Prędkość z bagażnikiem
- Szulcik74
- klubowicz
- Posty: 385
- Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16V 120KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: ŁÓdź
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Prędkość z bagażnikiem
Ponieważ moja linejka właśnie dostała box dachowy thule mam pytanie do osób użytkujących bagażniki dachowe z jakimi prędkościami poganiacie ponieważ w instrukcji pisze maks prędkość 130km/h (dla mnie to ciut za mało)
- Messonline
- klubowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
- Przebieg: 197000
- Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Prędkość z bagażnikiem
Cześć,
Na Lince jeszcze trumienki nie montowałem ale używałem na innych pojazdach. Jeśli chodzi prędkość jazdy to bagażnik wytrzymywał i 160 i 170 (załadowany 2 pary nart + 2 deski + kpl butów). Oczywiście robi się nieprzyjemnie głośno (huczy) oraz czuć zawirowania powietrza i większą podatność samochodu na boczne podmuchywiatru. No i paliwa więcej idzie.
Weź pod uwagę inną, ważniejszą rzecz. Nie prędkość jazdy jest ważna a wytrzymałość przy nagłym hamowaniu. Bagażnik musi wytrzymać hamowanie z prędkości maksymalnej do zera. Wytrzymać tzn pozostać na dachu i nie otworzyć się. Podawane przez producenta 130 km/h jest raczej z tym związane i pod tym kątem trzeba myśleć o bezpieczeństwie.
Zwróć przy okazji uwagętakże na stopy i belki. Przy dużej prędkości opór powietrza bedzie przenosił obciążenie na stopy bagażnika czyli na dach. U mnie widać wgniecenia w dachu w miejscach styku gumy z dachem. Niestety to wciąż tylko cienka blacha. A miałem na dachu same uchwyty nożycowe z niewielkim obciążeniem.
Na Lince jeszcze trumienki nie montowałem ale używałem na innych pojazdach. Jeśli chodzi prędkość jazdy to bagażnik wytrzymywał i 160 i 170 (załadowany 2 pary nart + 2 deski + kpl butów). Oczywiście robi się nieprzyjemnie głośno (huczy) oraz czuć zawirowania powietrza i większą podatność samochodu na boczne podmuchywiatru. No i paliwa więcej idzie.
Weź pod uwagę inną, ważniejszą rzecz. Nie prędkość jazdy jest ważna a wytrzymałość przy nagłym hamowaniu. Bagażnik musi wytrzymać hamowanie z prędkości maksymalnej do zera. Wytrzymać tzn pozostać na dachu i nie otworzyć się. Podawane przez producenta 130 km/h jest raczej z tym związane i pod tym kątem trzeba myśleć o bezpieczeństwie.
Zwróć przy okazji uwagętakże na stopy i belki. Przy dużej prędkości opór powietrza bedzie przenosił obciążenie na stopy bagażnika czyli na dach. U mnie widać wgniecenia w dachu w miejscach styku gumy z dachem. Niestety to wciąż tylko cienka blacha. A miałem na dachu same uchwyty nożycowe z niewielkim obciążeniem.
- Messonline
- klubowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
- Przebieg: 197000
- Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Prędkość z bagażnikiem
Używam kompletu Thule - stopy poprzedniej generacji + kit do Linki(gumy + łapy) + belki stalowe. Stopy są uniwersalne. Ogólnie ten komplet kupiłem do "ojcowego" Bravo ale zakres regulacji pozwolił założyć go do Linki. Potrzebny był tylko kit dopasowujący.
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... messonline" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiedyś wrzucałem zdjęcie bagażnika.
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... messonline" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiedyś wrzucałem zdjęcie bagażnika.
- Szulcik74
- klubowicz
- Posty: 385
- Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16V 120KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: ŁÓdź
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Prędkość z bagażnikiem
Dzięki, widzę zatem że do boxa muszę wkładać lżejsze rzeczy i i na autostradach jeździć trochę wolniej