[1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopni
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
szybki jak ORP Błyskawica
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
I bystry jak woda w klozecie Sorki, nie mogłem się powsztrzymać Proszę, nie ciągnijmy tego dalej, bo się zrobi offtop
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
Witam wszystkich... podpiąłem autko jeszcze raz do kompa i co się okazało nowy czujnik powietrza dolotowego był walnięty pokazywał wartości rzędu 90 stopni a na polu było może 10 wymieniłem na nowy i pomogło ...
mierzyłem stary czujnik i miedzy pinem 1 a 2 jest 3000 omów zamiast 2500 przy 20 stopniach. tak jak ktoś wcześniej pisał ..
i z ciekawości zmierzyłem pin 3 a 4 miałem 5000 omów
1 pytanie do was jakie zakresy powinien mieć ten czujnik na poszczególnych pinach by odczyty na kompie były dobre.
2 pytanie zmartwił mnie Kąt wyprzedzenia (obliczony): -51 ° to chyba nie dobrze ... czym może być to spowodowane jakie zalecane wartości powinny być ... i czy mogłem się machnąć o zęba w rozrządzie jak wymieniałem
a i z góry sorry dla tych błyskotliwych co się śmiać potrafią że coś znowu nie składniowo najważniejsze że na temat
mierzyłem stary czujnik i miedzy pinem 1 a 2 jest 3000 omów zamiast 2500 przy 20 stopniach. tak jak ktoś wcześniej pisał ..
i z ciekawości zmierzyłem pin 3 a 4 miałem 5000 omów
1 pytanie do was jakie zakresy powinien mieć ten czujnik na poszczególnych pinach by odczyty na kompie były dobre.
2 pytanie zmartwił mnie Kąt wyprzedzenia (obliczony): -51 ° to chyba nie dobrze ... czym może być to spowodowane jakie zalecane wartości powinny być ... i czy mogłem się machnąć o zęba w rozrządzie jak wymieniałem
a i z góry sorry dla tych błyskotliwych co się śmiać potrafią że coś znowu nie składniowo najważniejsze że na temat
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
Może bendiks rozrusznika nie "odbija" tylko jakiś czas jeszcze rzęzi ?
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
wydaje mi się że to jest za wczesny zapłon przez takie parametry nie wiem czy dobrze myślę bo fiat powinien mieć chyba max Kąt wyprzedzenia około : 10 ° nie wiem nie mam takiej wiedzy czy jest to dobra myśl .
a co do rozrusznika jest dobry sprawdzany na wszystkie możliwe sposoby..
a co do rozrusznika jest dobry sprawdzany na wszystkie możliwe sposoby..
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
pewnie Maciek zaraz się podepnie do swojego samochodu i Ci powie:). ja nie będę lukał w t-jeta bo może okaże się że to bydle ma co innego
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
Ci "błyskotliwi" chcą pomóc, ale przy złej składni zdania i braku jakichkolwiek znaków przestankowych, prawie niemożliwe jest zdekodowanie myśli autora. Więc proszę bez takich sarkazmów.wojtas pisze:a i z góry sorry dla tych błyskotliwych co się śmiać potrafią że coś znowu nie składniowo najważniejsze że na temat
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
Mogę się podpiąć pod kompa ale to dopiero pod wieczór. Kąt wyprzedzenia mogę odczytać u siebie to będzie można go porównać, natomiast pomiar czujnika diagnostyką nic mi nie da (no chyba że okaże się, że ja też mam uwalony ten czujnik ), bo wojtas pyta o konkretne wartości pomiędzy poszczególnymi ponami czujnika a żeby to podać, to ktoś musiałby go zdemotnować, ogrzać do temp. pokojowej i zrobić odczytemmer pisze:pewnie Maciek zaraz się podepnie do swojego samochodu i Ci powie:).
Zgadzam się z tym w pełnej rozciągłościhelletic pisze:Ci "błyskotliwi" chcą pomóc, ale przy złej składni zdania i braku jakichkolwiek znaków przestankowych, prawie niemożliwe jest zdekodowanie myśli autora. Więc proszę bez takich sarkazmów.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
Trzeba będzie wyjąć znów czujnik podciśnienia i zbadać termistor...wczoraj znów za długo kręciłem rozrusznikiem, zanim Lina odpaliła. Myślałem, że to jednorazowa przypadłość, ale dziś 3 odpalenia na zimnym silniku i to samo co wczoraj. Temperatura otoczenia różna: 3:15 nad ranem 3 st.C, 13:45 16 st.C, 18:00 12 st.C. Za każdym razem rozrusznik kręcił kilka obrotów więcej, niż zazwyczaj. Po rozgrzaniu - na dotyk. Albo przegrzałem termistor przy wymianie, albo coś innego nie gra...a MES nie posiadam :(
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
Wielkie dzięki Michał !! Muszę go w końcu nabyć, bo wychodzi na to, że jest to bardzo przydatne ustrojstwo. Także dziękuję, ale zakupię na Alle...by mieć wgląd kiedy tylko będę potrzebował .
P.S. mam przeczucie, że ten termistor działa teraz w drugą stronę, że podaje odczyty temperatury zaniżone, przez co bardziej wzbogaca mieszankę
P.S. mam przeczucie, że ten termistor działa teraz w drugą stronę, że podaje odczyty temperatury zaniżone, przez co bardziej wzbogaca mieszankę
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
Może tutaj odzywa się kwestia dokładniejszego dopasowania jego właściwej wartości ? Masz miernik, żeby pomierzyć co on tam teraz dokładnie wskazuje ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.4] Fiat nie odpala zimą przy temperaturze już 0 stopn
Mam miernik - nie mam czasu . W czwartek pomiary.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- boss555
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 maja 2011, 11:18
- Przebieg: 77000
- Silnik: 1,4 8v + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 8 razy
Nie odpala na zimnym silniku - pomóżcie proszę
Witam
Mam Fiata Linea 1,4 8V z instalacją LPG Zenit Pro OBD wersja Dynamic z manualna klimatyzacja. Na LPG zrobilem dopiero 20 tyś km. Rocznik auta 2009 a przebieg auta 77 tys km.
W listopadzie 2013 roku padl mi fabryczny akumulator. Wymienilem go na nowy japonski akumulator Yuasa YBX 5012 52Ah 480A. Tydzien wczesniej auto przeszlo przeglad :filtry, olej, swiece. Po wymianie akumulatora mam ciagle problem z odpalaniem auta przy zimnym silniku. Tzn odpala ale kreci kreci i kreci az w koncu zapali. Jak gdzies kawalem pojada i go zgasze to lapie za 1 strzalem. Wystarczy, ze postoji w nocy w garazu albo 8 godzin pod praca i juz jest problem z odpaleniem. Myslalem, ze to wina nowego akumulatora, wiec zawiozlem go do reklamacji. Dali mi na tydzien zastepczy i jak sie okazalo problem dalej byl ten sam, a co dzien to gorzej. Gdy im po tygodniu go oddalem, panowie ze sklepu z akumulatorami przemierzyli go i stwierdzili, ze rozladowalem go do minimum. Sprawdzili tez ladowanie akumulatora i sie okazalo, ze alternator laduje 13,8 a jak zalacze radio, nawiew, swiatla to systematycznie spadalo do 13,6. Okazalo sie, ze alternator trzeba wymienic. Natomiast moj nowy akumulator jest sprawny. Podjechalem wiec do ASO Fiat gdzie wymienili alternator, okazalo sie, ze troche z niego obudowa sie stopila, bo cos tam w nim peklo i dostal wody i zwarcia. Zalozyli nowy alternator w srode, po czym w czwartek mialem znow ten sam problem z odpaleniem auta po nocy przestanej w garazu. W sobote nigdzie nie wyjezdzalem, a dzis 3 godziny temu poszedlem do garazu i myslalem, ze auta nie odpale, krecil krecil i krecil az w koncu odpalil.
Prosze pomozcie bo juz sam nie wiem co jest grane. Mechanicy najchetniej wymienili by pol auta, ciezko mam trafic na jakiegos dobrego fachowca. J
estem z Rudy Śląskiej,moze ktos poleci kogos co sie zna na powyzszym problemie?
Acha jeszcze jedno dodam, ze pobor mocy na zgaszonym aucie, zamknietym na centralny zamek i alarm jest 0,04-0,06 - ponoc prawidlowy, nie znam sie, ale wydaje mi sie, ze za 8 godzin stania taki pobor mocy nie rozladuje akusia do zera?
Juz sam nie wiem co robic?
Jakie ladowanie prawidlowe na zapalonym silniku ma miec alternator?
Jedni mowia ze mam oddac rozrusznik do regeneracji?
Swiece sa nowe od listopada.
Bardzo prosze o pomoc, bede wdzieczny.
Mam Fiata Linea 1,4 8V z instalacją LPG Zenit Pro OBD wersja Dynamic z manualna klimatyzacja. Na LPG zrobilem dopiero 20 tyś km. Rocznik auta 2009 a przebieg auta 77 tys km.
W listopadzie 2013 roku padl mi fabryczny akumulator. Wymienilem go na nowy japonski akumulator Yuasa YBX 5012 52Ah 480A. Tydzien wczesniej auto przeszlo przeglad :filtry, olej, swiece. Po wymianie akumulatora mam ciagle problem z odpalaniem auta przy zimnym silniku. Tzn odpala ale kreci kreci i kreci az w koncu zapali. Jak gdzies kawalem pojada i go zgasze to lapie za 1 strzalem. Wystarczy, ze postoji w nocy w garazu albo 8 godzin pod praca i juz jest problem z odpaleniem. Myslalem, ze to wina nowego akumulatora, wiec zawiozlem go do reklamacji. Dali mi na tydzien zastepczy i jak sie okazalo problem dalej byl ten sam, a co dzien to gorzej. Gdy im po tygodniu go oddalem, panowie ze sklepu z akumulatorami przemierzyli go i stwierdzili, ze rozladowalem go do minimum. Sprawdzili tez ladowanie akumulatora i sie okazalo, ze alternator laduje 13,8 a jak zalacze radio, nawiew, swiatla to systematycznie spadalo do 13,6. Okazalo sie, ze alternator trzeba wymienic. Natomiast moj nowy akumulator jest sprawny. Podjechalem wiec do ASO Fiat gdzie wymienili alternator, okazalo sie, ze troche z niego obudowa sie stopila, bo cos tam w nim peklo i dostal wody i zwarcia. Zalozyli nowy alternator w srode, po czym w czwartek mialem znow ten sam problem z odpaleniem auta po nocy przestanej w garazu. W sobote nigdzie nie wyjezdzalem, a dzis 3 godziny temu poszedlem do garazu i myslalem, ze auta nie odpale, krecil krecil i krecil az w koncu odpalil.
Prosze pomozcie bo juz sam nie wiem co jest grane. Mechanicy najchetniej wymienili by pol auta, ciezko mam trafic na jakiegos dobrego fachowca. J
estem z Rudy Śląskiej,moze ktos poleci kogos co sie zna na powyzszym problemie?
Acha jeszcze jedno dodam, ze pobor mocy na zgaszonym aucie, zamknietym na centralny zamek i alarm jest 0,04-0,06 - ponoc prawidlowy, nie znam sie, ale wydaje mi sie, ze za 8 godzin stania taki pobor mocy nie rozladuje akusia do zera?
Juz sam nie wiem co robic?
Jakie ladowanie prawidlowe na zapalonym silniku ma miec alternator?
Jedni mowia ze mam oddac rozrusznik do regeneracji?
Swiece sa nowe od listopada.
Bardzo prosze o pomoc, bede wdzieczny.
Robert
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Nie odpala na zimnym silniku - pomóżcie proszę
mapsensor a dokładniej termistor stawiam na 80% przerabiany temat na forum
Pozdrawiam wszystkich