Alternator

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Wymiana akumulatora i niespodzianki

Post autor: Tomek »

Mimo wszystko dziwne bo Kuzyn teraz więcej jeździ, i to nawet dłuższe odcinki, więc aku nie powinien być niedoładowany.
Może faktycznie nadchodzi jego koniec, bo wątpię żeby Kuzyn nie zmierzył ładowania, zanim napisał że bateria umiera.
Albo z innej beczki... może nie aku, a automat dziennych się chrzani.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Przeniosłem posty, bo tu lepiej pasują. Wróciłem właśnie z garażu po wykonaniu pomiarów. Bez obciążenia 14.1V, ale pod obciążeniem spada do 13,2V. Wystarczy włączyć ogrzewanie szyby i dmuchawę. Włączanie kolejnych odbiorników: lampy, haloegny, migacze itd nie powoduje dalszego spadku napięcia. Wszystko na biegu jałowym, nie wiem o ile zwiększanie obrotów poprawia sprawę. Jeszcze zmierzę po nocy napięcie na akumulatorze.
Napisałem wcześniej o aku, bo stary jest i ma prawo zdechnąć. Dzienne odpalają zaraz po włączeniu silnika, więc altek nie budził podejrzeń. Zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem coś nie gra, gdy mnie kilka razy wymrugali na skrzyżowaniu. Wtedy przypomniał mi się post smak56.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Alternator

Post autor: Tomek »

Ups... mało tego ładowania
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zamienników praktycznie brak, jedynie w IC znalazłem alternator firmy Lauber za 560zł. Wie ktoś coś o tym producencie?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas »

Kuzyn, a nie rozważałeś regeneracji ? Jeśli obudowa altka jest cała, to pewnie tylko regulator napięcia do wymiany a to nie powinny być jakieś kosmiczne koszty :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Alternator

Post autor: kylo »

Ja regenerowałem i zapłaciłem razem z montażem i fakturą VAT około 560zł - prawie rok temu.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Żeby to ocenić, musiałbym go najpierw wyjąć. Jeśli obudowa cała, to i tak nie potrafię sprawdzić co nawaliło elektrycznie. Regulator wg eper to 100Euro, więc wymienianie na chybił trafił odpada. Muszę sprawdzić jak zachowuje się na wyższych obrotach. Może zawsze był taki lichy, a na niskich obr prąd ratował dobry akumulator?

-- 2 gru 2013, o 21:34 --

Ten Lauber to firma zajmująca się regeneracją różnych części http://elauber.pl/czesci-samochodowe/os ... 23--2/1560" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 »

Nie znam się na prądzie (w aucie tym bardziej), ale kiedy zauważyłem przygasanie świateł dziennych (tak jak u Kuzyna) pojechałem do elektryka. Ten nie miał czasu, aby pomierzyć tak jak Marcin, ale zajrzał pod maskę z ciekawości (nie znał auta), aby zobaczyć "co tam za g.....no włożyli". Popatrzył i stwierdził mniej więcej tak; "jest 90 -tka i nie ma automatycznego zwiększenia napięcia przy zwiększonym poborze prądu. Przez to tak będę miał. Gdyby włożyli 120 -tkę to nie byłoby problemu. Na koniec powiedział - "to po co pan takie lampy kupił?" :ryczy Odpuściłem sobie i dołożyłem do TTTM.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Alternator

Post autor: leszek1234 »

a sprawdź połączenie przewodu minus aku z masą samochodu, może zaśniedziało
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Alternator

Post autor: sylwek »

smak56 pisze: ale zajrzał pod maskę z ciekawości (nie znał auta), aby zobaczyć "co tam za g.....no włożyli". Popatrzył i stwierdził mniej więcej tak; "jest 90 -tka i nie ma automatycznego zwiększenia napięcia przy zwiększonym poborze prądu. Przez to tak będę miał. Gdyby włożyli 120 -tkę to nie byłoby problemu.
smak56, to napewno był elektryk ? :ink
Nie ma w alternatorze czegoś takiego jak "automatyczne zwiększanie napięcia..." - wręcz przeciwnie - jest regulator którego główną funkcją jest utrzymywanie stałego poziomu napięcia bez względu na obroty silnika. A zwiększone zapotrzebowanie na prąd (szczególnie na jałowych) realizowane jest przez ECU - które w takiej sytuacji lekko podbija obroty silnika. I myślę że 120A to trochę za dużo dla standardowego wyposażenia, no chyba że planujesz mocne audio albo coś :ink
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

T-Jet ma 120A
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Alternator

Post autor: sylwek »

A do "Active" kładli 75A. I gdzie tu logika ? Katalogowo wprawdzie bez klimy, ale klima to tylko jeden wentylator więcej. Aaaa... podgrzewane lusterka jeszcze.
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas »

Na pewno do T-Jet'a wkładali 120 A ?? :pomysli Może na tzw "zimne rynki" ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 »

sylwek pisze: smak56, to napewno był elektryk ? :ink
Nie ma w alternatorze czegoś takiego jak "automatyczne zwiększanie napięcia..." - wręcz przeciwnie - jest regulator którego główną funkcją jest utrzymywanie stałego poziomu napięcia bez względu na obroty silnika. A zwiększone zapotrzebowanie na prąd (szczególnie na jałowych) realizowane jest przez ECU - które w takiej sytuacji lekko podbija obroty silnika. I myślę że 120A to trochę za dużo dla standardowego wyposażenia, no chyba że planujesz mocne audio albo coś :ink
Tak, elektryk. Nie chcę za bardzo rozwijać tematu, gdyż mógłbym napisać coś nie tak i byłaby siara. Jednak gość twierdzi, że tzw porządne auta (Fiat do nich nie należy), Honda Accord, nowe Audi itp mają taką regulację. "Za takie pieniądze tak będzie" to o naszym samochodzie.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Alternator

Post autor: Tomek »

Fajnie by było jakby udało się sprawdzić to ładowanie bezpośrednio na alternatorze, a nie na aku.
No i przy wyższych obrotach.
Kabel masowy często był przyczyną takich kwiatków w Pandach, więc może w Linie jest podobnie.
ODPOWIEDZ