daje to prawie 2500). Niestety jest to sławetna oplowska skrzynia M32 według eper'a M20/28, a one tak mają. Ku przestrodze, jeżeli skrzynia zacznie mruczeć, a później wyć to czym prędzej do mechanika, bo łożysko, które się rozsypie potrafi taką skrzynię doszczętnie rozwalić i nie ma co regenerować. To tyle, aha i stało się to przy przebiegu 93 000 km.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Naprawa skrzyni 1,6 multi-jet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Słyszałem o tych skrzyniach. Podobno Opel do skrzyni w Astrze IV wlewał inny olej, gorszy niż nasz i skrzynie padały nawet po 10 tyś km.
Rozumiem że obecnie produkowanych Fiatach i innych autach koncernu dalej montują tą skrzynie.
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Naprawa skrzyni 1,6 multi-jet

Post autor: Tara78 »

Taaaaak, trzeba się tylko pocieszać że to m-jet :( ja mam dosyć skrzyniowo-sprzęgłowych awarii. Moja Lina wraca do mechaników bo biegi wchodzą jakby chciały a nie mogły po wymianie linek. I jęśli teraz okaże się, że znowu coś nie tak to baj baj Lina wkrótce. Jak dla mnie cena powala za tego typu remoncik.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Naprawa skrzyni 1,6 multi-jet

Post autor: Tomek »

Cena za naprawę skrzyni duża. Takie awarie nie powinny się zdarzać w młodych autach z niedużymi przebiegami.

P.S. Jako ciekawostkę dodam, że wczoraj akurat odbierałem służbowego Mercedesa Viano, z serwisu naprawiającego automatyczne skrzynie biegów we wszelakich autach. Za naprawę skrzyni automatycznej kwota na fakturze wynosiła 6130 zł :lacha
Auto ma 130 kkm przebiegu, głównie w trasie.
Że też producentom nie wstyd taki badziew ludziom sprzedawać.
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Naprawa skrzyni 1,6 multi-jet

Post autor: daro70 »

Tomek pisze:Cena za naprawę skrzyni duża. Takie awarie nie powinny się zdarzać w młodych autach z niedużymi przebiegami.

P.S. Jako ciekawostkę dodam, że wczoraj akurat odbierałem służbowego Mercedesa Viano, z serwisu naprawiającego automatyczne skrzynie biegów we wszelakich autach. Za naprawę skrzyni automatycznej kwota na fakturze wynosiła 6130 zł :lacha
Auto ma 130 kkm przebiegu, głównie w trasie.
Że też producentom nie wstyd taki badziew ludziom sprzedawać.
Ten sam model , ta sama marka w rodzinie - auto pracujące głównie do przemieszczania pracowników w firmie budowlanej . W przeciągu 10 m-cy auto ze skrzynią automatyczną 2 razy w serwisie. :red
Obrazek
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Naprawa skrzyni 1,6 multi-jet

Post autor: daniczer »

Bo producenci nastawieni na zysk wychodzą z założenia iż nie opłaca zrobić dobrej rzeczy . Najlepiej aby auto wytrzymało max 10 lat i na złom nie to co kiedyś... Audi 80, Mercedes Beczka , VW Golf II/III ,
ODPOWIEDZ