[M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
[M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
Gdy biegi wchodzą ciężko i lewarek nie wraca do pionu to wiedz, że coś się dzieje.
Albo zaciera się któraś z linek, albo tuleja na wybieraku jest zapieczona. Albo wszystko na raz.
Linka zmiany biegów, odpowiadająca za ruch lewarka przód/tył, jest bliżej chłodnicy, a linka wyboru biegów, odpowiadająca za ruch lewarka na boki jest bliżej kabiny.
U mnie lewarek skrzyni biegów bardzo ciężko poruszał się na boki. Żeby dostać się do linek wystarczy wyjąć akumulator i odkręcić tackę pod nim. Trzeba zaopatrzyć się w plastikowe opaski zaciskowe, bo do tacki przyczepionych jest wiele kabli
Żeby zdjąć liki z przegubów trzeba je lekko przekręcić kluczem 10 i wyskakują. Wtedy można sprawdzić same linki, przesmarować rozruszać i ocenić czy do czegoś się nadają. U mnie linka wyboru biegów była lekko zapieczona, posmarowałem olejem do maszyn i jest ok.
Gorzej było z wybierakiem, nie dało się go ruszyć ręcznie, a powinno. Wystarczy odkręcić nakrętkę wysunąć ośkę, nasmarować tuleje i po robocie. Śrubę dokręcamy do momentu, gdy zacznie stawiać lekki opór. Jest samohamowna, więc nie ma obawy, że się odkręci. Jeśli przesadzimy to zablokujemy wybierak i nie ruszymy lewarkiem.
Cała robota zajmuje około godziny i każdy powinien sobie poradzić. Śruby od tacki dobrze posmarować bo gniją.
Biegi wchodzą jednym palcem, drążek teraz chodzi nienaturalnie lekko, co potęguje odczucia luzów
Uzupełnienie
Po pewnym czasie lewarek znowu zaczął ciężko pracować. Okazało się, że jedna z tulejek jest pęknięta.
nr kat 46 467 103
nr 4 na obrazku
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... zyni-biegw
Albo zaciera się któraś z linek, albo tuleja na wybieraku jest zapieczona. Albo wszystko na raz.
Linka zmiany biegów, odpowiadająca za ruch lewarka przód/tył, jest bliżej chłodnicy, a linka wyboru biegów, odpowiadająca za ruch lewarka na boki jest bliżej kabiny.
U mnie lewarek skrzyni biegów bardzo ciężko poruszał się na boki. Żeby dostać się do linek wystarczy wyjąć akumulator i odkręcić tackę pod nim. Trzeba zaopatrzyć się w plastikowe opaski zaciskowe, bo do tacki przyczepionych jest wiele kabli
Żeby zdjąć liki z przegubów trzeba je lekko przekręcić kluczem 10 i wyskakują. Wtedy można sprawdzić same linki, przesmarować rozruszać i ocenić czy do czegoś się nadają. U mnie linka wyboru biegów była lekko zapieczona, posmarowałem olejem do maszyn i jest ok.
Gorzej było z wybierakiem, nie dało się go ruszyć ręcznie, a powinno. Wystarczy odkręcić nakrętkę wysunąć ośkę, nasmarować tuleje i po robocie. Śrubę dokręcamy do momentu, gdy zacznie stawiać lekki opór. Jest samohamowna, więc nie ma obawy, że się odkręci. Jeśli przesadzimy to zablokujemy wybierak i nie ruszymy lewarkiem.
Cała robota zajmuje około godziny i każdy powinien sobie poradzić. Śruby od tacki dobrze posmarować bo gniją.
Biegi wchodzą jednym palcem, drążek teraz chodzi nienaturalnie lekko, co potęguje odczucia luzów
Uzupełnienie
Po pewnym czasie lewarek znowu zaczął ciężko pracować. Okazało się, że jedna z tulejek jest pęknięta.
nr kat 46 467 103
nr 4 na obrazku
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... zyni-biegw
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Dzięki Kuzynie teraz to i ja się odważę tam zajrzeć
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- BINDING
- klubowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 28 mar 2010, 15:56
- Przebieg: 15000
- Silnik: 1,6 T-GDI
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Ale się wstrzeliłeś Właśnie ostatnio zauważyłem że po wyrzuceniu piątki lewarek nie wraca dokładnie na swoje miejsce tak aby swobodnie wrzucić trójkę albo czwórkę. Muszę go trochę przesunąć w lewo. Dzięki !!!
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Wszystko chodzi dobrze, nawet bardzo, dopóki się jeździ "normalnie". Gdy przypałuje skrzynia się zagrzeje i metal spuchnie - problem wraca. Gdy ostygnie jest ok. Auto dla starych ludzi.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
To znaczy od ilu w górę? Mam już swoje auto, czy mogę jeszcze poszaleć?Kuzyn_z_Sosnowca pisze: Auto dla starych ludzi.
smak56
* * * *
* * * *
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Nie przejmuj się ja też nie jestem pierwszej młodoścismak56 pisze:To znaczy od ilu w górę? Mam już swoje auto, czy mogę jeszcze poszaleć?Kuzyn_z_Sosnowca pisze: Auto dla starych ludzi.
Kazek
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
smak56, kazgaz - wygląda na to że trochę za wcześnie na Linea, trza było jeszcze poszaleć
Z drugiej strony - irytacja Kuzyna jest w pełni zrozumiała
Z drugiej strony - irytacja Kuzyna jest w pełni zrozumiała
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
A z drugiej strony; jedna jaskółka nie czyni wiosny, tak samo jak nieudany egzemplarz nie świadczy o całym modelu.sylwku pisze: Z drugiej strony - irytacja Kuzyna jest w pełni zrozumiała
smak56
* * * *
* * * *
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
no to mamy dwie jaskółki - podejrzewam, że jeszcze parę by się znalazło
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Więc odświeżam temat... dzisiaj wyskoczyła linka i mam tylko bieg 1 i 2 a reszta zdechła . Czy brać się za to samej czy zostawić to fachowcom?
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Daj fachowcom, bo gdyby tylko linka spadła, to miałabyś 3-4, a nie 1-2.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
ok dzięki
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
-
- klubowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
- Przebieg: 118200
- Silnik: 1.4 8V+lpg
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: TSA
- Podziękował: 1 raz
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Odświeżam temat, pierwsza awaria, padło coś ze skrzynią biegów, lewarek lata we wszystkie strony nie idzie załączyć żadnego biegu auto stoi w garażu. W wersji 1.4 8v można dobrać się do linek tak jak w w/w opisie z tjeta? odłączyć akumulator i odkręcić tackę pod nim? Z tunelu środkowego jakoś się tam nie dostanę? Miał ktoś taką awarię żeby pomóc, jakiś manual.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Manualu de facto nie ma, ale skoro takie objawy to na 99% jedna linka strzeliła. Spod tunelu środkowego się tam nie odstaniesz, wszystko od komory silnika i ewentualnie od spodu.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Tak jak mówi Maciej, tylko z tej pozycji. Zajrzyj do komory silnika i zobacz czy to linki, będziesz widział czy wyskoczyły czy pękły czy siedzą na swoim miejscu… Jeśli są na miejscu to może masz to co ja czyli do wymiany cały lewarek zmiany biegów…
Tutaj masz zdjęcia części:
https://drive.google.com/?utm_source=pl ... 0ZqZUc4bHM" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj masz zdjęcia części:
https://drive.google.com/?utm_source=pl ... 0ZqZUc4bHM" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"