Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
- Szulcik74
- klubowicz
- Posty: 381
- Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16V 120KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: ŁÓdź
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Tylnie żarówki
Mi przepaliły się obie żarówki w dwóch tylnich reflektorach i postawiłem pojechać z tym do aso. Niestety po wczorajszej wizycie zauważyłem że te papraki porysowały koło reflektora lakier i jeden reflektor, maskara płaci człowiek 80 zł za wymianę żarówek a tu taka klapa. Zamierzam w poniedziałek złożyć reklamacje jak myślicie mam szanse coś ugrać? Czy wam też zrobili takie szkody?
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Tylnie żarówki
Ja osobiście wątpię - trzeba reklamoać przy odbiorze auta, co i tak nie gwarantowałoby powodzenia. Zawsze mogliby twierdzić, że takie drobne rysy już były. I jak to udowodnić? Poza tym co oni mieliby z tym zrobić - wymienić lampę i pomalować karoserię? A tak z innej beczki - jesteś pewny, że to oni porysowali, może dopiero teraz się przyjrzałeś ? Czasem tak bywa
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Tylnie żarówki
Ja osobiście zrobiłam sobie taką rysę przy pierwszej wymianie żarówek w tylnych reflektorach, teraz zawsze mam pod ręką szmatkę a której opieram reflektor i śruby zamieniłam na motylki co ułatwia odkręcanie lampy.
Moim zdaniem, jeśli nie zgłosiłeś tego wcześniej to chyba marne szanse ale próbować zawsze warto...
Powodzenia, może Ci się uda bo w sumie z drugiej strony powinni uważać.
Moim zdaniem, jeśli nie zgłosiłeś tego wcześniej to chyba marne szanse ale próbować zawsze warto...
Powodzenia, może Ci się uda bo w sumie z drugiej strony powinni uważać.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Szulcik74
- klubowicz
- Posty: 381
- Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16V 120KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: ŁÓdź
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Tylnie żarówki
Wielka szkoda że nie reklamowałem tego przy odbiorze auta ale w ogóle tego się nie spodziewałem po profesjonalistach, pewnie każdemu tak robią a potem grają niewinnych mówiąc że już tak było. Być może udać mi się zamaskować te ryski zaprawką a z tylnim kloszem pojadę na polerkę. Wiem jedno następnym razem już sam sobie wymienię te żarówki jednakże trochę mnie przeraża jak czytam na forum o wymianie.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Tylnie żarówki
Szulcik74, to nie jest wcale takie trudne ja Ci to mówię - kobieta. Skoro ja to sama robię z tylnimi i przednimi lampami to Ty też dasz radę tylko wymień śruby na motylki i będzie łatwiej, zawsze miej szmatkę pod ręką abyś mógł oprzeć lampę i nie porysować lakieru i klosza. Spróbuj a przekonasz się, że można samemu
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Tylnie żarówki
Ja nie mam motylków i też wymieniłem - po prostu po poluzowaniu nakrętek w fazie końcowej poproś kogoś o przytrzymanie lamp i po ceremonii ..
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Tylnie żarówki
Moje lampy są jakieś koślawe. Mimo odkręcenia śrub i tak trzeba się mocno naszarpać żeby ruszyć je z miejsca. Co nie znaczy że po założeniu ładnie siedzą, różne szczeliny z każdej strony. To rozwiązanie jest do bani.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Tylnie żarówki
Też tak uważam; z tym, że jak kupiłem, jedna lampa była totalnie krzywo osadzona. Trochę mnie to kosztowało pracy i nerwów żeby ją spasować (regulacja śrubami w lampie), ale się udało.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:To rozwiązanie jest do bani.
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Tylnie żarówki
Jeszcze krótki kabel, cholernie trudna do wyciągnięcia wtyczka i łamliwe zaczepy zaślepki. Czyste zło.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Tylnie żarówki
Nie przesadzajcie, nie jest tak źle Tylko trzeba to robić z wyczuciem Ja np. lamp w ogóle nie odpinam od przewodów Moje lampy też po odkręceniu śrub same nie wypadną a żeby je wyciągnąć trzeba ciut pomanewrować, ale idzie bez problemu, natomiast przy ich montaży już wiem jak je trzymać, żeby szpary były równo tak, jak chcę
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
He, he - no moje "dziady" też siedzą ciasno. Z tymi zaczepami to prawda - przy każdej wymianie wydaje mi się że ich żywot doboiegł końca.
Szulcik - wymień na motylki, będzie o niebo łatwiej.
Szulcik - wymień na motylki, będzie o niebo łatwiej.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- Szulcik74
- klubowicz
- Posty: 381
- Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16V 120KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: ŁÓdź
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
No i sprawa się wyjaśniła. Wczoraj kierownik serwisu skontaktował się ze mną i po oględzinach stwierdził że winę za zaistniałą sytuacje ponosi ich pracownik. W ramach rekompensaty spolerują mi powstałe na lakierze i lampach zarysowania. Zaistniała sytuacja dowodzi, że takie rzeczy należy bezwzględnie zgłaszać serwisowi ale najlepiej kierownictwu, nawet jeśli szkody zauważy się kilka dni po dokonywanym serwisie, w razie czego postraszyć interwencją w FAP.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re:
Po trzech latach użytkowania i ja dorosłem do posiadania motylków. Post kk25 zainspirował mnie do zmodyfikowania ich trochę. Aby nie szukać później podkładek - przykleiłem je. Po tej operacji przegwintowałem wszystkie (gwint maszynowy jednak nie jest dokładny). Zobaczę w przyszłości, czy "patent" zdał egzamin?kk25 pisze:Ja pod motylki zwykłe podłożyłem podkładki gumowo-metalowe ( miałem w domu podkładki takie jak we wkrętach farmerskich z tą różnicą, że guma nie "wulkanizuje się" się do blachy pod wpływem temp.) i jest git. Po dokręceniu motylka guma w podkładce lekko się ściska powodując blokowanie motylka ( w granicach rozsądku - palcami motylka odkręcę )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Mimo iż mam motylki, to lampa siedzi jak wmurowana. Muszę się nieźle nagimnastykować, żeby opuściła swoje stanowisko. Dzisiaj mnie to tak wkur***o że wziąłem pręt i młotek i zacząłem bić w wystające śruby. Pomogło, a mnie trochę ulżyło.
Czy tylko w moim niewypale tak jest, czy u Was lampa wychodzi bez problemu?
Czy tylko w moim niewypale tak jest, czy u Was lampa wychodzi bez problemu?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Mi się chyba ze 2 razy zdarzyło, że lampa się jakoś zaklinowała, ale nie musiałem użyć zbyt dużej siły, żeby wyszła, wystarczyło troszkę ją ponaciskać z jednej i drugiej strony
Linea Dynamic 1.4 8V '2007