[ M ] Wymiana filtra kabinowego
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Wymiana filtra kabinowego
Gdyby komus nieodpowiadał opis wrzucony przez ślimaka, wrzucam tu swoją fotorelację z tej czynności.
Na początek musimy zaopatrzyć się w filtr (mnie kosztował 90 zł w ASO) oraz śrubokręt z takim nietypowym gwiazdkowym bitem (tylko dla posiadaczy półeczki w schowku).
A więc otwieramy schowek. W jego prawej dolnej części jest bolec który musimy przekręcić i wyciągnąć całkiem (mi udało się to zrobić palcami, ale może być przydatny płaski śrubokręt).
Następnie opuszczamy prawy bok schowka na dół i wyciągamy z bolca z lewej strony (śmiało - będzie mały opór).
I teraz w zależności kto ma półeczkę w schowku . Jeżeli jest to odkręcamy dwie śrubki o nietypowych łebkach i wyciągamy półeczkę.
Teraz mamy przed sobą pokrywę filtra.
Z lewej jego części (trzeba wsadzić łapę) jest zatrzask który musimy nieco odgiąć, a nastepnie pociągnąć całą klapkę do siebie.
Oczom naszym ukazuje sie filtr.
Wyciągamy go i w jego miejsce wkładadamy nowy zwracając uwagę jak wkładamy (jest oznaczenie na filtrze). Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
A tu mój stary filtr po 6 miesiącach i chyba 8 tys km przejechanych.
UWAGA! Nie zawsze trzeba wymontowywać schowek i półkę na dokumenty. Zalezy to od wersji wyposażenia i zręczności. Także zanim przystąpisz do prac zobacz czy uda ci się zaoszczędzić roboty.
KONIEC
Na początek musimy zaopatrzyć się w filtr (mnie kosztował 90 zł w ASO) oraz śrubokręt z takim nietypowym gwiazdkowym bitem (tylko dla posiadaczy półeczki w schowku).
A więc otwieramy schowek. W jego prawej dolnej części jest bolec który musimy przekręcić i wyciągnąć całkiem (mi udało się to zrobić palcami, ale może być przydatny płaski śrubokręt).
Następnie opuszczamy prawy bok schowka na dół i wyciągamy z bolca z lewej strony (śmiało - będzie mały opór).
I teraz w zależności kto ma półeczkę w schowku . Jeżeli jest to odkręcamy dwie śrubki o nietypowych łebkach i wyciągamy półeczkę.
Teraz mamy przed sobą pokrywę filtra.
Z lewej jego części (trzeba wsadzić łapę) jest zatrzask który musimy nieco odgiąć, a nastepnie pociągnąć całą klapkę do siebie.
Oczom naszym ukazuje sie filtr.
Wyciągamy go i w jego miejsce wkładadamy nowy zwracając uwagę jak wkładamy (jest oznaczenie na filtrze). Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
A tu mój stary filtr po 6 miesiącach i chyba 8 tys km przejechanych.
UWAGA! Nie zawsze trzeba wymontowywać schowek i półkę na dokumenty. Zalezy to od wersji wyposażenia i zręczności. Także zanim przystąpisz do prac zobacz czy uda ci się zaoszczędzić roboty.
KONIEC
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 12:53 przez emmer, łącznie zmieniany 2 razy.
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Filtr ma być strzałkami w dół. Wentylator zaciąga powietrze od góry. Jak mi wymieniali łożyska amortyzatorów w serwisie do przy zdemontowanym podszybiu widziałem po prawej stronie wlot powietrza i przez niego było widać filtr przeciwpyłkowy. Zatem na pewno wentylator zaciąga powietrze od góry i dmucha powietrze w kierunku konsoli środkowej, gdzie znajduje się u dołu nagrzewnica.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Wymaina filtra kabinowego
W autach z Blue&Me zamiast półki jest moduł B&M , zamocowany identycznie jak ta półka z manuala emmera. Przy montowaniu go z powrotem trzeba dopilnować, żeby trzpień, który jest z tyłu tego modułu wszedł w ten duży otwór przy deklu filtra. Inaczej nie damy rady zmontować schowka - ile ja się nakląłem , zanim wyczaiłem co zrobiłem źle...
emmer - dzięki za łopatologiczną instrukcję Jak zobaczyłem mój roczny filtr to się przestraszyłem...
emmer - dzięki za łopatologiczną instrukcję Jak zobaczyłem mój roczny filtr to się przestraszyłem...
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
Przyszedł czas na wymianę mojego filtra - robilem to pierwszy raz a nie chciałem za bardzo się napracować.
Dodam że w schowku siedzi sobie system blue&me. Więc do roboty:
W ręku klucz torx 20 odkręcamy moduł blue&me
i druga strona:
Moduł blue&me włożyłem do schowka jak najgłębiej mogłem po to by nie odkręcać samego schowka:
ukazała się obudowa filtra:
z otworem centrującym do obudowy blue&me o czym była mowa w poprzednim poście.
Patrzymy teraz na zaślepkę filtra ale szczególnie interesuje nas lewa strona bo tam właście znajduje się zaczep.
Lekko pociągamy do siebie lewą stronę zaślepki i po chwili mamy ją w ręku
Sam filtr wyjmiemy swobodnie.
jak widać w moim przypadku wymiana filtra byla raczej niezbędna
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się świeżym powietrzem w środku kabiny
Dodam że w schowku siedzi sobie system blue&me. Więc do roboty:
W ręku klucz torx 20 odkręcamy moduł blue&me
i druga strona:
Moduł blue&me włożyłem do schowka jak najgłębiej mogłem po to by nie odkręcać samego schowka:
ukazała się obudowa filtra:
z otworem centrującym do obudowy blue&me o czym była mowa w poprzednim poście.
Patrzymy teraz na zaślepkę filtra ale szczególnie interesuje nas lewa strona bo tam właście znajduje się zaczep.
Lekko pociągamy do siebie lewą stronę zaślepki i po chwili mamy ją w ręku
Sam filtr wyjmiemy swobodnie.
jak widać w moim przypadku wymiana filtra byla raczej niezbędna
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się świeżym powietrzem w środku kabiny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 20 lip 2012, 21:40
- Przebieg: 52000
- Silnik: 1.3 M-Jet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Inowrocław
- Podziękował: 1 raz
Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
Jak napisal kk25, montaz filtra strzalka w dol a na zdjeciu przedstawionym przez marco 53 jest strzalka w góre. Zatem jaki jest prawidlowy montaz?Filtr polozony jest bezposrednio na dmuchawie,ktora wtlacza do gory powietrze,zatem jak prawidlowo powinien byc zamontowany filtr kabinowy?
staary
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
Z tego co kojarzę, to strzałką w dół.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
Zdjęcia robiłem on-line - tak był włożony wcześniej .. nie wiem czy kiedy kolwiek był wymieniany.
Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
Na logikę gdyby powietrze było pobierane do kabiny nad filtrem to jednocześnie chroniona była by turbina wentylatora bo czyste powietrze przez silnik dmuchawy wchodziło by do kabiny u mnie wentylator był trochę przybrudzony - ale może dlatego że nikt nie dbał o ten filtr wcześniej.
Nie znalazlem nigdzie informacji serwisowej na ten temat, ale gdy patrzę na ten filtr to nie wiem czy ma to jakieś kluczowe znaczenie.
Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
Na logikę gdyby powietrze było pobierane do kabiny nad filtrem to jednocześnie chroniona była by turbina wentylatora bo czyste powietrze przez silnik dmuchawy wchodziło by do kabiny u mnie wentylator był trochę przybrudzony - ale może dlatego że nikt nie dbał o ten filtr wcześniej.
Nie znalazlem nigdzie informacji serwisowej na ten temat, ale gdy patrzę na ten filtr to nie wiem czy ma to jakieś kluczowe znaczenie.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
Strzałką w dół ma być. U mnie liście leżały NA filtrze, a nie na wiatraku
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
Czyli wszystko jasneStrzałką w dół ma być. U mnie liście leżały NA filtrze, a nie na wiatraku
- darkkam
- klubowicz
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 53 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Odp: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
No wlasnie czy zawsze montowano filtry strzałkami do góry? Mój chyba jeszcze oryginalny, wymieniony na filtr zakupiony u buherta w ...styczniu
EDIT:
Dodałem fotkę, w takiej pozycji był włożony. Ciekawe czy od nowości był zmieniany Wysłane z NavRoad Mobio
EDIT:
Dodałem fotkę, w takiej pozycji był włożony. Ciekawe czy od nowości był zmieniany Wysłane z NavRoad Mobio
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 lis 2012, 19:10
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V+LPG
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
Ja dzisiaj wymieniałęm i poprzedni był strzałką w górę... leżały na nim liście. Więc ja nie wiem jak ma być :D Dałem tak samo ;]
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
Jaxostatnio sie glowilem i wywnioskowalem ze strzalka w gore bo powietrze dmucha od spodu.
<<FISH>>
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [ M ] Wymiana filtra kabinowego
Pisze kilka postów wyżej, że strzałka ma być w dół. Powietrze zasysa z podszybia, nie spod auta.
Miał liście na filtrze i zastanawia się z której strony wieje
Miał liście na filtrze i zastanawia się z której strony wieje