Linea z 2008r.

Informacje ogólne
MateuszM
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2014, 18:19
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 3 razy
Kontakt:

Re: Linea z 2008r.

Post autor: MateuszM »

Rocznie robię 10tyś. Bagażnik mi odpowiada :)
Też sugerujesz, że z tego rocznika 77KM w benzynie lepsze?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5155
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 278000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 399 razy
Otrzymał podziękowań: 652 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: smak56 »

MateuszM pisze:Rocznie robię 10tyś. Bagażnik mi odpowiada :)
Też sugerujesz, że z tego rocznika 77KM w benzynie lepsze?
Zauważ, że na forum mało jest narzekań na 1.3 multijet. Fakt, jest nas mniej, ale problemów tez mamy mniej. Za to spalanie ..... :banan . Byli tacy co zaspawywali klapkę wlewu bo nie była potrzebna :ryczy . Mam rocznik i przebieg jak w podpisie, jestem bardzo zadowolony.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2154
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 310 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: leszek1234 »

Kup T-jeta! Ja codziennie mam frajdę z jazdy - naprawdę warto, ja osobiście jestem zakochany w tym aucie i tym silniku
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: emmer »

chociaż ja nie preferuję ON to jednak zgadzam sie ze Stefanem. 1.3 to chyba najoptymalniejszy wybór. czemu? 1.4 8V - jednak tych kucy trochę za mało. przy twoich przebiegach nie za bardzo opłaca się zakładać instalacji, a kupić z gazem to już strach. t-jet? za te pieniądze będzie ciężko znaleźć coś godnego uwagi no i spalanie sporo większe od 77KM a instalacja lpg j/w.

osobiście drugi raz bym nie kupił ale są osoby które chwalą sobie ten samochód bo i naparw za dużo nie mają

musisz być gotowy na: alternator, McPhersony, skrzynia/linki/wybierak, łożyska piasty, jak będziesz miał pecha to popularne ostatnio problemy ze sprzęgłem. możesz oczywiście trafić na lepszy egzemplarz, ale to już loteria niestety.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2154
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 310 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: leszek1234 »

Spalanie w t-jet (jak chyba w każdym aucie) zależy od stylu jazdy . Przy normalnej jeździe - 7-7,5 l/100km nie jest żadnym wyczynem - czy to dużo?? A silnik pracuje rewelacyjnie i ciągnie w całym zakresie obrotów.. Fakt, że pewnie jest droższy w zakupie.. Poza tym, używany, to zawsze trochę loteria więc trudno generalizować.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: emmer »

wiem. tylko po co brac t-jeta żeby jeździć jak 8v :)
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: marcin83c »

Ja coś może też napiszę. Linę mam od czerwca zrobione ok 4000 km więc niedużo. Jeździ się naprawdę dobrze, jest co prawda dużo niedoróbek. Ja na dzień dobry wymieniłem alternator i przesmarowałem tuleje wybieraka. O awaryjności nie mam jeszcze zdania ale jeśli chodzi o jazdę to zauważyłem mały konflikt między mną a żoną tzn ona zaczyna więcej jeździć ode mnie :ink. Zdecydowanie polecam t-jet.
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6953
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: Linea z 2008r.

Post autor: mwas »

Zdania są różne, ja tam polecam :ink Fakt - 77 kucy nie powala, ale... da się tym całkiem sprawnie poruszać :luzak Trzeba się tylko nauczyć auta i nie bać się wysokich obrotów :ink Jeśli chodzi o usterki - moja jest z 2007 roku, praktycznie początki produkcji i z poważniejszych rzeczy nie spotkało mnie chyba nic... Auto zawieszenie ma pancerne, z takich elementów jedyne co musiałem wymienić to łączniki stabilizatora oraz klasyka - łożyska kolumn McPherson'a z przodu. Pozostałe rzeczy to jakieś pierdółki usunięte jeszcze na etapie gwarancji, ostatnią poważniejszą rzeczą była wymiana alternatora i chłodnicy od klimatyzacji. Od tamtego czasu mam spokój. Jak dbasz o auto i robisz w nim na bieżąco to, co je boli, to będzie się ono odwdzięczało niezawodnością :ink Ja na Twoim miejscu, tak jak pisali koledzy wyżej, zainteresowałbym się MultiJet'em :ink Jeśli nic nie będzie godnego uwagi w tych widełkach cenowych, to wtedy 1.4 8V :ink Ja tam polecam to auto :luzak
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: emmer »

Maciuś -
Jeśli chodzi o usterki - moja jest z 2007 roku, praktycznie początki produkcji i z poważniejszych rzeczy nie spotkało mnie chyba nic
łożyska kolumn McPherson'a z przodu, wymiana alternatora i chłodnicy od klimatyzacji
:ryczy
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6953
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 405 razy
Otrzymał podziękowań: 950 razy
Kontakt:

Re: Linea z 2008r.

Post autor: mwas »

No bez przesady, nie jest tak strasznie ! :ink Remontu silnika idącego w tysiące PLN nie robiłem, a niektórym posiadaczom "najzajefajnieszych, jedynych i słusznych", niemieckich klekotów i owszem się zdarzało :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może Tara coś powie na temat zadbanego używanego egzemplarza.
Moim zdaniem przyzwyczailiśmy się do dziadostwa. Nie można traktować jako normę alternatory padające czasem już przy 60tyś, łamiące się po 3 latach kable w drzwiach, czy wymienianie co 2 lata łożysk amortyzatorów.
MateuszM
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 11 wrz 2014, 18:19
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 3 razy
Kontakt:

Re: Linea z 2008r.

Post autor: MateuszM »

No właśnie. Wydaje mi się, że wszyscy patrzą tu z perspektywy posiadacza nowego samochodu i poniekąd rozumiem, że chcieliby jeździć parę lat bez usterek skoro wyjechali z salonu za grubszą kasę. Ja natomiast jestem zmuszony kupić auto używane i wiem, że na początek czeka mnie wymiana rozrządu i potem znajdą się inne kwiatki, bo wiadomo, że dobrego samochodu się nie sprzedaje...
Szukam jedynie jakiegoś odniesienia cenowego typu fiat linea koszty części/robocizny/eksploatacji do innych aut używanych w tej cenie i odpowiedzi na pytanie - czy lepiej kupić używaną Toyotę o parę lat starszą czy zdecydować się na nowszego fiata z tańszymi częściami, fajnym wyglądem i przystępnym spalaniem.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: emmer »

jeżeli bierzesz pod uwagę dostępność i wielkosć cen części zamiennych to akurat Linea tutaj jest na przegranej pozycji z innymi bardziej popularnymi markami. niestety, albo i stety (w zależności z jakiej perspektywy patrzymy) Linea to niezbyt popularny samochód i już w niektorych wersjach nawet nieprodukowany, a co za tym idzie dostęp częśći zamiennych raczej nie będzie się poszerzał. bliźniacza konstrukcja z GP też nie jest na wszystkie bolączki rozwiązaniem.
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: Rincewind »

Moja firma bierze dużo Opli (nówki, na 3,5 roku) i też mają swoje problemy. Na przykład w Zafirach padały chłodnice, a niedawno był mail firmowy z pytaniem u kogo jeszcze łuszczy się lakier przy relingach (głównie chodziło o Astrę 4). Że już nie wspomnę o beznadziejnej turbodziurze w Astrach/Zafirach. Kolega ze starą Octavią (diesel, przebieg powyżej 200tyś) załamywał się jak miał jechać nową Astrą 4 (też diesel). Insignia ma już lepszego diesla, ale to moc ok 160KM i znacznie wyższa półka cenowa.
Awatar użytkownika
ciarap
klubowicz
klubowicz
Posty: 97
Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
Przebieg: 155000
Silnik: 1.3 Multijet 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Linea z 2008r.

Post autor: ciarap »

Ja kupiłem używkę 1.3mj z 2008r. Jeżdżę 3 lata, nic się nie zepsuło, jazda głównie po mieście, poważne naprawy :) wyczyściłem egr i uszczelniłem dekiel skrzyni, poza tym normalne wymiany, raz wymieniłem klocki, olej i filtry wymieniam co rok, pyłkowy na wiosnę i na zimę. Nic nie stuka nic nie puka, w tym roku czeka mnie wymiana płynu hamulcowego bo jest od nowości. Zrobiłem 60 tyś km i jest ok. Ja polecam. No i spalanie około 5l/100km a muł ma 90KM i ogromną turbodziurę do przyzwyczajenia.
ODPOWIEDZ