Czy to może być przegub?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
krakus02 mi się wydaje, że inwestowanie w klucz dynamometryczny do kół nie ma sensu. Śruby przy kołach wcale ot tak się nie odkręcają w trakcie eksploatacji. Mi się przez wszystkie moje lata za kierownicą nigdy to nie przydarzyło. Wystarczy je po prostu dokręcić kluczem dodawanym do samochodu. Siła jaką użyjesz przy dokręceniu ręką oraz dźwignia wynikająca z długości klucza jest wystraczająca do tego, aby skutecznie dokręcić szpilki i czegoś nie urwać przy okazji.krakus02 pisze:mireks, większość kluczy ma płynną regulację (ustawianą podobnie jak odczytuje się wartości na tradycyjnej suwmiarce )
Kiedy szpilki mogą się odkręcić? Tylko wtedy gdy zostały dociągnięte palcami lub kluczem do pierwszego wyczuwalnego oporu i później ktoś zapomniał je dokręcić po opuszczeniu samochodu z podnośnika. Jeśli koła były dokręcane kluczem pneuamtycznym, to tylko brak doświadczenia moze być przyczyną niedokręcenia. To już jest niestety zaniedbanie i nawet mając swój własny klucz nie ustrzeżesz się przed tym błędem.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- Otomek
- klubowicz
- Posty: 155
- Rejestracja: 22 sty 2012, 22:33
- Przebieg: 0
- Silnik: R6 2,8 184KM
- Rocznik: 1985
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 9 razy
Znam jeszcze jeden przypadek kiedy istnieje "szansa" na poluzowanie śrub. Czasami ludzie "adoptują" felgi od innej marki - z takim samym rozstawem śrub, ale nieco większym otworem centrującym. Są co prawda pierścienie centrujące niwelujące różnicę, ale jeśli są one plastikowe (występują też stalowe i aluminiowe), to może dojść do poluzowania śrub.
Mój kolega metodą kupna wszedł w posiadanie Keskinów w których otwór centrujący był trochę większy (rozstaw śrub taki sam). Kupił sobie zestaw pierścieni centrujących i wybrał się na zlot na tor. Po chyba 2 - 3 godzinach "zabawy" na torze wracał do domu i poczuł drgania na kierownicy. Przyczyną były owe pierścienie centrujące - dokonały one żywota - i felgi ustalały tylko śruby, a te pod wpływem drgań poluzowały się.
Dobrze, że nic mu się nie stało.
Mój kolega metodą kupna wszedł w posiadanie Keskinów w których otwór centrujący był trochę większy (rozstaw śrub taki sam). Kupił sobie zestaw pierścieni centrujących i wybrał się na zlot na tor. Po chyba 2 - 3 godzinach "zabawy" na torze wracał do domu i poczuł drgania na kierownicy. Przyczyną były owe pierścienie centrujące - dokonały one żywota - i felgi ustalały tylko śruby, a te pod wpływem drgań poluzowały się.
Dobrze, że nic mu się nie stało.
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Zgadzam się w zupełności.krakus02 mi się wydaje, że inwestowanie w klucz dynamometryczny do kół nie ma sensu. Śruby przy kołach wcale ot tak się nie odkręcają w trakcie eksploatacji. Mi się przez wszystkie moje lata za kierownicą nigdy to nie przydarzyło
Ostatnio kupiłem sobie taki klucz krzyżak bo jest wygodny w użytkowaniu, a zawsze wymieniam w dwóch samochodach.
Godzinka i koła wymienione a przy okazji sprawdzone hamulce i zawieszenie, bo wtedy lepiej wszystko widać.
Na końcu oczywiście każdą śrubę na krzyż dociągam i jestem pewien że wszystko jest w porządku, żona oczywiście też
Kazek
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 57 razy
- Otrzymał podziękowań: 33 razy
Zgadzam się. Miałem problem z plastikowymi. Zastosowałem toczone na wymiar z teflonu, to bardzo dobry i odporny na temperaturę materiał.Otomek pisze:Są co prawda pierścienie centrujące niwelujące różnicę, ale jeśli są one plastikowe (występują też stalowe i aluminiowe), to może dojść do poluzowania śrub.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie
Re: Czy to może być przegub?
aJa zobaczyłem dziś że poszła mi manszeta - ta końcowa. Macie może jakieś podpowiedzi na co szczególnie zwracać uwagę podczas wymiany?
Re: Czy to może być przegub?
Postaram się sam bo poszla tylko gumowa oslona (przy maksymalnym skrecie kol obejma rozciela gume i mam teraz cala felge w zielonym smarze...) Nie zmienia to faktu ze i tak trzeba troche rozebrac.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Czy to może być przegub?
Kupując kompletną osłonę przegubu, dostaniesz osłonę, dwie opaski i tubkę ze smarem grafitowym. Ja spotkałem się z dwoma metodami wymiany /mechanicy/:1. jeżeli nie wyrzuciło wszystkiego smaru dokładał trochę z tubki i 2. mył przegub i wciskał nowy smar. Nie mam pojęcia jak jest prawidłowo. W obu przypadkach auto jeździło i nie było problemów. I jedna i druga metoda ma wady i zalety. Wybór należy do Ciebie.
smak56
* * * *
* * * *
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Czy to może być przegub?
Druga metoda jest prawidłowa, bo mycie usuwa zanieczyszczenia takie jak piach i drobne kamienie, które już na pewno dostały się przez pękniętą i powoli niszczą przegub, w którym są łożyska igiełkowe.
-- 8 października 2014, o 16:30 --
-- 8 października 2014, o 16:30 --
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Czy to może być przegub?
Jeśli potargała się guma przegubu przy kole, to i tak trzeba wszystko zdemontować łącznie z przegubem. ....chyba
Re: Czy to może być przegub?
Chodzi mi o to czy da się bo widzialem w innym aucie zdjac za jednym zamachem tarcze razem z piasta tylko zbijajac wszystko razem z polosi. Sprawdzimy a czszczenie to na pewno swoja drogą.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Czy to może być przegub?
Da się zdjąć zwrotnice z tarczą, piastą itd. Jest manual z wymiany łożyska piasty, może któreś fotki ci się przydadzą.